Börjar bli lite småvan med att fixa billjud.. Men gör några snabba frågor här som nån säkert svarar enkelt på..
Har nu skaffat en GOLF mk3.. Har inte haft "halvkombi" innan men i vilket fall har jag planer på att göra följande.
Slänga i en 10 tums mds i portad låda, ( Vilket håll skall den spela mot? Säte/lucka? )
Kommer även ha Hatthyllan kvar, för där i kommer jag hänga två st åttatums 3vägs pioneer.. Är det nödvändigt att "Porta" hatthyllan för mds basens skull? Den är ju inte särskilt kraftigt tilltagen så den kanske inte direkt hindrar på något sätt..
Mitt framsystem har tidigare bestått av Delningsfilter från mds, random tweeters och Gas 6,5 tums koaxialer..
Läst på mig lite ang delningsfilter nu, och frågan är då om diskanten på Gas högtalaren tar stryk för att jag kopplat den som "mid" på delningsfiltret?
Vad skulle hända om jag kopplar en 4 tums tvåvägs koaxial som diskant på delningsfiltret?
Frågorna kan kanske anses aningen retard, men försöker bygga det bästa med dem medel man har!
Tanken är att det ska vara såhär när allt är klart..
Pioneer ngt huvudenhet. Den är gofika iaf!
Två riesen tvåvägs koaxialer kopplade på front.
Två mds delningsfilter kopplade på rear,
som i sin tur ska försörja två skrikare, och förslagsvis mina 6,5 tvåvägs gas.
Dubbla lågnivå, en för sub och en från rear.
Pluskabel 35 mm2 kopplat till ett powerblock, som skall försörja
ett 2kanals mtx steg ala 200 watt till mina pioneer i hatthyllan, ( Som visserligen tål 300w, ajjabajja men man tager vad man haver )
Och ett Mds 4 kanals fanatic steg, där två kanaler bryggas till en MDS 10,a ala 500w i portad låda, som iaf får rätt mängd kräm..
Eller skall jag skippa mtx steget, och passa på att utnyttja de andra två kanalerna på mds steget?
Ev en kondensator om de skenar iväg med blinkande lampor osv, för vill inte tillbringa mer tid under huven än nödvändigt..
Kom med mängder av kritik, tips om vad jag ska lägga pengar på är lönlöst, för det finns inga. utan detta är vad jag har! så kom med förslag på förbättringar isf..

Tack!