3595
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
20 maj 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72272/934060_2dvvtm.jpg

Sådär ser det ut om jag lägger min baffel på originalet så om jag ska kunna skruva fast min måste jag såga ur en bit där jag markerat med rött och sen bygga på med något material som sticker ut en bit så det blir som på ChriZtoffer's bild på sid 142 här i tråden..

230 Inlägg
20 maj 2010
Lonefox skrev:
jockmokk> På IN kopplar du från tex. enhet eller slutsteg. TW kopplar du till diskanten och WF till mellanregistret.

Okej,
Jag har inget slutsteg så kommer det duga med bara HUn?

Kommer förmodligen köpa en Pioneer DEH-2200UB
Senast redigerat av jockmokk (20 maj 2010)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 maj 2010
jockmokk skrev:
Lonefox skrev:
jockmokk> På IN kopplar du från tex. enhet eller slutsteg. TW kopplar du till diskanten och WF till mellanregistret.

Okej,

Njaeä, till det kitet vill jag helst se ett steg. Med den enheten du skall skaffa så förtjänar ärligt talat de högtalarna ngt bättre.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

230 Inlägg
20 maj 2010
Lonefox skrev:
jockmokk skrev:
Lonefox skrev:

Okej,

Njaeä, till det kitet vill jag helst se ett steg. Med den enheten du skall skaffa så förtjänar ärligt talat de högtalarna ngt bättre.

Hmm okej,
ekonomin är lite dålig just nu,
Hade tänkt köpa framsystem och HU för 3 000.
Kan du rekommendera något? Både HU och kit/högtalare

4 693 Inlägg
20 maj 2010
Tribbe skrev:
Okej, jo det vore ju bäst om det var lätt att ta bort den.. men då måste jag på något sätt göra fästen så jag kan skruva dit den.. Hurdan tätlist menar du då?

Kan du inte skruva dit den i samma del som du skruvar högtalaren i bara att du försänker skruvskallarna?

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 maj 2010
jockmokk skrev:
Lonefox skrev:
jockmokk skrev:

Okej,

Hmm okej,

Beror på vad du har för krav wink
Vad vill du ha för funktioner på enheten?
Kommer du bygga ut längre fram? (Isf kan du klart köra på det kittet du länkat till) osv osv...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
20 maj 2010
Softis skrev:
Tribbe skrev:
Okej, jo det vore ju bäst om det var lätt att ta bort den.. men då måste jag på något sätt göra fästen så jag kan skruva dit den.. Hurdan tätlist menar du då?

Kan du inte skruva dit den i samma del som du skruvar högtalaren i bara att du försänker skruvskallarna?

Nej det var det jag försökte visa med bilden(blev ingen bra bild..) Men hålen hamnar halvvägs utanför baffeln.

230 Inlägg
20 maj 2010
Lonefox skrev:
jockmokk skrev:
Lonefox skrev:

Hmm okej,

Beror på vad du har för krav wink
Vad vill du ha för funktioner på enheten?
Kommer du bygga ut längre fram? (Isf kan du klart köra på det kittet du länkat till) osv osv...

Mina krav är inte så stora,
Jag vill ha aux och USB tongue, framsystemet kommer jag inte bygga ut mer..inte vad jag har tänkt iallafall.
hade tänkt köpa bas och steg sen men efter det får det nog räcka tongue

2 035 Inlägg
20 maj 2010
Tribbe skrev:
Softis skrev:
Tribbe skrev:

Nej det var det jag försökte visa med bilden(blev ingen bra bild..) Men hålen hamnar halvvägs utanför baffeln.

Såhär gjorde jag i min 9-5a.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=55877

Biljudsveteran sen 1984!

210 Inlägg
20 maj 2010
Jag kopplade in mitt fyrkanalssteg idag på högtalarna.
Så länge bilen är avstängd låter det bra, men när jag startar bilen så uppstår ett störningsljud.

Använder jag bara en rca-lågnivåkabel så låter det bra, men så fort jag använder dubbla rca lågnivå (Som man måste ha?) så blir det ett jä*la pipande, alltså någon form av störning.

Alla kanaler funkar på både steg och stereo, det har jag kollat*
Vad kan detta bero på/hur löser jag detta?
SJUKT tacksam för svar!
Senast redigerat av prylboeg (20 maj 2010)

The best part of fighting is the make up sex

smurf
57 Inlägg
20 maj 2010
sitter och ritar på en egen låda byggd av 22 mm MDF, formen kommer bli trapetsformad för att smeka baksätets lutning, och har räknat ut till min 12", en lådvolym på cirkus 89 liter portad med 4" (på ca 22-25 cm) port, kan det stämma ? nån kunnig som kan komma med ett bra svar?

210 Inlägg
20 maj 2010
MHellman skrev:
sitter och ritar på en egen låda byggd av 22 mm MDF, formen kommer bli trapetsformad för att smeka baksätets lutning, och har räknat ut till min 12", en lådvolym på cirkus 89 liter portad med 4" (på ca 22-25 cm) port, kan det stämma ? nån kunnig som kan komma med ett bra svar?

Ursäkta mig om jag har fel, men skriver du inte vilken bas du har tror jag inte du får nåt svar*

smurf
57 Inlägg
20 maj 2010
MHellman skrev:

BASEN ÄR EN ZACHRY Zachry BX-P12

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 maj 2010
prylboeg skrev:
Jag kopplade in mitt fyrkanalssteg idag på högtalarna.
Så länge bilen är avstängd låter det bra, men när jag startar bilen så uppstår ett störningsljud.

Använder jag bara en rca-lågnivåkabel så låter det bra, men så fort jag använder dubbla rca lågnivå (Som man måste ha?) så blir det ett jä*la pipande, alltså någon form av störning.

Alla kanaler funkar på både steg och stereo, det har jag kollat*
Vad kan detta bero på/hur löser jag detta?
SJUKT tacksam för svar!

Jag hade själv ett liknande fel i min tidigare (fast där var det ett knastrande ljud istället). Provade att vända på lågnivån, flytta den å höll på med inget hjälpte, förutom att se till så ytterhöljet på kabeln inte hade kontakt med ytterhöljet på uttaget på steget, då blev det tyst! Så jag satte dit en galvanisk avskiljare.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

230 Inlägg
21 maj 2010
hade tänkt köpa ett kitsystem nu och är inte alls så kunnig inom detta område,
kitet jag hade tänkt köpa är: https://blekingebilradio.nordicshops.co … mics-sd-62

men jag vet inte hur jag ska göra för att kunna koppla,
Vart ska jag koppla in den där grejen till vänster på bilden? Mellan HUn och högtalaren och diskanten.
Som jag har fattat det så får man med 2 st såna, en på varje sida?

Jag har en golf gl 97, (Golf 3)

210 Inlägg
21 maj 2010
Delningsfilter*
Du har tre utgångar på det, en till HU, en till diskant samt en till mellanregister.
Svårt att missa, står nästan alltid på delningsfiltret vart sladdarna ska in.

3 466 Inlägg
21 maj 2010
jockmokk skrev:
kitet jag hade tänkt köpa är: https://blekingebilradio.nordicshops.co … mics-sd-62

Vart ska jag koppla in den där grejen till vänster på bilden? Mellan HUn och högtalaren och diskanten.

Japp dom kopplas in på högtalarkabeln från HU/slutsteg. Sedan är där utgångar som du kopplar in diskanten och midbasen på.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
21 maj 2010
prylboeg skrev:
Delningsfilter*
Du har tre utgångar på det, en till HU, en till diskant samt en till mellanregister.
Svårt att missa, står nästan alltid på delningsfiltret vart sladdarna ska in.

Nepp, en ingång och 2 utgångar..

Förstorar man bilden ser man att det står tydligt hur det ska kopplas.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

230 Inlägg
21 maj 2010
M_icke_ skrev:
jockmokk skrev:

Japp dom kopplas in på högtalarkabeln från HU/slutsteg. Sedan är där utgångar som du kopplar in diskanten och midbasen på.

Okej tack så mycket!
Nån som vet hur det är i golf nu?
Måste jag klippa av kabeln som är där nu så att jag kan koppla in delningsfiltret?
För nu går väl plus och minus från diskanten till HUn och plus och minus på högtalaren också till HUn?
eller brukar det finnas ett delningsfilter nånstans?

finns det något kopplingschema man kan kolla på?
har som sagt en golf gl från 97, en golf III
Senast redigerat av jockmokk (21 maj 2010)

16 197 Inlägg
21 maj 2010
jockmokk skrev:
M_icke_ skrev:
jockmokk skrev:

Okej tack så mycket!
Nån som vet hur det är i golf nu?
Måste jag klippa av kabeln som är där nu så att jag kan koppla in delningsfiltret?
För nu går väl plus och minus från diskanten till HUn och plus och minus på högtalaren också till HUn?
eller brukar det finnas ett delningsfilter nånstans?

finns det något kopplingschema man kan kolla på?
har som sagt en golf gl från 97, en golf III

nel det finns inget filter, endast en liten kondensator som delar av diskanten å den sitter på diskanden..
Senast redigerat av evilaudio (21 maj 2010)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök