Hehe ville bara veta om det skulle funka, koppla kan jag. Kopplar alltid jorden först så strömmen har nån stans att ta vägen.
"koppla kan jag".... Nej det kan du uppenbarligen inte. Tipset han gav är nog mycket vettigt!
Jorå själva "kopplandet" har inte haft problem tidigare då jag kopplat in det i 3 olika bilar. ville bara veta om det teoretiskt skulle funka, vilket jag fick svar på.
Har ingen "kompis" som håller på med detta då jag är den som vet "mest" därför jag frågade här..
bara tänka skulle lampan lysa om du satte + kabeln på ett batteri till vänster och minus till ett batteri till höger?
"koppla kan jag".... Nej det kan du uppenbarligen inte. Tipset han gav är nog mycket vettigt!
Jorå själva "kopplandet" har inte haft problem tidigare då jag kopplat in det i 3 olika bilar. ville bara veta om det teoretiskt skulle funka, vilket jag fick svar på.
Har ingen "kompis" som håller på med detta då jag är den som vet "mest" därför jag frågade här..
bara tänka skulle lampan lysa om du satte + kabeln på ett batteri till vänster och minus till ett batteri till höger?
jag har mina mds fanatic eagle 12" i en dubbel låda med vägg emellan. men jag får inte de o spela oredentligt.. jag har slutsteg så de räcker 1500 sinuslive. men jag funderar att kan de vara kablarna från basen till slutsteget som är för klena? de är 1,5 från basar till anslutningspanelen och därifrån 2,5mm till slutsteget. borde de inte räcka eller kan de vara något annat fel? de är en portad låda med 4" rör i båda.
Hej Har försökt leta på nätet men kan inte hitta, hur räknar man ut hur nånga ohm ett anatl högtalare jag har får på en kanal. Tex, 1st midbas på 8ohm, 1st mellanregister på 4 ohm och 1st diskant på 1 ohm. Steget klarar 2-8ohm. En excellbaserad variant för att kunna rodda lite innan installation hade vart bra, nån som vet var det finns? Tack på förhand
Saknas fortfarande alla viktiga parametrar på basen. Vad det är för watt på den är rätt ointressant i sammanhanget. Kolla upp exakt vad basen heter och googla fram parametrar som tex Qts, Vas och FS.
Sensitivity 86.103dB Re DC imp (10%) 3.66ohm Le 1.845 mH V.C. Diameter 50.8mm Air gap 6.2mm Sd 0.05391 Sq.m. Vas 67.924 L Fs 29.891 Hz Qts 0.620 Qes 0.685 Mms 172.273 gr Mmd 157.877 g Bl 13.15 N/A Xmax 12mm Magnet weight 65.8 OZ
Högt är amega q comp 60 och amega q Cox 350 , men hitta ett annat steg istället ett dls five Channel. Kör på de och driver med, bara hoppa över 5 kanalen som är för sub.
Högt är amega q comp 60 och amega q Cox 350 , men hitta ett annat steg istället ett dls five Channel. Kör på de och driver med, bara hoppa över 5 kanalen som är för sub.
Kör inte allt det där i fram, det blir kaka på kaka. 2 möjligheter: 1.Kör kitet ensamt på 5-channel(4-kanaler) och kanske 3.5orna rom rearfill direkt på cd:n 2.har du bil med "högtalare på brädan" så kan du köra 3.5orna där och midbasarna i dörrarna, allt Delat aktivt på steget.(diskanter och filter lägger du på hyllan)
Kör pm om du är osäker.
Pierre
Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Tjena' håller på med ett mer aeriöst ljudbygge i min "opel astra g kupe" Har allt färdigt förutom nya basar'
Kör ett t5 steg som jag ska ha till bas-en/arna vill har tänkt köra i 4ohm eller lägst 2 ohm då jag vill ha lite mer "finlir ist för avgrunds vrål/muller.
Vill ha en bas som går å spela högt å ända ha kontroll på den så drt inte blir "fladder ljude i basen E det någon som har förslag på bas so. Klara detta'
Fall man ska sattsa på en 15": 12": 10" Eller kanske flera st 8 tummare / 10or?
Gillar bad som e mer åt det hårda snärtiga' men som ända kan gå hyffsat djupt:) // André budget på bara basen max 2500kr
Tjena' håller på med ett mer aeriöst ljudbygge i min "opel astra g kupe" Har allt färdigt förutom nya basar'
Kör ett t5 steg som jag ska ha till bas-en/arna vill har tänkt köra i 4ohm eller lägst 2 ohm då jag vill ha lite mer "finlir ist för avgrunds vrål/muller.
Vill ha en bas som går å spela högt å ända ha kontroll på den så drt inte blir "fladder ljude i basen E det någon som har förslag på bas so. Klara detta'
Fall man ska sattsa på en 15": 12": 10" Eller kanske flera st 8 tummare / 10or?
Gillar bad som e mer åt det hårda snärtiga' men som ända kan gå hyffsat djupt:) // André budget på bara basen max 2500kr
En bas som jag starkt kan rekommendera är RE SR15. En otroligt välljudande bas som både spelar rappt och djupt! Klarar dessutom att spela fruuktansvärt högt om man ger den lite mer effekt. Har själv 2st som jag matar med ca 2500Wrms och dom låter helt galet bra.
just den modellen av beyma är ett rent mellanregister som spelar HÖGT.. men de spelar ingen bas..
faital 6,5" spelar inte fullt lika högt men spelar mycke mer middbas.. kör ju med faitalen i min lilla seat.
ÅÅh fan vill ju bara ha mellan så blir kanske å köra beyma tänkte köpa ett SPL Dynamics ICE 150.4 å driva 2 st av dom sedan mitt vanliga mds kitt jag har i dörrarna