Drönirettab skrev:
Nexius skrev:
jag har 2st kicker comp 15" som ska in i bilen och har 2st lådor som jag skulle bygga om till en stor slot port låda .
Med tanke på att det är en sedan så bör du låta porten och basarna spela in i kupen på något sätt, för att få in så mycket ljud som möjligt.
Finns det skidlucka eller hål i hatthyllan?
Nexius skrev:
vad blir skillnaden på en sluten låda och en portad med dessa 2 15" i min lilla sedan ?
Vilken skillnad det blir i just den bilen vet jag inte, men generellt ger basreflex mer tryck medan sluten spelar jämnare och tajtare.
har skidlucka i bilen som jag ska demontera eller göra om själva luckan som är som ett skydd och är allment ivägen hela tiden
det finns hål i plåten under hatthyllan men vill inte göra hål i matrialet som är på andra sidan .
"En låda på 180L måste du väl kunna få in i din saab"
det går tror jag .
men så som jag har räknat på allt just nu är
93cm bred
39cm hög
43cm djup
portens mått kommer jag ta från kickers mått som dom har på sin hemsida för en låda på 85L
max bred som jag kan få plats under hatthyllan är 95cm och en höjd på 45cm om jag inte minns helt fel.
de ända stället jag inte har mät på är själva öppningen till bagage luckan .
kan heller inte mäta där just nu för bil jäveln är inne på ett motorbyte tack vare förra ägarens oärlighet till bilfirman .
men när jag mäter på utsidan av de 2 lådorna jag ska bygga om så får jag 93cm med 1port och nånstans mellan 160 - 180L typ för mina 2 15".
med den port som kicker skriver i manualen för 85L .
och så som jag har tänkt med porten är så som de gamla sortens MDS lådorna var byggda med en port och ingen skilja vägg .
tror dom säljer den modellen än.