Hej igen! Jag har precis införskaffat mig ett Hertz HE4 steg samt 4st Hertz ECX690, dvs 6x9 koaxialer. Dessa hade jag tänkt att montera ovanför baslådan jag har i skuffen på en slags hemmabyggd hatt"låda".
Det jag undrar är, jag har möjlighet att bygga en 40 liters sluten låda till dessa men frågan är om det inte blir för få antal liter och om det är bättre att bygga en stum hatthylla så dom får spela fritt i luften. Bild på en skiss jag gjort: http://www.ladda-upp.se/bilder/fvrjytuurfwyxk/
Hej igen! Jag har precis införskaffat mig ett Hertz HE4 steg samt 4st Hertz ECX690, dvs 6x9 koaxialer. Dessa hade jag tänkt att montera ovanför baslådan jag har i skuffen på en slags hemmabyggd hatt"låda".
Det jag undrar är, jag har möjlighet att bygga en 40 liters sluten låda till dessa men frågan är om det inte blir för få antal liter och om det är bättre att bygga en stum hatthylla så dom får spela fritt i luften. Bild på en skiss jag gjort: http://www.ladda-upp.se/bilder/fvrjytuurfwyxk/
Tacksam för synpunkter. mvh
Bygg gärna låda så 6-9orna slipper jobba i basens fladder. Men någon 40 literslåda behöver du inte bygga, men räkna 6-10 liter per 6-9a ungefär.
Pierre
Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Därför jag antar att ingen skulle stoppa in 4st skit 10or i en bil
Man kan inte anta en massa när man tipsar andra. Och vad som är skit för dig kanske inte är skit för andra.
Pierre
Du har en poäng, men bättre steg leder alltid till bättre ljud. Eftersom han inte angav några bättre saker att gå efter så får man väl anta? Och 4st 10" kräver bra mycket utrymme. Tror inte att någon skulle stoppa hela 4st 10or i en bil om det inte var någorlunda bra grejjor.
Fast han kanske bara är ute efter grovt dunk, vem vet. Jag väljer att anta om folk inte lämnar mer info.
Hjälp med en symbol! Håller på att koppla in ett stereo men vet inte vad den ena symbolen på stereon betyder, vilket jag måste veta så att jag löder ledningarna rätt. Symbolen liknar ett Y men har ett streck i mitten av den övre delen?