Stripz skrev:
Lonefox skrev:
Stripz skrev:
För ekonomin räckte inte till splsteget...de spelar kontrolerat men inte så högt som de ska
Men du har ju ett grundproblem i en felbyggd låda.......
Köpte du basen ny eller begagnad?
Om ny så kan du ta kontakt med ÅFn du köpte den av så kan denne räkna ut en låda till dig.
Alternativt faktiskt LYSSNA på Örjan som har erfarenhet av basen.
Ger man inte grejerna rätt förutsättningar så spelar det därefter med....
Vi som ger dig tips har ngt bakom oss som kallas erfarenhet.........men vill du inte lyssna på det så får det stå för dig.....
dröni som räkna ut lådan och nästan alla låder ha räknat ut har låtit bra. men visst nångång kanske de inte blir som i teorin. jag fråga om en låda som funkar till varierande musik som inte peakar aldeles för mkt.
Köpte allt sprillans kablage batteri steg bas osv gick på ca 8k
Knatar man in på DBakutens hemsida och scrollar fram xtr basen så får man dessa förslag
Sluten 40-70L
Hifi Portad 70L, 1x6" Port Längd 440mm
SPL Portad 75L, 1x6" Port Längd 250mm *OBS*30Hz subsonic filter är ett måste*OBS*
Djupbas Portad 113L 1x6" Port Längd 440mm
Så den låda du har byggt hade förmodligen funkat bättre som sluten. Skulle dock INTE rekommendera att du levererar 1500w/rms till basen i denna lådan. De står "Sluten 40-70L" men de betyder inte att den lirar optimalt i 40L sluten utan att den "överlever" i 40L sluten, dock skulle iaf inte jag våga våldta elementet i denna lådan, och utan subsonicfilter skulle den nog brinna upp, rätta mig om jag har fel men den borde inte spelas under 31hz i en låda på 63L slutet så tänk dig då om man monterar den i 40L slutet. Sen i 75L portat rekommenderar man subsonicfilter vid 30 hz, så i en låda på 60L portat bör inte vara ett undantag.. Bygg ny låda och kör på Icesteget innan basen brinner upp, tills ekonomin tillåter ett ICE 1500.1..

Senast redigerat av nesum (20 januari 2012)
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance