15 december 2008
Trådstartare
Tjenare.
Har en motorvärmare som inte vill värma, vet itne om det är fel på kablaget eller själva värmaren
(blockvärmare).
Proppen brinner så snabbt man sätter i motorvärmarkabeln, medans proppen förblir hel om man endast har i cupevärmaren.
Har ju då kunnat utesluta själva kontakten i fronten, den är hel.
Så felet måste ligga någonstans mellan splitten och motorvärmaren, antingen i splitten, kabeln eller värmaren då.
Hur ska jag mäta värmaren? Har OHM mätt skiten och fick mellan två stift ett värde på 100 Ohm.
Det är väl inte så det ska vara?
Någon som vet? Gäller ett Calix system.
Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (15 december 2008)