Drönirettab skrev:
Eftersom JBL 7001 även hade andra konstiga fenomen så är jag ganska säker på att det är trasigt, tex likspänning ut på högtalarutgången eller så. Audio Video ska väl ha en butik i Karlskrona, du kan ju höra med dem om kostnadsförslag på felsökning eller kanske bara lite allmän rådgivning om vad de tror angående steget.

Förresten, du skrev att det var 3 st jordpunkter vid bältesfästet.
Menar du att du har 3 st kabelskor staplade på varandra?
Farsan som ägde Audio Video i Karlskrona, så det är ju där man köpt grejerna ifrån

Men nu har grannen lött om och fixat signaljorden. Så nu är störningarna borta!
Han sa även att han trodde slutsteget inte var trasigt. För då hade säkringarna gått i de.
Jag kunde testa med att koppla på det på plus och minus samt remote. Sedan koppla på lågnivå från tex. mp3 spelare och testa ifall det fungerar.
Ja, 3 st jordpunkter för vardera slutsteg. Här nämnde han även att det är bättre att dra en minus kabel från batteri och jorda på batteri istället för i chassiet, för annars kan man få störningar utav det, Och det kan vara för att jag jordat i chassiet som jag får så höga spänningsfall när jag spelar hög musik.
Jordpunkterna var på samma plats innan. Men nu har jag flyttat över den ena till det andra bältet.
Men som sagt, antingen drar jag en minus kabel från batteri och jordar på den. Eller så skiter jag i de och gör de på nästa bil..
Vad var det du tänkte på?