Svårt att beskriva detta med ord, men jag ger det ett försök. Det hela handlar om hur jag bör installera mina 6,5" i dörrsidan för bästa förutsättning. Dörrsidans utsida ska se original ut, inget får påverkas.
Dörrsidans uppbyggnad är (Ytterlager i metall) - (mellanlager i metall som i princip är tätt utan hål) - (dörrsida) . Alla sidor är fullständigt dämpade med ett lager M1-matta, tutti 4'a lager alltså.
Min tanke har hela tiden varit att foga samman lager av mdf (som bultas i den mellersta väggen/inre metallväggen), en baffel, sedan något lager till för att det sista lagret ska ge ett tryck på dörrsidan. Detta skulle då ge högtalaren en "tunnel" från ett inre slutet utrymme (mellan de 2 metallagren) till coupen och dessutom sätta ett litet tryck på dörrsidan och då kanske få den någon mer fixerad.
Är ovanstående ett bättre alternativ än att bara fästa högtalaren i ett mellanväggen och låta denna spela ut i utrymmet mellan dörrpanelen och mellanväggen?
Orsaken till att jag funderar är såklart den stora skillnaden i jobb att tillverka och forma 1# kontra 2# med begränsade resurser och utrymme.
Om det gör någon skillnad handlar det om installation av DLS RM6.2.