7053
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

102 Inlägg
1 februari 2013
svampen92 skrev:
Xiipi skrev:
Mupphack skrev:
Heja Heja!

Det är så att jag skrev en gång för länge sedan i denna tråden angående att min baklucka vibrerar som fan när jag spelar hög bas och jag blev då tillsagd att göra en skiva som täcker så att ingen luft kommer bakåt.

http://oi47.tinypic.com/fxz2xj.jpg

Jag gjorde en skivan som sedd ovan men det vibrerar ju hur mycket som helst fortfarande, den gjorde ingen skillnad alls. Hela plåten runt nummerskylten och neråt skakar ju något fruktansvärt.

Är det någon som har något tips? Hur har ni med S70s gjort? Kan det hjälpa om jag pressar baslådan mot baksätet isället för att ha 2-3cm glapp?

Förövrigt en basreflex låda jag har med 2 basar i.

Köp dämpmatta och sätt dit på bakluckan så försvinner skallret helt:)

Beror ju helt på vad han har för grejer och hur mycket man dämpar. att det försvinner helt är nog inget man ska hoppas för mycket på.

Om du sätter dämpmatta på hela insidan och baksidan av reggskylten så blir det iallafall inget märkbart skaller.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
1 februari 2013
Xiipi skrev:
svampen92 skrev:
Xiipi skrev:

Köp dämpmatta och sätt dit på bakluckan så försvinner skallret helt:)

Beror ju helt på vad han har för grejer och hur mycket man dämpar. att det försvinner helt är nog inget man ska hoppas för mycket på.

Om du sätter dämpmatta på hela insidan och baksidan av reggskylten så blir det iallafall inget märkbart skaller.

haha skitsnack. Vad har du då för minibasar.

102 Inlägg
1 februari 2013
Nitromast skrev:
Xiipi skrev:
svampen92 skrev:

Okej, hur ska han då få bort skallret om han har en skiva för och dämpmatta på bakluckan??

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
1 februari 2013
Xiipi skrev:
Nitromast skrev:
Xiipi skrev:

Okej, hur ska han då få bort skallret om han har en skiva för och dämpmatta på bakluckan??

Lufttätt bakåt och basarna spelandes frammåt. Precis som jag skrev innan

139 Inlägg
2 februari 2013
Nitromast skrev:
Xiipi skrev:
Nitromast skrev:

Lufttätt bakåt och basarna spelandes frammåt. Precis som jag skrev innan

Kommer det ingen luft bakåt, kan inte bakluckan skallra då det som bildar vibrationerna ju är luft i rörelse. (Ljud)

2 712 Inlägg
2 februari 2013
Säkert en "dum" fråga..

Men nu när ni ändå prata om detta med luft tätt...

Jag tycker personligen jag har bra bas i bilen.. men skulle det bli bättre bas om det vart lufttätt bak?

För på "höga" volymer kan jag höra bagageluckan in i bilen skorra...

Plötsliga stoppet är det som dödar..

139 Inlägg
2 februari 2013
amoreex skrev:
Säkert en "dum" fråga..

Jag tycker personligen jag har bra bas i bilen.. men skulle det bli bättre bas om det vart lufttätt bak?

Japp, man tvingar ljudet in mot kupén, så det inte bara åker runt i skuffen och inte gör någon nytta. Sen allt som vibrerar gör så du spelar lägre, så att dämpa är också en bra grej smile

2 712 Inlägg
2 februari 2013
svampen92 skrev:
amoreex skrev:
Säkert en "dum" fråga..

Japp, man tvingar ljudet in mot kupén, så det inte bara åker runt i skuffen och inte gör någon nytta. Sen allt som vibrerar gör så du spelar lägre, så att dämpa är också en bra grej smile

Okej smile

Har för mig jag läst en sak att om det blir "mer" bas när man öppnar luckan så är det ej tätt?

Stämmer detta? smile

16 197 Inlägg
2 februari 2013
Ni Som Inte Har En Aning Om Vad Ni Pratar Om Sluta Svara I Den Här Tråden!!!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 712 Inlägg
2 februari 2013
evilaudio skrev:

Nån speciell du riktar det där mot ?

16 197 Inlägg
2 februari 2013
amoreex skrev:
evilaudio skrev:

Nån speciell du riktar det där mot ?

typ de flesta på sista tiden..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 523 Inlägg
2 februari 2013
Stämmer även jäkligt bra i denna tråd!!!

http://i432.photobucket.com/albums/qq50/Noiseprojekt/Mozart_zps2ab1bf87.jpg

21 Inlägg
2 februari 2013
Hej igen!

Gjorde en über lufttät skiva som sitter mot ryggstödet i S70in där basarna och "porten" sitter men trofan att det vibrerar lika sjukt mycket i bagageluckan endå tongue

Jag fattar inte hur vibrationerna kommer dit, förstår inte ens vart dom börjar någonstans.

Kan det hjälpa om man sätter ljuddämpning överallt där bak?, eller räcker det att sätta på/i bagageluckan? Kan det hjälpa om man sätter någotslags gummi eller något under baslådan?

499 Inlägg
2 februari 2013
Lägg upp en bild från bakluckan samt innifrån bilen så man ser hur du monterat.

1 523 Inlägg
2 februari 2013
Mupphack skrev:
Hej igen!

Gjorde en über lufttät skiva som sitter mot ryggstödet i S70in där basarna och "porten" sitter men trofan att det vibrerar lika sjukt mycket i bagageluckan endå tongue

Jag fattar inte hur vibrationerna kommer dit, förstår inte ens vart dom börjar någonstans.

Kan det hjälpa om man sätter ljuddämpning överallt där bak?, eller räcker det att sätta på/i bagageluckan? Kan det hjälpa om man sätter någotslags gummi eller något under baslådan?

Behöver jag ens säga att vibrationer transplanterar sig?
Om det så bara är en högtalare i en bakdörr så kan skuffluckan skallra...

499 Inlägg
2 februari 2013
Det ser ju någorlunda tätt ut.
Antingen är det luftläckage eller så är det helt enkelt bara vibrationer som transplanterar sig.

577 Inlägg
3 februari 2013
Att klaga på att Folk frågar saker i en tråd som heter våga fråga känns ju som en intressant strategi...

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

1 926 Inlägg
3 februari 2013

Dämpmatta är alltid bra, köp o dämpa bagaget och framdörrarna. Gärna bakdörrarna o taket också

907 Inlägg
3 februari 2013
risodlarn skrev:
Att klaga på att Folk frågar saker i en tråd som heter våga fråga känns ju som en intressant strategi...

Det är inte dom det klagas på utan dom som svarar men inte vet vad dom håller på med

Sök