5572
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
18 mars 2012
flippen_ skrev:
nesum skrev:
flippen_ skrev:
Har ett litet problem med bilstereon. Den startar, hittar skivan, ändra radiostationer kopplar man in iphonen i usb-porten pingar de till men laddas inte. Ger inte heller något ljud vilket gumman skulle uppskatta smile Har kollat säkringarna.

Har ni några förslag?

Så du menar att stereon funkar kanon, men du kan inte docka in iphonen? Vad för stereo är de frågan om? Antagligen stödjer inte stereon iphone, Apple är juh dessutom lite speciella och ska hålla sig utanför allt som kan kallas för pc/windows standard..

Menar att allt funkar fint utöver att den inte spelar ngt, varken med eller utan iphone. Vet att iphonen ska funka, men de är en biltema stereo

låter som någon glömt koppla in högtalarna på ett ungefär hmm har den fungerat förut?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
18 mars 2012
Hej

Min stereo har en usb port, men den klarar inte av mitt usb minne.
Jag har läst manualen till stereon och där står det endast att den tar usb 1.0-2.0 fat 16/32 mitt usb minne är ett 3.0 men bakåtkompitabelt med 2.0
Kan det vara någonting med att stereon inte kan känna av minnet på något vis även fast det är bakåtkompitabelt till 2.0 eller vad tror ni? Jag funderade även på om det kanske kunde vara att det var för stort men det känns konstigt..

818 Inlägg
18 mars 2012
Tribbe skrev:
Hej

Jag har läst manualen till stereon och där står det endast att den tar usb 1.0-2.0 fat 16/32 mitt usb minne är ett 3.0 men bakåtkompitabelt med 2.0
Kan det vara någonting med att stereon inte kan känna av minnet på något vis även fast det är bakåtkompitabelt till 2.0 eller vad tror ni? Jag funderade även på om det kanske kunde vara att det var för stort men det känns konstigt..

Testa med ett annat USB och se om det fungerar med det

2 140 Inlägg
18 mars 2012
Tribbe skrev:
Hej

hur stort är minnet? alltså gb..

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

695 Inlägg
18 mars 2012
Tribbe skrev:
Hej

Är minnet formaterat i ett FAT format då?...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
18 mars 2012
Har provat ett vanligt usb 2.0 minne och det fungerade.
Mitt egna minne är på 16gb och i FAT32

Edit: Är sugen på att beställa ett sånt här minne men vill ju veta att det fungerar. I min värld borde det fungera.. minnet är 2.0 och endast 4gb så kan inte se varför stereon inte skulle ta emot det..
SanDisk USB Cruzer Fit 4GB
Senast redigerat av Tribbe (18 mars 2012)

2 140 Inlägg
18 mars 2012
jag provade 16gb minne men det var för stort..smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
18 mars 2012
Okej det kan vara storleken alltså.

Voodoo
1 444 Inlägg
18 mars 2012
Tribbe skrev:
Okej det kan vara storleken alltså.

tror inte att storleken har båb betydelse för jag har då kört min hårdisk på 320GB  på iallafall 5 stereon  kenwood är lite kinkiga då de inte orkar driva hårdisken.. och då får man  köra med ensådan usb split så man kan ta extra ström från nån anna usb  tex ciggtändar uttaget osv..

så storleken tror jag då inte är felet
utan de måste vara  formatet som är fel  eller så har du  fel format på låtarna

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

685 Inlägg
18 mars 2012
Tribbe skrev:

Edit: Är sugen på att beställa ett sånt här minne men vill ju veta att det fungerar. I min värld borde det fungera.. minnet är 2.0 och endast 4gb så kan inte se varför stereon inte skulle ta emot det..

Jag gissar precis som Stripz på att det är din USB sticka som drar för mycket ström för att USBn skall klara av att driva det. Jag har precis samma problem med min Alpine stereo så den endast klarar av att lämna 500mA.

Voodoo
1 444 Inlägg
19 mars 2012
Snoogiloo skrev:
Tribbe skrev:

Jag gissar precis som Stripz på att det är din USB sticka som drar för mycket ström för att USBn skall klara av att driva det. Jag har precis samma problem med min Alpine stereo så den endast klarar av att lämna 500mA.

en usb sticka utan nå mekaniska delar  tror jag inte  drar för mkt ström  måste vara nå annat  om  de då inte är  en massa disco belysning i stickan

annan sak när de gäller  hårdiskar

445 Inlägg
19 mars 2012
Stripz skrev:
Snoogiloo skrev:
Tribbe skrev:

en usb sticka utan nå mekaniska delar  tror jag inte  drar för mkt ström  måste vara nå annat  om  de då inte är  en massa disco belysning i stickan

Jag har både disco och 4 gig USB-minne till min alpine och det funkar precis som det ska:)

685 Inlägg
19 mars 2012
Stripz skrev:
Snoogiloo skrev:
Tribbe skrev:

Dom funkar klockrent efter att jag har satt in extern strömförsörjning så jo det är det som är problemet med min ^^ Detta är ett helt vanligt 16GB minne som jag använder. har testat andra 8GB minnen och dom funkade utan extern strömförsörjning.

Voodoo
1 444 Inlägg
19 mars 2012
Snoogiloo skrev:
Stripz skrev:
Snoogiloo skrev:

Dom funkar klockrent efter att jag har satt in extern strömförsörjning så jo det är det som är problemet med min ^^ Detta är ett helt vanligt 16GB minne som jag använder. har testat andra 8GB minnen och dom funkade utan extern strömförsörjning.

vad för stereo?   dom 3alpinerna jag haft har tagit hårdisken  utan nå extra  samma med pion  men alla kenwooderna jag testa i  butik ville inte starta hårdisken

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
19 mars 2012
I mitt fall gäller det en Kenwood DPX503UY enhet.

Voodoo
1 444 Inlägg
19 mars 2012
Tribbe skrev:
I mitt fall gäller det en Kenwood DPX503UY enhet.

Då får du nog köra med extärnströmkälla

138 Inlägg
19 mars 2012
ChriZtoffer skrev:
Originalhögtalare brukar ofta vara väldigt lättdrivna just för att det ska behövas lite effekt till dom men ändå att spela rätt högt, så om du ska byta rakt av för att kunna spela högre ska det vara till grymt lättdrivna högtalare för att göra nån skillnad. Men fortfarande så är det den förhållandevis klena effekten som ställer till det.

jag stoppade in ett ppar mds fc6 i mina framdörrar å det spelade mycket lägre en med originalhögtalarna .allt kopplat på bara stereon

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
19 mars 2012
andre_Oopel skrev:
ChriZtoffer skrev:
Originalhögtalare brukar ofta vara väldigt lättdrivna just för att det ska behövas lite effekt till dom men ändå att spela rätt högt, så om du ska byta rakt av för att kunna spela högre ska det vara till grymt lättdrivna högtalare för att göra nån skillnad. Men fortfarande så är det den förhållandevis klena effekten som ställer till det.

jag stoppade in ett ppar mds fc6 i mina framdörrar å det spelade mycket lägre en med originalhögtalarna .allt kopplat på bara stereon

Japp? smile

27 Inlägg
19 mars 2012
Streethawk skrev:
flippen_ skrev:
nesum skrev:

Så du menar att stereon funkar kanon, men du kan inte docka in iphonen? Vad för stereo är de frågan om? Antagligen stödjer inte stereon iphone, Apple är juh dessutom lite speciella och ska hålla sig utanför allt som kan kallas för pc/windows standard..

Menar att allt funkar fint utöver att den inte spelar ngt, varken med eller utan iphone. Vet att iphonen ska funka, men de är en biltema stereo

låter som någon glömt koppla in högtalarna på ett ungefär hmm har den fungerat förut?

De satt en äldre stereo där förut som funkade stundvis, så antar att de är något glapp. Men tycker att en högtalare borde funka åtminstone. Eller är de så att glappar en så funkar inget yikes

32 Inlägg
19 mars 2012
hej, har en s40 sedan årm. 99 jag undrar nu om det finns något sätt att få slutsteget att starta då bilen startar. har kopplat ström jord lågnivå omvandlare lågnivå alla kablar utom den som startar steget var ska jag ta ifrån? en kompis har säkringar bak han har tagit ifrån har jag någe liknande eller hur ska jag göra?

Sök