F4S4N skrev:
Driver min SPL Dynamics XTR 300D2 med ett ICE800. Basen är kopplad parallellt, 1Ohm.
Jag tycker att hur jag än ställer in systemet så spelar basen inte med speciellt bra tryck. Hade tidigare en SPL V-bas som drevs av ett Mutant Black 4001 på 400"Wrms" som jag tycker spelade ganska likvärt. Tycker trycket borde vara bra mycket mer nu!
Nuvarande låda är stämd vid omkring 34-35Hz och spelar in i min S60 genom skidluckan. Har även testat med fällt baksäte fast med i princip samma resultat.
Har endast laborerat med GAIN-kontrollen. Bassboost brukar jag hålla mig borta från, men det kanske man inte ska med dessa stegen? Någon som har koll på boostens skärpa på dessa stegen förresten? Alltså vilket spann den boostar om man ställer den på t.ex 40Hz.
Fick för övrig kickat igång mina ESK idag och de spelade på fint tillsammans med 1m2 STP-matta i varje dörr!

S60 är lite svår att få det o spela bra i om man inte vill spela mot bakluckan, då får man se till att täta ordentligt med tex plast o fogskum mellan låda och hatthylla för att få det bra.
Testa vänd lådan så basen spelar bakåt istället, ja det kommer skramla om bilen men det brukar spela högre iaf. Skramlet kan man ju bota med dämpmatta iaf.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1