2665
Sök

Upplopp i rosengård

9 108 Inlägg
20 december 2008
Nehe skrev:
MilleN skrev:
Nehe skrev:
Jaha gott folk. Vad ska ni göra sen när ni har kastat ut varenda invandrare som finns i Sverige?

** maaaaaassa irrelevant text **

Skriver inget mer då jag har bråttom, men dina "argument" föll redan här för det finns nog inte en enda vettig människa (och framförallt ingen som skrivit det i denna tråden) som vill "kasta ut varenda invandrare". Det som diskuteras i tråden är att det finns ett problem och problemet enligt mig är integrationspolitik och uppfostran. Case closed.

Och du föll som moderator i mina ögon. Finns mer än 10inlägg här som enligt mig faller under kategorin hets mot folkgrupp. Tex han som anser att den vita mannen är överlägsen med mera.

Kanske skulle öppna en tråd där det står att 50% av alla bilintresserade i Sverige har blöjrasitiska tankar. Och se hur länge den är öppen. Då tror jag att ni skulle stänga den direkt men när man klankar ner på några som inte är från samma land som oss så är det fritt fram. Denna tråd skulle låsts för länge sen.

Ni pratar inte om rosengård som problem område och att det ska fixas. NI PRATAR OM MÄNNISKORNA SOM BOR DÄR OCH ATT DE SKA SKICKAS HEM. Många (inte alla) här inne anser att muslimer ska skickas hem, irakier i princip alla invandrare. Istället för att skriva de som verkligen är de som gör upproren (svenskar likväl som invandrare).

Rasist eller ej har man en sådan människosyn så tycker iaf jag synd om er/dig.

Läs mitt inlägg igen, du verkar veta mer om vad jag tycker än vad jag gör själv? Jag har aldrig skrivit att någon ska skickas hem för att dom bor i Rosengård, jag har inte skrivit något om att någon ska skickas hem för det tycker jag inte. Lagar och straff funkar hyfsat som det gör nu när det gäller utvisning etc, någon som är född och uppvuxen här kan ju omöjligt utvisas. Självklart ska ingen utvisas pga sin religion eller sin hudfärg men varför inte pga grova brott? Sedan finns det problem med integrationspolitiken och det kan väl du också skriva under på?

Som jag skrev hade jag bråttom, har varit iväg och hämtat mat och jag har bråttom här med då vi har besök så jag hinner inte göra något åt tråden nu.

blacken
20 december 2008
kickade skrev:
Det är redan ett välkänt faktum att rasism existerar bland lågutbildade och personer med ingen vidare hög levnadsstandard. Att sedan många här inne faller in under båda dessa ramar ter sig ganska givet att de skall ha rasistiska tankar.

Det är vääääldigt lätt att ha rasistiska tankar och ogilla allt som är olikt en själv, men det tar ett stort sinne och en stor människa att kunna skilja agnarna från vetet.

Rasism existerar även och (florerar) hos högutbildade i lika hög grad som fattiga, i en viss punkt så är dom i "övre skiktet" dom värsta rasisterna. Även hos invandrare så hittar du "riktiga" rasister, kolla greker och Turkar som exempel, eller den så kallade "klan/stam" tillhörigheten hos Afrikanska länder,osv.osv.
Dom "fattiga" och "okunniga" Svenskar som du hänvisar till är ena riktiga amatörer i det sammanhanget..
Senast redigerat av blacken (20 december 2008)

956 Inlägg
20 december 2008
KimVsWorld skrev:
Vi är inte muslimer i detta land så ifall dem vill be 1500 ggr per dag liggandes på någon matta i ett svettigt kloster får dem väl åka hem igen!

Och dem kan väl visa lite respekt för Sverige när vi har tagit emot flyktingar med öppna armar istället för att slå oss i magen.

Håller helt med dig KHRacing.

Ett tillägg där:

Staten ger pengar till iranska kulturföreningen, vore de inte bättre att ge de till bättre skolmat till våra ungdomar?

Muttley
20 december 2008
guwib skrev:
tkd_rille skrev:
guwib skrev:
det finns inga svenskar i rosengård, inte en enda svensk!

herregud, du är inte insatt nog i detta, du verkar vara en sådan som tror att rosengård alltid har varit så som de är idag.

JO de finns SVENSKAR i rosengård med, rosengård är uppdelat i 4 områden, de värsta området är herrgården. och de finns äldre svenskar där men när de försvinner av naturlig gång så lär de inte finnas svenska kvar.  de äldre svenskarna som bor där trivs faktiskt i sitt boende och vill inte flytta då de har bott där enormt länge.
synd att de ska behöva drabbas av det.

tror du inte jag fattar det, då är du ju dum.. lol

inlägget var mest i syfta att sticka i ögonen på ohly anhängaren som utalade sig.tongue

ändå säger du att de inte finns en enda svensk, får ju hålla sig till fakta faktiskt.

Mästare
2 947 Inlägg
20 december 2008
Glader9991 skrev:
KimVsWorld skrev:
Vi är inte muslimer i detta land så ifall dem vill be 1500 ggr per dag liggandes på någon matta i ett svettigt kloster får dem väl åka hem igen!

Och dem kan väl visa lite respekt för Sverige när vi har tagit emot flyktingar med öppna armar istället för att slå oss i magen.

Ett tillägg där:

Staten ger pengar till iranska kulturföreningen, vore de inte bättre att ge de till bättre skolmat till våra ungdomar?

Precis.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
21 december 2008
Det är ganska spännande vad man kan uppnå med lagar och förordningar egentligen då människan till grunden är främlingsfientlig och revirtänkande precis som alla andra djur. Som jag förstått hela konflikten härstammar det från att en grupp blev vräkta från sin lokal då de använde lokalen till ett annat ändamål än vad lokalen var avsedd för.

Det är helt rätt att göra så. Ett kontraktsbrott är en orsak till vräkning och oavsett om det är en privat eller komunal hyresvärd så är det ändå hyresvärden som bestämmer vad för verksamhet han/hon/de vill se i sin lokal. Ingen konstigt med det, finns stöd i lagen för det.

Problemet blir när vissa personer har sedan barnsben fått intrycket att de står över den svenska lagen bara för att de har någon bok som säger annat eller hänvisar till någon gammal talesman utomlands.

Låter vi (då menar jag samhället Sverige) de hållas kommer vi snart ha hela mellanösterns problematik här. Därför är det bra att polisen går in hårt och stävjar upproret. Det bästa vore om man på något sätt kunde särskilja på de våldsamma, bura in dem men samtidigt visa att de som demonstrerar fredligt får gå sina tåg. Så småningom kommer de få tag på en annan lokal ändå, så hela våldsgrejen är helt onödig.

Ska man dra allt till sin spets som många gillar att göra så är detta ett på längre sikt hot mot den svenska demokratin och berättigar i sådant fall en aktion från militären. (då just det är militärens huvuduppgift, att försvara demokratin.) Självklart hoppas jag att det aldrig blir nödvändigt, men kommentaren tycker jag är nödvändig då många inte inser allvaret i situationen. Dessutom krävs det ett beslut från regeringen för att militären skall få agera inom landets gränser, nämligen att regeringen proklamerar undantagstillstånd och då ligger vi äckligt nära ett inbördeskrig.

Om alla bara kunde acceptera grundläggande regler medans man är här så skulle detta aldrig hända.

OBS. Som jag skrev ovan; att demonstrera mot beslutet är naturligtvis tillåtet, det är ju en grundläggande rättighet; men att ta till våld för att få någon att ändra ett beslut är både odemokratiskt och hårfint nära terrorism.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
21 december 2008
blacken skrev:
Den Svenska "motståndsrörelsen" beror regel inte på invandrarna "i person" så att säga, utan det är dom "styrandes" fel i och med att dom hela tiden förnekar att vi har en etnicitet utan bara maler på om hur dåliga och värdelösa vi är som både nation och"ras". Jämt så får allmänheten nerkört i halsen att allt gott som vi har är ifrån invandrarna/invandringen och vi har ingenting gott eller bra att komma med.

Men va?!
Säg mig när och hur som de styrande kör ner i halsen på oss att vi är dåliga och värdelösa?! Det här är helt irrelevant och befängt! Om du tolkar det som att politikerna "pissar" på dig för att andra behöver mer stöd och hjälp än vad du behöver (som klarar dig själv), är det fel, oavsett vad denne är för en människa? Vill väldigt gärna ha ett svar på den frågan. Om du vet vad Smr har för sig och vad de står för så inser du nog ganska snabbt att man inte behöver gå så långt om man är frisk... Det är inte de styrandes fel att en del av befolkningen är fördummade. Dock ligger en del av ansvaret på de styrande att se till att vi inte får hjärntvättade invånare.
Varför drar du in ras i detta?
Klart som fan att svenskarna har något att komma med! I generationer har vi byggt upp ett land som tex who klassar bland de i särklass bästa länderna att leva i. Vi har "sluppit" krig och jävelskap, vilket vi kan vara rätt glada åt idag (och från 50-talet och framåt).

blacken skrev:
Tacka fasen för att den enskilda individens frustration "kanaliseras" över och på den synliga person/individ som förkroppsligar begreppet invandring, när man vet att vi har mycket gott och fint som är inhemskt och som är att både betrakta och anse som Svenska/Skandinaviska traditioner,värderingar, begrepp, syn på saker och ting,mm,mm.

Som sagt, om man ser det som ett personligt angrepp och missar hela det kulturhistoriska arvet och dessutom ser invandrare som "hot", ja då är man inte riktigt frisk.

blacken skrev:
Och sedan så får man också inse att om man inte tar "skeden i vacker hand" eller "tar seden dit man kommer" så har man ingenting där att hämta.
Om någon oavsett kön, ras, religon eller färg kommer in i mitt hem och börjar att bänga sig gentemot mig i mitt hem, då åker vederbörande ut på skallen oavsett. Och det har jag all moralisk rätt att göra..

Vänta nu, folk flyr från förföljelse, krig, djävelskap & helvete och kanske inte hinner att "anpassa sig" på ett par veckor när de hamnar i någon jävla sönderklottrad och stigmatiserad samhällsdel där var och varannan är i princip 3:e klassens medborgare (om ens det), men blacken han skall ut och dra puffran så fort någon vill tillbe gud på ett annat språk som inte passar honom. Jösses!
Senast redigerat av jonesono (21 december 2008)

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 082 Inlägg
21 december 2008
KimVsWorld skrev:

Vi har religionsfrihet (bland mycket annat) i detta land.
Om du är obildad, kan jag få skicka dig till valfritt land?
Man ber vanligtvis 5 ggr/dag inom Islam.

1 082 Inlägg
21 december 2008
Ellertz skrev:
jonesono skrev:
Nehe skrev:

Kan säga det samma om det du skriver, antar att du också har läst de några av de teorier som finns om kriminalitet och kan lägga dig på en högre nivå än "rastänk"

Jo, det stämmer. Jag sitter på en masters degree inom arbetsvetenskap (sociologisk riktning) och har passerat foucalt, becker, sarnecki, cooley + många fler.
Rastänk är väl stadiet efter fordonslinjen, eller hur var det nu?

Masters degree ? Låter mer som att du tror att du är gud fader själv. Jag förstår inte riktigt hur du kan försvara dom i rosengård? Vi har tagit emot dem med öppna armar, och som tack så får vi ett helvete.

Oj, någon fick visst problem med det... Gud fader själv? Att kunskap är noll värt för dig betyder inte att det är det för resten av samhället...
Nej, jag försvarar inte folk som kastar sten eller jävlas i största allmänhet.
Det jag försvarar är att man (faktiskt!) får tro vad man vill i detta land, vilket ungefär hälften av de som skriver i denna tråd verkar ha glömt/missat. Average troende inom islam är ungefär som average troende inom kristendomen. Dock är det oftast en andel (oavsett tro) som ställer till med besvär som man behöver råda bot på.
Vi tar inte emot folk med öppna armar, då hade de inte hamnar i någon nedklottrad stigmatiserad samhällsdel där de flesta mår riktigt skit. Har redan nämnt detta sedan tidigare.

1 082 Inlägg
21 december 2008
kickade skrev:
Det är redan ett välkänt faktum att rasism existerar bland lågutbildade och personer med ingen vidare hög levnadsstandard. Att sedan många här inne faller in under båda dessa ramar ter sig ganska givet att de skall ha rasistiska tankar.

Det är vääääldigt lätt att ha rasistiska tankar och ogilla allt som är olikt en själv, men det tar ett stort sinne och en stor människa att kunna skilja agnarna från vetet.

Sant!
Det är intressant att man inte sällan har sett nazister som visar att de tillhör det öppet på "industri-linjer", medan det finns liknande tankar hos flera som går till exempel samhällsvetarlinjer. Skillnaden är att för den ena så vet man var han/hon står medan hos den andre så döljs det väl.
Senast redigerat av jonesono (21 december 2008)

2 751 Inlägg
21 december 2008
Felax skrev:
jonesono skrev:
Ellertz skrev:
Jaa så här blire när sossarna vill ha sitt mångkulturella samhälle. Det funkar inte.

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Nämn ett land där det visat sig fungera.. jag vet då inget.

Australien.. typ 80% är invandrare

Who Djaa bless no man curse

trucken
563 Inlägg
21 december 2008
generellt kan vi väl säga att svenska lotta-kåren har misslyckets att leka tjuv och polis. det är dax att låta de  matcho killarna som gillar att skjuta, börja visa sej

Låter nästan som om det ligger i gråzonen över vad som kan kallas uppmaning till brott...
Var snäll och skriv inte något sådant här i fortsättningen.
/Moderator (Phaetoon)

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 december 2008
KimVsWorld skrev:
Glader9991 skrev:
KimVsWorld skrev:

Ett tillägg där:

Precis.

Håller med till 100%, och tycker att detta grundar sig i att Sverige tar emot många gånger fler flyktingar än vad vi är kapabla till.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 december 2008
jonesono skrev:
Ellertz skrev:
jonesono skrev:

Jo, det stämmer. Jag sitter på en masters degree inom arbetsvetenskap (sociologisk riktning) och har passerat foucalt, becker, sarnecki, cooley + många fler.
Rastänk är väl stadiet efter fordonslinjen, eller hur var det nu?

Masters degree ? Låter mer som att du tror att du är gud fader själv. Jag förstår inte riktigt hur du kan försvara dom i rosengård? Vi har tagit emot dem med öppna armar, och som tack så får vi ett helvete.

Oj, någon fick visst problem med det... Gud fader själv? Att kunskap är noll värt för dig betyder inte att det är det för resten av samhället...
Det jag försvarar är att man (faktiskt!) får tro vad man vill i detta land, vilket ungefär hälften av de som skriver i denna tråd verkar ha glömt/missat. Average troende inom islam är ungefär som average troende inom kristendomen. Dock är det oftast en andel (oavsett tro) som ställer till med besvär som man behöver råda bot på.
Vi tar inte emot folk med öppna armar, då hade de inte hamnar i någon nedklottrad stigmatiserad samhällsdel där de flesta mår riktigt skit. Har redan nämnt detta sedan tidigare.

Ja jag fick problem med det. Att du tycker din åsikt är värd mer än andras bara för att du har en hög utbildning. Som sagt så har vi religionsfrihet i sverige. Men i Sverige så står svenska lagen högre än koranen. Något som det de flesta muslimer har svårt att acceptera. Men många muslimer förespråkar sharialagar i sverige. Något som bygger på koranen. Så de flesta muslimer vill alltså att koranens "lagar" ska gälla i sverige. Kunskap är värt mycket för mig, därför sitter jag också på en ganska fin utbildning. Men skillnaden är att ja inte skryter om det.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

blacken
21 december 2008
Men va?!
Säg mig när och hur som de styrande kör ner i halsen på oss att vi är dåliga och värdelösa?! Det här är helt irrelevant och befängt! Om du tolkar det som att politikerna "pissar" på dig för att andra behöver mer stöd och hjälp än vad du behöver (som klarar dig själv), är det fel, oavsett vad denne är för en människa? Vill väldigt gärna ha ett svar på den frågan. Om du vet vad Smr har för sig och vad de står för så inser du nog ganska snabbt att man inte behöver gå så långt om man är frisk... Det är inte de styrandes fel att en del av befolkningen är fördummade. Dock ligger en del av ansvaret på de styrande att se till att vi inte får hjärntvättade invånare.
Klart som fan att svenskarna har något att komma med! I generationer har vi byggt upp ett land som tex who klassar bland de i särklass bästa länderna att leva i. Vi har "sluppit" krig och jävelskap, vilket vi kan vara rätt glada åt idag (och från 50-talet och framåt

Vi kan börja med Jantelagen som började att "gälla" runt 70 talet. Sedan så har vi Mona Sahlin med med falang. Och visst "pissar våra politiker på oss ifall du inte har märkt det.
Andelen flyktingar som är riktiga flyktingar är inte stor i detta land dvs dom som VERKLIGEN är flyktingar och som BEHÖVER hjälp. Jag har polare som fick springa mellan Öst och väst, med kulor vinande förbi sin öron,  smyga över gränsen mellan Jugoslavien och Italien hundpatruller, minfält,taggtråd osv,osv. Det är vad jag kallar flyktingar som behöver hjälp. Idag så kommer större delen hit med reguljärflyg och har pass ifrån sitt hemland, flykting "my ass".
Och jag har alltid hävdat att dom som BEHÖVER hjälp självklart att man gör det man kan, men dom som INTE sköter sig eller respekterar mitt land och dess seder,lagar och bruk,ut med dom.

Som sagt, om man ser det som ett personligt angrepp och missar hela det kulturhistoriska arvet och dessutom ser invandrare som "hot", ja då är man inte riktigt frisk.

Öhh? Där så fick du väl ett första klassens hjärnsläpp eller vad menar du??

Vänta nu, folk flyr från förföljelse, krig, djävelskap & helvete och kanske inte hinner att "anpassa sig" på ett par veckor när de hamnar i någon jävla sönderklottrad och stigmatiserad samhällsdel där var och varannan är i princip 3:e klassens medborgare (om ens det), men blacken han skall ut och dra puffran så fort någon vill tillbe gud på ett annat språk som inte passar honom. Jösses!

Och där så vart det bevisat att du defenetift har ett hjärnsläpp.
Sluta att läs in vad du vill höra och läs iställer vad man säger.

ps: vad är det med dig, släppte inte kärringen till, eller??
Senast redigerat av blacken (21 december 2008)

1 814 Inlägg
21 december 2008
En fråga till allihopa, hade ni reagerat likdant om upploppen hade varit i Eslöv?

Svar: nej...

blacken
21 december 2008
expect1991 skrev:
En fråga till allihopa, hade ni reagerat likdant om upploppen hade varit i Eslöv?

Svar: nej...

Det där får du gärna utveckla litegrand..

1 082 Inlägg
21 december 2008
Ellertz skrev:
jonesono skrev:
Ellertz skrev:

Ja jag fick problem med det. Att du tycker din åsikt är värd mer än andras bara för att du har en hög utbildning. Som sagt så har vi religionsfrihet i sverige. Men i Sverige så står svenska lagen högre än koranen. Något som det de flesta muslimer har svårt att acceptera. Men många muslimer förespråkar sharialagar i sverige. Något som bygger på koranen. Så de flesta muslimer vill alltså att koranens "lagar" ska gälla i sverige. Kunskap är värt mycket för mig, därför sitter jag också på en ganska fin utbildning. Men skillnaden är att ja inte skryter om det.

Bra att du ser vad du vill se, många är ganska bra på det.
Skryt? Någon frågade om jag har kunskap om kriminologiska teorier och jag besvarade detta. Kunskap är bra och väger ofta tungt, vilket är ganska sällsynt i denna tråd bland många inlägg. Det är skit samma vad man har för utbildning, men det märks förbaskat väl om någon har förmågan att använda det man kan. Har man kunskap inom ett område så använder man sig av detta! Det är helt upp till dig att argumentera med din kunskap, men har hittills bara hört en massa dragande med oväsentligheter... Så, vilket är ditt område?
Vet du och hur vet du, att de flesta muslimer vill införa sharia?
Vet du och hur vet du, att de flesta muslimer vill att religionen skall stå över lagen?
Svara på detta, tack.
"Många svenskar förespråkar att nazistisk ideologi är bra"... det säger likt det du skrev, inte ett skit.

1 082 Inlägg
21 december 2008
blacken skrev:
Men va?!
Klart som fan att svenskarna har något att komma med! I generationer har vi byggt upp ett land som tex who klassar bland de i särklass bästa länderna att leva i. Vi har "sluppit" krig och jävelskap, vilket vi kan vara rätt glada åt idag (och från 50-talet och framåt

Vi kan börja med Jantelagen som började att "gälla" runt 70 talet. Sedan så har vi Mona Sahlin med med falang. Och visst "pissar våra politiker på oss ifall du inte har märkt det.
Andelen flyktingar som är riktiga flyktingar är inte stor i detta land dvs dom som VERKLIGEN är flyktingar och som BEHÖVER hjälp. Jag har polare som fick springa mellan Öst och väst, med kulor vinande förbi sin öron,  smyga över gränsen mellan Jugoslavien och Italien hundpatruller, minfält,taggtråd osv,osv. Det är vad jag kallar flyktingar som behöver hjälp. Idag så kommer större delen hit med reguljärflyg och har pass ifrån sitt hemland, flykting "my ass".
Och jag har alltid hävdat att dom som BEHÖVER hjälp självklart att man gör det man kan, men dom som INTE sköter sig eller respekterar mitt land och dess seder,lagar och bruk,ut med dom.

Så du menar att den större andelen flyktingar i Sverige idag knappt behöver hjälp? Vad baserar du detta på?
Vad skönt att du har bättre koll på flyktingarna än soc och migrationsverket.
Än idag kommer folk hit med köpt biljett (av någon som förmedlar prostituerade) i hopp om att möta frihet... de möter ett liv i prostitution, som ett litet exempel. Livsbesparingar säljs för att kunna ta sig hit. Om man verkligen måste fly så fixar man det, många gånger. Vad går inte in?
Fortfarande har du inte svarat på varför du drog in "ras" i detta?!
Att politiker "pissar på dig" var ju riktigt besynnerligt. Var det Reinfeldt eller kanske Ohly, den rödingen?
Säg mig, har du även svårt att få jobb pga ditt utländska namn?
Är det bättre att skövla ut människor eller sträva efter att de blir en del av samhället/svenskheten och "mixas" upp bland de övriga? För mixas de upp så blir de ju som vilken "svenne" som helst.

blacken skrev:
jonesono skrev:

Och där så vart det bevisat att du defenetift har ett hjärnsläpp.
Sluta att läs in vad du vill höra och läs iställer vad man säger.

Gick det inte in? Kom ihåg att ta supen efter middagen... (man stavar bättre också).
En reminder.
blacken skrev:
Och sedan så får man också inse att om man inte tar "skeden i vacker hand" eller "tar seden dit man kommer" så har man ingenting där att hämta.
Om någon oavsett kön, ras, religon eller färg kommer in i mitt hem och börjar att bänga sig gentemot mig i mitt hem, då åker vederbörande ut på skallen oavsett. Och det har jag all moralisk rätt att göra..

Folk som kommer hit skall anpassa sig snabbt som satan, för annars blir de en börda för dig (är vad du säger).
I realiteten:
Om de kommer hit och inte har möjlighet att anpassa sig till samhället därför att de hamnar i något förortsdjungel, hur tror du då att de skall kunna bli en del av samhället? Man mister hela pga att förutsättningarna rämnat.

blacken
21 december 2008
Vet du och hur vet du, att de flesta muslimer vill att religionen skall stå över lagen?

Väldigt dum fråga. I Islam så är religionen över "lagen" i och med att religionen ÄR lagen..

Sök