3703
Sök

Dator/försäkringskunnig: Täcker hemförsäkring detta?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 december 2008
Tjenare.

Jag har vart med om liknande saker med bärbara.. (dock lite drycker med aningen högre alkoholhalt tongue )

Eftersom att du har en bärbar så hjälper det inte mycket att "dra strömmen" ifal du inte tar ut batteriet samtidigt, om det inte var det du menade med de?

Hursom, jag har aldrig kollat upp nåt sånt med försäkringen utan kört på direkt själv.
Öppnat datorn, så snabbt som möjligt innan det hinner torka och klibba ihop, sen kört igenom alla kontakter och kretskort, moderkort osv osv med elektronikspray. Har funkat kalas.

De flesta tangentbord har ett "dropp skydd" så det inte ska ta sig in i själva datorn.
Så har du riktig tur så är det bara en kortis i t-bordet som gör att din dator inte vill gå igång.

Försök göra något med en dator om du trycker ner 10-15 knappar samtidigt, det fungerar inte
att göra någonting på de flesta datorer då. Ungeför samma sak som händer ifall det blir kortis.

Men täcker hemförsäkringen det, så självklart ska du skicka in den då!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Tjenare.

Jag har vart med om liknande saker med bärbara.. (dock lite drycker med aningen högre alkoholhalt tongue )

Eftersom att du har en bärbar så hjälper det inte mycket att "dra strömmen" ifal du inte tar ut batteriet samtidigt, om det inte var det du menade med de?

Hursom, jag har aldrig kollat upp nåt sånt med försäkringen utan kört på direkt själv.
Öppnat datorn, så snabbt som möjligt innan det hinner torka och klibba ihop, sen kört igenom alla kontakter och kretskort, moderkort osv osv med elektronikspray. Har funkat kalas.

De flesta tangentbord har ett "dropp skydd" så det inte ska ta sig in i själva datorn.
Så har du riktig tur så är det bara en kortis i t-bordet som gör att din dator inte vill gå igång.

Försök göra något med en dator om du trycker ner 10-15 knappar samtidigt, det fungerar inte
att göra någonting på de flesta datorer då. Ungeför samma sak som händer ifall det blir kortis.

Men täcker hemförsäkringen det, så självklart ska du skicka in den då!

Mvh Tommy

Fast jag körde inte med batteriet i, eftersom att jag var hemma. Brukar alltid spara på mina batterier.

Yepp. Blir på hemförsäkringen. Låter som att självrisken ligger på 800kr också, vilket är helt överkomligt.

3 059 Inlägg
16 december 2008
Det brukar diskuteras dessa extra försäkringar dom vill att man ska köpa till när man köper elprylar.. Sägs vara helt onödigt utkastade pengar för allt som dom ska täcka sägs även vanlig hemförsäkring täcka.
Vet inte riktigt hur det är med olika bolag men det näms i många program på TV.. att hemförsäkring täcker allt som extra försäkring gör..

Sleeper
3 084 Inlägg
16 december 2008
Farsan spillde 150liter 100gradig C glykol över datorn, och spolade sen av datorn med vattenslangen (den var igång då detta skedde). Den funkade inte efter det jävla rat...

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök