2244
Sök

Upplopp i rosengård

1 814 Inlägg
21 december 2008
Hur blev en tråd om upplopp i Rosengård till en diskussion kring invadningens vara eller icke vara?

Jag föreslår att tråden låses.
Senast redigerat av expect1991 (21 december 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
21 december 2008
blacken skrev:
Och sedan så får man också inse att om man inte tar "skeden i vacker hand" eller "tar seden dit man kommer" så har man ingenting där att hämta.
Om någon oavsett kön, ras, religon eller färg kommer in i mitt hem och börjar att bänga sig gentemot mig i mitt hem, då åker vederbörande ut på skallen oavsett. Och det har jag all moralisk rätt att göra..

Så i Afrika så hade du firat kwanza?
I Pakistan så hade du fastat?
Och i USA så hade du öppnat julklapparna den 25:e?

Och detta efter ett liv inkl. uppfostran i Sverige?

Knappast va?

Man tar inte seden dit man kommer, man tar med sig seden dit man ska.

EDIT:
Med fastan menar jag Ramadan.
Senast redigerat av FireTraXX (21 december 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

V10
21 december 2008
Kan vi alla enas om att religion är en påhittad SKITSAK som förstör människan och får oss att hata varann?

Ni som är troende eller har en gnutta tro i er...titta på filmen Zeitgeist och återkom sen om religionen wink
Senast redigerat av V10 (21 december 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
21 december 2008
V10 skrev:
Kan vi alla enas om att religion är en påhittad SKITSAK som förstör människan och får oss att hata varann?

Det kan jag inte säga emot, men nu får du Blacken på halsen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
21 december 2008
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
Och sedan så får man också inse att om man inte tar "skeden i vacker hand" eller "tar seden dit man kommer" så har man ingenting där att hämta.
Om någon oavsett kön, ras, religon eller färg kommer in i mitt hem och börjar att bänga sig gentemot mig i mitt hem, då åker vederbörande ut på skallen oavsett. Och det har jag all moralisk rätt att göra..

Knappast va?

EDIT:

Nej där så är du ute och simmar. Man ska respektera andra och andras hem.  Att säga som du säger är "lite" naivt..

blacken
21 december 2008
FireTraXX skrev:
V10 skrev:

Det kan jag inte säga emot, men nu får du Blacken på halsen.

big_smilebig_smilebig_smile

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
21 december 2008
blacken skrev:
Vet du och hur vet du, att de flesta muslimer vill att religionen skall stå över lagen?

Väldigt dum fråga. I Islam så är religionen över "lagen" i och med att religionen ÄR lagen..

Och vi lever enligt väldigt kristna normer i detta land. Säger ungefär lika mycket...
Sen att du inte svarar på resterande frågor, är ganska intressant i sig.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
21 december 2008
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

Knappast va?

EDIT:

Nej där så är du ute och simmar. Man ska respektera andra och andras hem.  Att säga som du säger är "lite" naivt..

Han kopplar iaf ihop 2+2.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

blacken
21 december 2008
jonesono skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Knappast va?

EDIT:

Han kopplar iaf ihop 2+2.

På ett naivt sätt, ja. Man kan likaväl hävda med en sådan retorik att "bara för att Jesus föddes i ett stall, så är han en häst"..

262 Inlägg
21 december 2008
KimVsWorld skrev:
Glader9991 skrev:
KimVsWorld skrev:
Vi är inte muslimer i detta land så ifall dem vill be 1500 ggr per dag liggandes på någon matta i ett svettigt kloster får dem väl åka hem igen!

Och dem kan väl visa lite respekt för Sverige när vi har tagit emot flyktingar med öppna armar istället för att slå oss i magen.

Håller helt med dig KHRacing.

Ett tillägg där:

Staten ger pengar till iranska kulturföreningen, vore de inte bättre att ge de till bättre skolmat till våra ungdomar?

Precis.

Men skolungdomarna får inte rösta..

då är det ju värdelöst för politikerna att fiska röster där!

1 963 Inlägg
21 december 2008
Nehe skrev:
Biktar ni er?

Hur många katoliker finns de i sverige då din tomte..

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
21 december 2008
n0b0dy_ skrev:
Felax skrev:
jonesono skrev:

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Nämn ett land där det visat sig fungera.. jag vet då inget.

Australien.. typ 80% är invandrare

A och urbefolkningen bor i reservat.. hur är det ett bra fungerande samhälle ?

1 963 Inlägg
21 december 2008
blacken skrev:
Men va?!
Säg mig när och hur som de styrande kör ner i halsen på oss att vi är dåliga och värdelösa?! Det här är helt irrelevant och befängt! Om du tolkar det som att politikerna "pissar" på dig för att andra behöver mer stöd och hjälp än vad du behöver (som klarar dig själv), är det fel, oavsett vad denne är för en människa? Vill väldigt gärna ha ett svar på den frågan. Om du vet vad Smr har för sig och vad de står för så inser du nog ganska snabbt att man inte behöver gå så långt om man är frisk... Det är inte de styrandes fel att en del av befolkningen är fördummade. Dock ligger en del av ansvaret på de styrande att se till att vi inte får hjärntvättade invånare.
Varför drar du in ras i detta?
Klart som fan att svenskarna har något att komma med! I generationer har vi byggt upp ett land som tex who klassar bland de i särklass bästa länderna att leva i. Vi har "sluppit" krig och jävelskap, vilket vi kan vara rätt glada åt idag (och från 50-talet och framåt

Vi kan börja med Jantelagen som började att "gälla" runt 70 talet. Sedan så har vi Mona Sahlin med med falang. Och visst "pissar våra politiker på oss ifall du inte har märkt det.
Andelen flyktingar som är riktiga flyktingar är inte stor i detta land dvs dom som VERKLIGEN är flyktingar och som BEHÖVER hjälp. Jag har polare som fick springa mellan Öst och väst, med kulor vinande förbi sin öron,  smyga över gränsen mellan Jugoslavien och Italien hundpatruller, minfält,taggtråd osv,osv. Det är vad jag kallar flyktingar som behöver hjälp. Idag så kommer större delen hit med reguljärflyg och har pass ifrån sitt hemland, flykting "my ass".
Och jag har alltid hävdat att dom som BEHÖVER hjälp självklart att man gör det man kan, men dom som INTE sköter sig eller respekterar mitt land och dess seder,lagar och bruk,ut med dom.

Som sagt, om man ser det som ett personligt angrepp och missar hela det kulturhistoriska arvet och dessutom ser invandrare som "hot", ja då är man inte riktigt frisk.

Öhh? Där så fick du väl ett första klassens hjärnsläpp eller vad menar du??

Vänta nu, folk flyr från förföljelse, krig, djävelskap & helvete och kanske inte hinner att "anpassa sig" på ett par veckor när de hamnar i någon jävla sönderklottrad och stigmatiserad samhällsdel där var och varannan är i princip 3:e klassens medborgare (om ens det), men blacken han skall ut och dra puffran så fort någon vill tillbe gud på ett annat språk som inte passar honom. Jösses!

Och där så vart det bevisat att du defenetift har ett hjärnsläpp.
Sluta att läs in vad du vill höra och läs iställer vad man säger.

ps: vad är det med dig, släppte inte kärringen till, eller??

Det märker man så tydligt att denne mannen sitter bara o läser massa böcker.. de skriver han ju själv. Hoppas inte jag stavar fel till nåt då får jag skäll.
Verkligheten är inte alltid det som står i böcker..
Verkligheten är för hård för bokmalar big_smile

687 Inlägg
21 december 2008
Felax skrev:
Nehe skrev:
Biktar ni er?

Ta orden ur sitt sammanhang för att få till en klyftig kommentar bra jobbat *klappar på huvudet*

Svenskar måste nog vara det mest religionlösa folket som finns (mitt egna antagande) så varför skulle vi då bry oss om vad de tar med sig för religion hit? Ingen som tvingar någon av er att gå till mosken eller att be 5ggr/dag. Så varför ens ödsla kraft på det? Jo för att ni är så jävla instängda och trångsynta och rädda för allt som är nytt och innebär förändringar.

1 963 Inlägg
21 december 2008
Nehe skrev:
Felax skrev:
Nehe skrev:
Biktar ni er?

Ta orden ur sitt sammanhang för att få till en klyftig kommentar bra jobbat *klappar på huvudet*

Svenskar måste nog vara det mest religionlösa folket som finns (mitt egna antagande) så varför skulle vi då bry oss om vad de tar med sig för religion hit? Ingen som tvingar någon av er att gå till mosken eller att be 5ggr/dag. Så varför ens ödsla kraft på det? Jo för att ni är så jävla instängda och trångsynta och rädda för allt som är nytt och innebär förändringar.

Ta orden ur sitt sammanhang för att få till en klyftig kommentar ? Va? Jag förstår inte.. Känns bra iaf när en farbror klappar en på huvudet så tack ska du ha.
Är man rädd för att man inte vill vara muslim eller va är de du knattrar om? Va de inte deras gud som gifte sig med en 12 åring? hehe säger väl allt..

Edit: Se på alla extremt troende människor. o se att de finns fan inget gott i någon religion, så varför, varför varför varför vill du att man ska vara så himla troende ?

Edit igen de va inte allah utan muhammed ja tror gifte sig med en 12 åring.. om de är rätt eller ej vet ja inte, men de antar ja nån av nerdsen här vet
Senast redigerat av Felax (21 december 2008)

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 december 2008
jonesono skrev:
Ellertz skrev:
jonesono skrev:

Oj, någon fick visst problem med det... Gud fader själv? Att kunskap är noll värt för dig betyder inte att det är det för resten av samhället...
Nej, jag försvarar inte folk som kastar sten eller jävlas i största allmänhet.
Det jag försvarar är att man (faktiskt!) får tro vad man vill i detta land, vilket ungefär hälften av de som skriver i denna tråd verkar ha glömt/missat. Average troende inom islam är ungefär som average troende inom kristendomen. Dock är det oftast en andel (oavsett tro) som ställer till med besvär som man behöver råda bot på.
Vi tar inte emot folk med öppna armar, då hade de inte hamnar i någon nedklottrad stigmatiserad samhällsdel där de flesta mår riktigt skit. Har redan nämnt detta sedan tidigare.

Ja jag fick problem med det. Att du tycker din åsikt är värd mer än andras bara för att du har en hög utbildning. Som sagt så har vi religionsfrihet i sverige. Men i Sverige så står svenska lagen högre än koranen. Något som det de flesta muslimer har svårt att acceptera. Men många muslimer förespråkar sharialagar i sverige. Något som bygger på koranen. Så de flesta muslimer vill alltså att koranens "lagar" ska gälla i sverige. Kunskap är värt mycket för mig, därför sitter jag också på en ganska fin utbildning. Men skillnaden är att ja inte skryter om det.

Bra att du ser vad du vill se, många är ganska bra på det.
Skryt? Någon frågade om jag har kunskap om kriminologiska teorier och jag besvarade detta. Kunskap är bra och väger ofta tungt, vilket är ganska sällsynt i denna tråd bland många inlägg. Det är skit samma vad man har för utbildning, men det märks förbaskat väl om någon har förmågan att använda det man kan. Har man kunskap inom ett område så använder man sig av detta! Det är helt upp till dig att argumentera med din kunskap, men har hittills bara hört en massa dragande med oväsentligheter... Så, vilket är ditt område?
Vet du och hur vet du, att de flesta muslimer vill införa sharia?
Vet du och hur vet du, att de flesta muslimer vill att religionen skall stå över lagen?
Svara på detta, tack.
"Många svenskar förespråkar att nazistisk ideologi är bra"... det säger likt det du skrev, inte ett skit.

Kunskap kanske inte är de lättaste att hitta här. Men däremot finns de mycket åsikter här, och dom väger lika tungt vem det än är som framför dom.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

687 Inlägg
21 december 2008
Felax skrev:
Ta orden ur sitt sammanhang för att få till en klyftig kommentar ? Va? Jag förstår inte.. Känns bra iaf när en farbror klappar en på huvudet så tack ska du ha.
Är man rädd för att man inte vill vara muslim eller va är de du knattrar om? Va de inte deras gud som gifte sig med en 12 åring? hehe säger väl allt..

Edit: Se på alla extremt troende människor. o se att de finns fan inget gott i någon religion, så varför, varför varför varför vill du att man ska vara så himla troende ?

Edit igen de va inte allah utan muhammed ja tror gifte sig med en 12 åring.. om de är rätt eller ej vet ja inte, men de antar ja nån av nerdsen här vet

Ja tar orden ur sitt sammanhang det du citerade av mig var väl inte det enda jag skrev i inlägget eller? Du valde att bara ta ur en mening ur mitt långa inlägg för att kunna skriva något spydigt tillbaka.

Jag är själv inte troende men det verkar som att ni är rädda för religon. Varför bryr du dig ens om att de är muslimer och tror på något annat än du själv? Har aldrig försökt tracka på någon en religon, däremot så anser jag att man ska vara förstående mot människor som har en tro. (det är väl deras val om de vill tro el ej)

Och vad fan spelar det för någon roll om vad som sägs om deras gud? Ska vi hata deras religon för att någon påstår att han gifte sig med en 12åring? Vi svenskar är KRISTNA eller hur (eller ska du diskutera emot det med?) och många påstår att även kristus var svart, kvinna eller rent av bög och gillade småpojkar. Ger det då människor en anledning att hata?

Nu har du skämt ut dig tillräckligt.
Senast redigerat av Nehe (21 december 2008)

1 963 Inlägg
21 december 2008
Nehe skrev:
Felax skrev:

Ja tar orden ur sitt sammanhang det du citerade av mig var väl inte det enda jag skrev i inlägget eller? Du valde att bara ta ur en mening ur mitt långa inlägg för att kunna skriva något spydigt tillbaka.

Jag är själv inte troende men det verkar som att ni är rädda för religon. Varför bryr du dig ens om att de är muslimer och tror på något annat än du själv? Har aldrig försökt tracka på någon en religon, däremot så anser jag att man ska vara förstående mot människor som har en tro. (det är väl deras val om de vill tro el ej)

Och vad fan spelar det för någon roll om vad som sägs om deras gud? Ska vi hata deras religon för att någon påstår att han gifte sig med en 12åring? Vi svenskar är KRISTNA eller hur (eller ska du diskutera emot det med?) och många påstår att även kristus var svart, kvinna eller rent av bög och gillade småpojkar. Ger det då människor en anledning att hata?

Nu har du skämt ut dig tillräckligt.

Ja läste inte ens ditt inlägg utan såg det när jag rullade igenom och om du nu är så smart varför skriver du det då ?
Inte rädda men smarta att undvika den kanske är bättre att säga.
Jag skiter i om dom är muslimer eller ej, spelar inte mig någon roll..
Okej är de nu sant så jovars att följa en pedofil är ju suveränt ! jippi..
JA för "#"/&%" de ger en ruggigt bra anledning att hysa hat emot pedofiler, misstycker du vet ja fan inte vad jag ska säga! OM nån har skämt ut sig är de bannemig du med det äckliga inlägget.
Sen svarta, bögar, kvinnor, var har du fått det ifrån ?

624 Inlägg
21 december 2008
V10 skrev:
guwib skrev:
det verkar som de flesta tycker att det gått för långt med det hela...men som vanligt i sverige så är man tyst och tiger..titta bara på bensinpriset som består av största delen skatt& olika avgifter, ingen tycker det är ngt vidare, men vad händer, inte ett piss..!?

se bara på södertälje,syrianer irakier och iranier, de ha som uttalat mål att ta över hela södertälje.de pratade om det på tv, när de hade ngt repotage om andelen invandrare gämfört med staterna..

sen har jag sett själv, repotage av bbc, cnn och liknade.. lite tuffare än insider om hur radikala islamister har som mål att islam skall bli världsreligon..

nä de största hycklarna och lögnarna, det är islamister, sån jävla dubbelmoral så det finns inte, riktiga ögontjänare..

nog fan är religionen roten till allt ont alltid ( nästan)
inte äta fläsk?! vad är det för jävla idioti hur kan man vara så rubbad?vad skall det gå ut på!?
varför inte,grisen är ett smutsigt djur??- hallå...?det är ju sinnesjukt.
en annan sinnesjuk grej-omskärelse på flickor och pojkar,
på tjejer syr de ihop öppningen så det får ett helvete med menstruation och vanliga toalet bestyr, sen på bröllopsnatten så skall mannen öppna det hela för att vara säker på att kvinnan är oskuld!?

på killar karvar de bort halva ballen så ollonet ligger helt öppet..renligare? hur vore det med en vanlig dusch kanske?

vem i helvete har kommit på detta!?!!???, sånt barberi.det är helt galet,så jäkla rubbat så det finns inte..!

allt i religionens namn.
så nog är det av ondo alltid.

usa är inget föredömme på ngt sätt när det gäller fungerande intregration, större jätte ghetto få man ju leta efter, samma med england-världens mest bevakade land, hmmm undra varför..
frankrike/tyskland finns heller inte kvar, i tyskland är det bara turkar så långt ögat når, och ja.. jag har sett det med egna ögon..

tacka f*n ( sätter en asterix där så ingen tar illa vid sig av de frekvent förekommande svordommarna)
för att de lämnar sina land och kommer hit,de har ju noll och ingenting och kommer aldrig ha ngting,välkommen hit, gratis lägenhet, pengar you name it,skulle också komma hit i så fall, direkt det är ju toppen, som en lång semester..

sen visst, många kommer från fruktansvärda upplevelser, det håller jag fullständigt med om,  men de kan man räkna på ena handen om man vill hårddra det, sett till andelen i procent av nytillkomna flyktingar.

ett annat exempel på ingenting..
AFRIKA, ( det är inte för inte som de hämtade slavar därifrån förr i tiden)

hur många tror ärligt att afrika skulle ha ngn som helst utveckling om det inte vore för västvärlden, och dess ständiga ström av pengar..?
( läs vite mannen)
sen kan man ju fråga sig hurvida utveckling är/leder tillngt bra ?!inte alltid skulle jag vilja säga..

och vad det anbelangar så har jag vänner i rinkeby tex-inga svenskar..
har ni varit i rinkeby inne i husen?
det ser ut som du hamnat i belgrad under 90 talet..allt är förstört, nerklottrat/ sönder rivet/ sparkat..varför?av vilken anledning, vad skall det gå ut på?

rasist javisst (litet rim på slutet inför julen)..men säg mig vem är inte rasist??

Du har väldigt mycket fel faktiskt, jag blir nästan rädd, och att du ens vågar säga att "vite" mannen är den som hjälper Afrika får mig att undra vad du tänker med? Inget personligt men har du ingen hjärna? Har du aldrig läst historia?

snälla.. jonesono,du med din utbildning kan väl lära mig utan kunskap,jag törstar....

vad har jag missat med afrika??

(ger du privatlektioner?)
Senast redigerat av guwib (21 december 2008)

who´s the man?

624 Inlägg
21 december 2008
expect1991 skrev:
Hur blev en tråd om upplopp i Rosengård till en diskussion kring invadningens vara eller icke vara?

Jag föreslår att tråden låses.

Är man född 91 så tycker jag man skall ligga och sova vid tidpunkten för ditt inlägg.
Gå och lägg dig.

who´s the man?

Sök