nesum skrev:
evilaudio skrev:
big-jepp skrev:
håller helt med dig, folk drar in kondensatorer i bilarna för att det är lättare än att fixa ett extra batteri.
angående att det är billigare, skiljer inte så mycket på ett batteri och en kondensator (beror självklart på vilket batteri samt vilken kondensator givetvis) men köper man ett batteri från t.ex. biltema som jag vet många använder så blir det inte mycket dyrare.
dock måste man oftast ha lite mer saker när man ska in med ett batteri till.. å sen som sagt så e de "jobbigt".
ett fenomen idag e att ALLT ska gå så himla fort, tar de mer än EN kväll att få in ljudet i en bil så tycker folk att de e skit jobbigt.. de ska ju liksom bara spela.
Sen kommer dom ständiga frågorna, varför gick mina grejjer sönder? Det lät skitbra i 2 dagar, men nu låter det inte alls, vad kan vara fel?...
Mitt gick inte sönder, jag hade det så i drygt 3 månader.
Det borde ju inte vara några problem med en kondensator
så länge man har en generator som täcker upp behovet.Att bara köpa ett extra batteri skapar ju mer problem, att inte generatorn klarar av att ladda upp batterierna, antingen så får man underhållsladda eller så står man där med näsan i armhålan en dag och inte får igång bilen!
Så ska man köpa ett till batteri så skulle jag nästan säga att en uppgradering av generatorn inte heller kan slå fel. När man köper en större generator lär även "big 3" göras.(om man inte redan gjort det).
Samt så lär alla polskor, kablage till nya batteriet köpas. Alla säkringar (för dem som vill ha ut på försäkringen).
Alla har inte pengar till att bara köpa "ett batteri". Eller prioriterar inte så.
En konding är rätt så billig i jämförelse och som tidigare nämnt, väldigt mycket snabbare installerat och det kan faktist funka väldigt ofta. Jag personligen tycker det är en ganska smidig lösning.
Om inte annat så väger ju inte en konding ens i närheten av ett batteri.