tjenare har en 740 tic som drar mkt soppa . och jag undrar om ni har ngt bra förslag på vad det kan va för fel. har haft mina funderingar kring s60r spridarna men borde den inte dra mindre soppa med dom eftersom dom har en mkt finare Sprut bild en 740 tic orginal . ? mvh robin olsson
Har bränsletörsten kommit av sig själv - allt annat lika - eller kom det med din omfattande omboning i motorn?
Du kör ju med uppställt laddtryck, AGA-diff (om jag minns rätt) och annat så den *ska* ju dra rätt mycket ändå. Min 940 med vanlig sugis B230 är svår att köra under litern på blandad körning; din bil borde ju rimligtvis dra en hel del mer vid blandad körning. Som någon skrev - det är allt annat än nya motorer och de är ju kända för att vara törstiga.
Men av nyfikenhet - dina spridare där, varför? Kompenserar lambdan så att du får rätt mängd bränsle eller kör du med annat sprut?
har ingen lambda på mitt sprut , och spridarna satt där när jag köpte bilen , har även den äldsta lmm:en med ett spjäll\lucka i , går den o byta ut mot en nyare lmm?
har ingen lambda på mitt sprut , och spridarna satt där när jag köpte bilen , har även den äldsta lmm:en med ett spjäll\lucka i , går den o byta ut mot en nyare lmm?
antar att det e en ET du har och då e det en luftmängdmätare, på nyare bilar sitter det luftmassmätare och det e inte samma. det går tydligen på nåt sätt att bygga om en mängdmätare från bmw så man får större. men då måste man flytta över själva elen och det har jag ingen aning om hur man gör. men om du inte vill att den ska dra så mycke soppa så ska du nog sätta i orginal spridare igen för gröna R spridare flödar dubbelt så mycke. nackdelen e ju att du inte kan ladda på lika mycket
EDIT: såg nu att det inte va gröna spridare du hade utan blåa och det e väl från V70 R om jag inte missminner mig men dem flödar mycke mer än orginal ändå. om du kollar på min bil så har jag gröna och min bil drar så i in he***te mycke soppa me dem. men den gör gött som fan