6645
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

346 Inlägg
25 maj 2012
Drönirettab skrev:
Mät vilken spänning det är på stegets plint där strömkablarna sitter fast, mät också där remotekabeln sitter så att även den har spänning. smile

har dock ingen spenningsmätare just för tillfället får införskaffa mig en sån snart. men tänkte på en grej, kan jag byta ut remote kabeln mot en liknande kabel med samma tjocklek bara för att pröva om det funkar? (:

577 Inlägg
26 maj 2012
http://www.stylingbutiken.se/legacy-ame … 00w/3089-0

Är detta ett skämt?
Marknadsförs slutsteg verkligen såhär?
Samt, går folk på det där?

För att förtydliga mig så är det alltså 2000wmax men bara 275wrms i 2 ohm jag undrar över.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 maj 2012
risodlarn skrev:
http://www.stylingbutiken.se/legacy-american-2000w/3089-0

Är detta ett skämt?

För att förtydliga mig så är det alltså 2000wmax men bara 275wrms i 2 ohm jag undrar över.

Tillverkarens uppgifter.....men som vi sedan LÄNGE kalat det är det ILS-effekt (If Lightning Strikes) big_smile
För räknar man på 100% effektivitet med 80A och 14.4V så ger det MAXIMALT ut 1152W........men de sker bara i en perfekt värld....och vi vet även sedan länge att så är inte fallet wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 187 Inlägg
26 maj 2012
spontanjan skrev:
Drönirettab skrev:
Mät vilken spänning det är på stegets plint där strömkablarna sitter fast, mät också där remotekabeln sitter så att även den har spänning. smile

har dock ingen spenningsmätare just för tillfället får införskaffa mig en sån snart. men tänkte på en grej, kan jag byta ut remote kabeln mot en liknande kabel med samma tjocklek bara för att pröva om det funkar? (:

sätt en kabel mellan plus och remote på steget, har du spänning på + och minus polen så ska det starta då. annars är det trasigt.

577 Inlägg
26 maj 2012
Lonefox skrev:
risodlarn skrev:

Är detta ett skämt?

Tillverkarens uppgifter.....men som vi sedan LÄNGE kalat det är det ILS-effekt (If Lightning Strikes) big_smile
För räknar man på 100% effektivitet med 80A och 14.4V så ger det MAXIMALT ut 1152W........men de sker bara i en perfekt värld....och vi vet även sedan länge att så är inte fallet wink

ILS-effekt det uttrycket ska jag komma ihåg lol

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 maj 2012
risodlarn skrev:
Lonefox skrev:
risodlarn skrev:

Är detta ett skämt?

ILS-effekt det uttrycket ska jag komma ihåg lol

Oldie but goldie wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Mästarsexamen i slägghantering
181 Inlägg
26 maj 2012
Tjena, söker stereo med flipskärm(som går att vinkla alltså).. Helst Alpine då jag tycker mest om Alpine..varför vet jag inte men men.. smile Så om ni vet någon HU så skriv! Och ska helst ha uttag för USB big_smile Kenwood duger det å..

Bilar utan turbo suger..

16 197 Inlägg
26 maj 2012
Emppu_R skrev:
Tjena, söker stereo med flipskärm(som går att vinkla alltså).. Helst Alpine då jag tycker mest om Alpine..varför vet jag inte men men.. smile Så om ni vet någon HU så skriv! Och ska helst ha uttag för USB big_smile Kenwood duger det å..

alpine har ju en men den kostar runt 10.000 om ja inte minns fel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

181 Inlägg
26 maj 2012
Haha, då gäller det att ligga i med sparandet! wink nej men får kanske chilla isåna fall med flippen.. smile

Bilar utan turbo suger..

181 Inlägg
26 maj 2012
Haha, då gäller det att ligga i med sparandet! wink nej men får kanske chilla isåna fall med flippen.. smile

Annars kändes ju den här redig http://www.blekingebilradio.se/product. … gory_id=94 smile
Senast redigerat av Emppu_R (26 maj 2012)

Bilar utan turbo suger..

31 Inlägg
27 maj 2012
Hej!
Min Audison Sli2, Ger ingen remote signal.. Någon som har någon idé vad det kan vara för fel?
//Daniel

21 761 Inlägg
27 maj 2012
Steget kan driva dessa basar, men inte så att de spelar fullt ut. Ett monosteg är bättre att använda i så fall. smile

147 Inlägg
27 maj 2012
Drönirettab skrev:
Steget kan driva dessa basar, men inte så att de spelar fullt ut. Ett monosteg är bättre att använda i så fall. smile

Men kan ett mono steg driva både eller behöver jag ha två monoblock?

21 761 Inlägg
27 maj 2012
Monosteg kan driva flera basar, huvudsaken är att totala impedansen inte blir lägre än vad steget tål. Det behövs bara ett monosteg för att driva basarna, ett lagom exempel kan vara DLS CA12 i ditt fall. Även ett kraftigare steg fungerar, men CA12 ska nog räcka till. smile

3 466 Inlägg
27 maj 2012
Niklas1983 skrev:
Drönirettab skrev:

Men kan ett mono steg driva både eller behöver jag ha två monoblock?

Ett mono kan driva båda ja. Förutsatt att det lämnar tillräckligt med effekt.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

147 Inlägg
27 maj 2012
Drönirettab skrev:
Monosteg kan driva flera basar, huvudsaken är att totala impedansen inte blir lägre än vad steget tål. Det behövs bara ett monosteg för att driva basarna, ett lagom exempel kan vara DLS CA12 i ditt fall. Även ett kraftigare steg fungerar, men CA12 ska nog räcka till. smile

okej men kan jag spela båda basarna med detta tillexempel:
http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=181

21 761 Inlägg
27 maj 2012
Ja, det ska också fungera. smile

147 Inlägg
27 maj 2012
Gött det anledningen att jag frågar är det att nu äntligen ska min projekt bil börja byggas och jag håller på med att räkna ut kostnader för har ev. 2 sponsorer på gång som vill ha rikligt utförliga kostnads planer för bygget =P
Fingers crossed att dom nappar på min idé men den som lever får se

147 Inlägg
27 maj 2012
okej hur funkar detta:
http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=181
Denna stereon tänkte jag köpa för hittade inte någon av märket Mutant som hade 3lågnivå utgångar
Och denna har 2 "vanliga" låg nivå utgångar och en Sub utgång
Är sub utgången bra om man ska koppla in basar eller ?

Sök