Om man ska sätta i högtalare i tex dörren instrument eller liknande är det nått speciellt man ska tänka på bakom själv högtalaren när den är monterad för att få bättre ljud. Dämpmatta vet jag, Något annat?
Om man ska sätta i högtalare i tex dörren instrument eller liknande är det nått speciellt man ska tänka på bakom själv högtalaren när den är monterad för att få bättre ljud. Dämpmatta vet jag, Något annat?
Tack för svar
//Richard
haha vänster framdörr är redigt stum höger är dörrsidan stum men har inte hunnit dämpa plåten
Har kommit fram till att Level på mitt C2-steg är ingångskänsligheten, är det skadligt för basen att justera denna fel?
level e ju samma som gain.. jo om man ställer den fel så kan basen/högtalarna ta skada.
Skitliv, jävla tur att den e lågt ställd iaf
Börjar bli helt galet trött på att ja inte får nåt riktigt tryck ur nya lådan heller, blev bättre med högre lådvolym men fortfarande långt ifrån vad mina Gas 1226or levererade på 2/3 så mycket effekt
Har kommit fram till att Level på mitt C2-steg är ingångskänsligheten, är det skadligt för basen att justera denna fel?
level e ju samma som gain.. jo om man ställer den fel så kan basen/högtalarna ta skada.
Vad är det Gain/Level gör för nått? Min vad på max, förmodligen därför min bas pajjade. men det lät ju fortfarande inte dåligt om den som det står i dennaguide men räckte tydligen för att pajja då.
Vad är det Gain/Level gör för nått? Min vad på max, förmodligen därför min bas pajjade. men det lät ju fortfarande inte dåligt om den som det står i dennaguide men räckte tydligen för att pajja då.
Säg såhär... Gain = En gaspedal, ju mer du trampar på gasen ju fortare går det (ju mer kraft får steget) men du kan inte gasa för mycket för då kommer du till varvstoppet vilket motorn inte tycker om, är du där förlänge då går motorn sönder, har du för mycket gain går antingen steget eller högtalarana sönder tillslut!
Gainen skall matcha huvudenhetens utsignal kort och gott.. ovanligt i dagens läge att man skall behöva vrida maxgain, även om det finns undantag.