Exterm skrev:
Har ett lite äldre slutsteg, Sony XM-3060, min fars gamla som gått runt lite grann och är nu tillbaka hos oss
Tydligen kostade det 4000kr på 90-talet, alltså ganska mycket. Det går att köra i 6/5/4-kanal och ska ge:
6x55 W
4x55 W + 120 W
2x55 W + 2x120 W
Andra forum menar ganska enhälligt att det är ett ordentligt och solitt steg.
Siffror är ju dock inte allt, och folk tycker olika, så nu undrar jag om någon har erfarenhet av detta steg eller motsvarande, och isf kan berätta lite om det.
Min största undran är om det går att driva 4st JBL GTO 6,5" plus 2/4 diskanter utan problem, och köpa ett monoblock till basen, eller om det rentav går att driva basen också med bara detta? Det vore ju en dröm om man kunde köra hela setupen på bara ett steg, eftersom jag har ett Sony XEC-1000 separat delningsfilter som allt ska gå igenom på ett eller annat vis.
Alla åsikter uppskattas

Äldre steg (dom flesta) är sjukt underspecade när det gäller effekt, te.x Ett Orion hcca 225 (tävlings steg från 90talet) jag har liggandes häromkring är specat till 2x25w rms men levererar ca 1000w rms.
Om just det steget du pratar om har jag ingen aning men driva framsystem borde den allt klara.
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.