5064
Sök

Laddtryck på en s70

16 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Är det någon som vet vad det normala laddtrycket på en s70 2,5t är? vet inte om det spelar någon roll men den är AWD också. Nu sitter ett 50 hk chip i.

Mätarn brukar visa runt 0,5-0,7 bar. Pratade med en kille på ett företag i uppsala som jobbar med bil trimmning och sånt. Han sa att min bil bör lätt ligga på 1 bar.

Han tipsade mig om att ligga på 4'ans växel på lågt var sen vrida ur bilen och se vad den laddade, kom upp på 1 bar sen sjunk den igen och stannade mellan 05-0,7.

Han första tanke var att det skulle vara magnet ventilen tror jag han sa, ialf någon kontakt vid turbon.  Om det nu inte skulle vara någe större problem?

En annan sak är att turbo mätarn "hackar" sig uppåt när jag gasar. Är inte bra på bilar så skulle vara tacksam för lite tips om ni vet!

Tack

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
17 december 2008
kan finnas många anledningar till att laddtrycket är ojämt, men på min va det magnetventilen som spökade då den i ett par sekunder laddade 1.0 sedan sjönk till 0.5, jag har ju dock en chippad T5, annars kan det vara att boxen känner av små spikningar som sedan sänker trycket i "självförsvar" osv...

ventilen är ganska dyr tyvär så kolla om du kan låna eller liknande ifall du vill prova det, sitter på luftfilterboxen i bakkant och har 3st slangar och 1 elkontakt...

16 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Jo jag har haft problem med styr boxen också, fick varning om ABS och antisladd. Men efter att vi bytt v-fram abs givare så har det inte spökat så mkt. Kan det hänga ihop? Annars får jag rulla iväg och kolla vad man kan göra för att fixa det.

Sök