Om man ska mono koppla steget till basen, spelar det någon roll om man tar - till - elr +till+? 2 kanaler på steget
Hur menar du exakt? Menar att basens plus måste gå till stegets plus och basens minus måste gå till stegets minus?
I så fall är det inte ett "måste", det beror på hur basen spelar ihop med övriga högtalare (dvs om den spelar i fas med andra högtalare). Ibland får man koppla tvärtom för att basen ska låta tajt och inte "ligga efter" i basslagen, man får testa sig fram vilket som låter bäst.
har bara steget till just basen, och det jag vill är att mono koppla steget lr peak. det är ju 2 kanaler och vardera på 200watt, det jag vill är att ta en kablarna från basen till en av varje kanal?
Köpte två Mds 10" basar idag, och membranen på basarna är olika mjuka/hårda, en bas har styvt membran medans den andra har jätte mjukt. Är det något fel på dom eller kan man spela på som vanligt med dom?
Köpte du dom begagnat? Annars kan jag sätta pengar på att du har fått en använd bas såld till dig..
När du säger membranet menar du upphängningen antar jag? Det är ingen fara att spela på men du ska nog helst ta det ganska sansat iaf tills den andra basen har mjuknat lite den också..
Dom har suttit i en demobil ett stund som dom sålt i delar. Då är dom spelade med olika länge som ja misstänkte, fick ett bra pris på dom iaf. Ja precis, upphängningen. Då ska ja ta det lugnt i början tills båda känns ungefär lika.
just nu rekomenderar jag att köpa billjud i finland då de har riktigt bra priser + ett stort plus är att euron är låg
och om man vill ha bra support då ?
Finns det ingen sådan där? Det är ju absolut ingen garanti att du får bra support i sverige heller. (finns ju en del som är riktigt dåliga).
Kan man åka o handla i en butik där och har nära så ser jag inget fel med det... Beställer man så är det ju dock annorlunda.. Då fungerar ju CAS lika bra.
just nu rekomenderar jag att köpa billjud i finland då de har riktigt bra priser + ett stort plus är att euron är låg
och om man vill ha bra support då ?
Finns det ingen sådan där? Det är ju absolut ingen garanti att du får bra support i sverige heller. (finns ju en del som är riktigt dåliga).
Kan man åka o handla i en butik där och har nära så ser jag inget fel med det... Beställer man så är det ju dock annorlunda.. Då fungerar ju CAS lika bra.
dock tror jag inte att de är så många som åker dit å handlar utan köper på nätet.
verkar mest som att idag vill folk inte betala för riktig "öga mot öga" support utan köper där de är billigast.
vet själv hur många pm jag får av folk som vill ha hjälp med saker dom köpt billigt på nätet.
Utbudet på BRL (här i Borlänge iaf) är tyvärr ganska dåligt.. Bra folk som jobbar där dock, speciellt deras montör, men många gånger då jag har varit in där på sistone så har jag fått beställa på nätet då dom inte har haft saker i sitt sortiment
Bra support kan man jue få online också, både Blekingebilradio och dBakuten har bra support
Utbudet på BRL (här i Borlänge iaf) är tyvärr ganska dåligt.. Bra folk som jobbar där dock, speciellt deras montör, men många gånger då jag har varit in där på sistone så har jag fått beställa på nätet då dom inte har haft saker i sitt sortiment
Bra support kan man jue få online också, både Blekingebilradio och dBakuten har bra support
visst är det så men ofta är det mycke enklare att förklara öga mot öga.
vissa saker är mycke enklare att visa än att förklara med ord.
Ja absolut, kan jag välja mellan nätet och BRL på samma saker så betalar jag hellre lite mer för att kunna svänga in om det blir något problem.. Dessutom får man lite mer personlig kontakt med folket, speciellt om man är där oftare än inte som en annan.. Jävla skithobby det här med billjud, billigare att bli beroende av heroin
Ja absolut, kan jag välja mellan nätet och BRL på samma saker så betalar jag hellre lite mer för att kunna svänga in om det blir något problem.. Dessutom får man lite mer personlig kontakt med folket, speciellt om man är där oftare än inte som en annan.. Jävla skithobby det här med billjud, billigare att bli beroende av heroin