Men va?!
Säg mig när och hur som de styrande kör ner i halsen på oss att vi är dåliga och värdelösa?! Det här är helt irrelevant och befängt! Om du tolkar det som att politikerna "pissar" på dig för att andra behöver mer stöd och hjälp än vad du behöver (som klarar dig själv), är det fel, oavsett vad denne är för en människa? Vill väldigt gärna ha ett svar på den frågan. Om du vet vad Smr har för sig och vad de står för så inser du nog ganska snabbt att man inte behöver gå så långt om man är frisk... Det är inte de styrandes fel att en del av befolkningen är fördummade. Dock ligger en del av ansvaret på de styrande att se till att vi inte får hjärntvättade invånare.
Varför drar du in ras i detta?
Klart som fan att svenskarna har något att komma med! I generationer har vi byggt upp ett land som tex who klassar bland de i särklass bästa länderna att leva i. Vi har "sluppit" krig och jävelskap, vilket vi kan vara rätt glada åt idag (och från 50-talet och framåt
Vi kan börja med Jantelagen som började att "gälla" runt 70 talet. Sedan så har vi Mona Sahlin med med falang. Och visst "pissar våra politiker på oss ifall du inte har märkt det.
Andelen flyktingar som är riktiga flyktingar är inte stor i detta land dvs dom som VERKLIGEN är flyktingar och som BEHÖVER hjälp. Jag har polare som fick springa mellan Öst och väst, med kulor vinande förbi sin öron, smyga över gränsen mellan Jugoslavien och Italien hundpatruller, minfält,taggtråd osv,osv. Det är vad jag kallar flyktingar som behöver hjälp. Idag så kommer större delen hit med reguljärflyg och har pass ifrån sitt hemland, flykting "my ass".
Och jag har alltid hävdat att dom som BEHÖVER hjälp självklart att man gör det man kan, men dom som INTE sköter sig eller respekterar mitt land och dess seder,lagar och bruk,ut med dom.
Som sagt, om man ser det som ett personligt angrepp och missar hela det kulturhistoriska arvet och dessutom ser invandrare som "hot", ja då är man inte riktigt frisk.
Öhh? Där så fick du väl ett första klassens hjärnsläpp eller vad menar du??
Vänta nu, folk flyr från förföljelse, krig, djävelskap & helvete och kanske inte hinner att "anpassa sig" på ett par veckor när de hamnar i någon jävla sönderklottrad och stigmatiserad samhällsdel där var och varannan är i princip 3:e klassens medborgare (om ens det), men blacken han skall ut och dra puffran så fort någon vill tillbe gud på ett annat språk som inte passar honom. Jösses!
Och där så vart det bevisat att du defenetift har ett hjärnsläpp.
Sluta att läs in vad du vill höra och läs iställer vad man säger.
ps: vad är det med dig, släppte inte kärringen till, eller??