7731
Sök

är det någon som har fått Hög bränsleförbrukning för att ha ett öppet luftfilter?

S40 T4
584 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
är det någon som har fått Hög bränsleförbrukning för att ha ett öppet luftfilter?

hur många liter drog bilen då per mil?

Whatever :)
1 652 Inlägg
17 december 2008
hmm vad är de för bil vi pratar om ? S40 T4??

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

5 089 Inlägg
17 december 2008
det öppna luftfiltret har gjort så att llm pajjat, som har lurat bilen att dra mer bensin kanske?

\Lindgren

1 652 Inlägg
17 december 2008
FLindgren skrev:
det öppna luftfiltret har gjort så att llm pajjat, som har lurat bilen att dra mer bensin kanske?

hmm då kan han ha fått in massa skit i öppna filter ,som kan eventuellt slitit av den fina lilla tråden..

S40 T4
584 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
XeptiQ skrev:
hmm vad är de för bil vi pratar om ? S40 T4??

japp och andra bilar för jag undrar hur mycket ungefär bilarna drar ungefär då. för min drar cs 2.5 liter per mil men jag ska ändra till orginal o ha en dump istället, brukar bilar dra mer med dump med?
Senast redigerat av Shady_killen (17 december 2008)

1 652 Inlägg
17 december 2008
hmm inte en aning.. men med ett öppet filter så ska ju bilen andas bättre.. o de kan ge någon hk mer men kanske inte man märker av.. bränsle förbrukningen ska den inte höjja vad jag känner till ..

de med dump kan jag inte så mycket om hmm

295 Inlägg
17 december 2008
morsans  T4 kör hon på 0,67 blandad lansväg.. så har ja bara bytigt filtret till ett sportfilter.. men de borde inte påvärka.. någe med öppet filter

S40 T4
584 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
vw-mannen skrev:
morsans  T4 kör hon på 0,67 blandad lansväg.. så har ja bara bytigt filtret till ett sportfilter.. men de borde inte påvärka.. någe med öppet filter

vad e det för sportluftfilter?

295 Inlägg
17 december 2008
vanlig sport luft-matta som du ersätter isl för orginal filtret..

835 Inlägg
17 december 2008
Tror inte filtret i sig gör att din bil drar mer. Har jag fattat det rätt att din bil drar 2,5 l / milen ?!
Då har du ett problem.

S40 T4
584 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
XeptiQ skrev:
hmm inte en aning.. men med ett öppet filter så ska ju bilen andas bättre.. o de kan ge någon hk mer men kanske inte man märker av.. bränsle förbrukningen ska den inte höjja vad jag känner till ..

de med dump kan jag inte så mycket om hmm

aa men sportluftfilter e bäst om man trimmar och sånt med bilarna men om man har en orginal så kan den dra mer bränsle eller nåt det e nog från bil o filter

S40 T4
584 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Epitaph skrev:
Tror inte filtret i sig gör att din bil drar mer. Har jag fattat det rätt att din bil drar 2,5 l / milen ?!
Då har du ett problem.

om jag kör vanligt på landsväg minst 1.5 liter milen

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 december 2008
Låter som en trasig lambda enligt mig mer än nåt orsakat av ett öppet filter.. tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

S40 T4
584 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
vw-mannen skrev:
vanlig sport luft-matta som du ersätter isl för orginal filtret..

aa det e smart ska kolla upp mer info om det tongue

S40 T4
584 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Låter som en trasig lambda enligt mig mer än nåt orsakat av ett öppet filter.. tongue

Mvh Tommy

nope har bra värden och allt :S

\m/(><)\m/
742 Inlägg
17 december 2008
Om din bil drar 2,5L milen så har du nått rejält fel.. Min drar ca 1L milen blandad, drog 1,4L milen om man körde som ett stålsvin och den e chippad mm. Kanske ditt öppna filter är nått riktigt pissfilter som inte släpper igenom luft.. Öppen dump ska du inte köra med, inte bra med tanke på att du har LMM.. Jag vet, har prövat och bilen går inte bra och vill nästa dö vid snabb växling när det är kallt ute. Sen tänds lambdalampan i bilen och felkoden "felaktigt mätvärde bakre lambdasond" lagras. Dessutom ger inte öppen dump tillsammans med orginal luftburk och filter nått dumpljud, inte i min T4 iaf! Antar att det är det du är ute efter

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

S40 T4
584 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
isso skrev:
Om din bil drar 2,5L milen så har du nått rejält fel.. Min drar ca 1L milen blandad, drog 1,4L milen om man körde som ett stålsvin och den e chippad mm. Kanske ditt öppna filter är nått riktigt pissfilter som inte släpper igenom luft.. Öppen dump ska du inte köra med, inte bra med tanke på att du har LMM.. Jag vet, har prövat och bilen går inte bra och vill nästa dö vid snabb växling när det är kallt ute. Sen tänds lambdalampan i bilen och felkoden "felaktigt mätvärde bakre lambdasond" lagras. Dessutom ger inte öppen dump tillsammans med orginal luftburk och filter nått dumpljud, inte i min T4 iaf! Antar att det är det du är ute efter

japp okej men du har ett sportluftfilter eller? vilken?

jag har BMC F1, använder du någon adapter eller något mellan filtret och LMM?  jag kan inte förstå varför den drar så mycket. låter helt knäppt. men jag e på det. just nu letar jag efter luftfilterboxen, hittar inte nån som man kan köpa billigt :S för min över sida på boxen e borta :S

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2008
Shady_killen skrev:
hittar inte nån som man kan köpa billigt :S

har du mailat torpis?  felsökning på S/V40 börjar man med det du vet wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

\m/(><)\m/
742 Inlägg
17 december 2008
Shady_killen skrev:
isso skrev:

japp okej men du har ett sportluftfilter eller? vilken?

jag har BMC F1, använder du någon adapter eller något mellan filtret och LMM?  jag kan inte förstå varför den drar så mycket. låter helt knäppt. men jag e på det. just nu letar jag efter luftfilterboxen, hittar inte nån som man kan köpa billigt :S för min över sida på boxen e borta :S

Jag hade ett billigt öppet filter från micro monterat direkt på LMM och en hemmagjord avskärming men har kastat det och ska köra med org luftburk men håller på att modifiera burken med en 3" lufttillförsel från fronten och ett Green cotton panelfilter och bortsliten isolering innifrån burken så det kanske ändå ger lite insugsljud tongue.. är nog det bästa prestandamässigt, kan omöjligt suga varmluft

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2008
isso skrev:
är nog det bästa prestandamässigt, kan omöjligt suga varmluft

Now we're talking smile
Senast redigerat av torpis (17 december 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök