2174
Sök

Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

140 Inlägg
1 mars 2009
Jädrars vad fint det blev!

MVH Fille

603 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
e30racing skrev:
Jädrars vad fint det blev!

MVH Fille

Tack så mycket. Jag gör så gott jag kan big_smile

4 663 Inlägg
1 mars 2009
fan de blir så jävla nice big_smile mycket snyggt. vart ska du plasera basarna nu da?

603 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fan de blir så jävla nice big_smile mycket snyggt. vart ska du plasera basarna nu da?

Det kommer bli lite improvisation. Funderar på att göra lådorna några liter för stora och sedan fylla dem med saker. För ifall jag skulle köpa värre basar i framtiden så vill jag inte begöva bygga om för att dem nya kräver fler liter.

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Bra och dåliga nyheter... IGEN!

Just nu så skulle jag egentligen sitta och njuta av en ny stereo. Men posten har slarvat bort den sad

Intercooler och slangar är på väg! big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 mars 2009
Hoppas dom hittar din stereo igen smile Och bra med IC, glöm nu inte att du ska visa oss andra g.orgare hur du gjorde ;D

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Hoppas dom hittar din stereo igen smile Och bra med IC, glöm nu inte att du ska visa oss andra g.orgare hur du gjorde ;D

Haha det ska jag försöka att inte glömma bort tongue

Nja självklart vill jag ha DEN stereon. Men försvinner stereon så ska jag ha en fet summa in på kontot från posten. Så jag är inte bitter smile

51 Inlägg
3 mars 2009
Grymt bra projekt. Har snabbkollat igenom allting nu och du har verkligen lagt ner tid här märker man! Är mäkta imponerad. smile

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Marquant skrev:
Grymt bra projekt. Har snabbkollat igenom allting nu och du har verkligen lagt ner tid här märker man! Är mäkta imponerad. smile

Tackar tackar, alltid lika kul med positiv feedback! smile

4 663 Inlägg
3 mars 2009
aaaaah va i helvete   hade damat  så inni helvete på dem. kul att ic.n och slangar är på g

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Jo man blir fan lite sur. Men tänker inte hänga upp mig på det. Det är som det är.

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
[Borttaget]
Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Elda skrev:
var den en svart kasett från början??? Byt isf! tråkigt att behöva säga det men det är mer än färgen som skiljer.

Nu är jag inte riktigt med...?

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 mars 2009
Din ska nog ha en trionic 5 tändkassett, och om din tändkassett va svart från början så har du fel kassett! För din motor är en T5a, och svart kassett är till T7an, med andra ord, snäppet större motor! Så då har du lite fel tändning och allt! Plus, du får ALDRIG lägga en tändkassett ner eller upp och ner, oljan i spolarna rinner ut och du bränner skiten wink

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Din ska nog ha en trionic 5 tändkassett, och om din tändkassett va svart från början så har du fel kassett! För din motor är en T5a, och svart kassett är till T7an, med andra ord, snäppet större motor! Så då har du lite fel tändning och allt! Plus, du får ALDRIG lägga en tändkassett ner eller upp och ner, oljan i spolarna rinner ut och du bränner skiten wink

Hmm, den går ju fint i motorn med den i. Borde man inte märkt ifall det satt fel sort i? Tabbe av mig att lägga den ner, får kolla så jag inte sabbat den. Tack för informationen. Redigerar inlägget med en varningstext!

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Elda skrev:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=3&t=63479

den tråden borde ALLA läsa.

Tackar. Men åter igen. Märker man ingenting när man kör med fel tändkasett? För den går finfint i motorn.

603 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Elda skrev:
polomononen skrev:
Elda skrev:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=3&t=63479

den tråden borde ALLA läsa.

Tackar. Men åter igen. Märker man ingenting när man kör med fel tändkasett? För den går finfint i motorn.

saxat från tråden jag länkade till (du borde ha läst den tycker jag roll )

Det kan om det vill sig illa resutera i elektriska fel, så väl som mekaniska.
Det sistnämnda skulle man kunna undvika genom sitt körbeteende.
De elektriska felen kan vara lite lömska då det kanske inte behagar att visa sig med en gång. Ett fenomen som inte är helt ovanligt när det gäller eljox.

Japp det ska jag. Ögnade bara igenom den nu (blir så suddig i ögonen mot kvällen). Tack för hjälpen detta måste jag kolla upp ordentligt. Vilken tabbe man gjort idag då. Fan jag som tycker jag skaffar information innan jag gör saker...

Hur är "instruktionen" annars då? Är den så vilseledande / dålig att jag bör ta bort den?
Senast redigerat av polomononen (3 mars 2009)

75 Inlägg
3 mars 2009
du måste byta om du inte vill att saker ska gå sönder!

4 663 Inlägg
3 mars 2009
den svart di kasseten använd väll bara i 9-3 och 9-5 orna och den röda för 9000 och 900 annars va de en bra genomgång

75 Inlägg
3 mars 2009
den röda finns i 9-3an också men den röda är till motorer med trionic 5 och svart till trionic 7

Sök