8486
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

21 761 Inlägg
7 augusti 2012
Ja, det är såna där portar du behöver. För att få runt 40 Hz avstämning så kan själva rören kapas till 10 cm, sedan sätter du trattarna i varsin ände. Om du vill så kan du kapa rören 15 cm långa till att börja med, sedan lyssnar du hur det låter. smile

Men det skulle som sagt vara bra att veta vilket modellnamn basarna har, så att man eventuellt kan kika om lådan verkar passa bra.

282 Inlägg
7 augusti 2012
Demmpa skrev:
tjena jag ska sälja mina basar som jag har nu (mutanter) och har tittar på lanzar max pro 12" 1600W men vet inte hur dom är? någon som har prövat dom?
steget är ett dls på 1000W 2 kanal mono om jag inte har helt fel:)

Mono betyder 1 kanal, men dom flesta monoblocken har flera kopplingsplintar som underlättar parallellkoppling.
Dessa plintar är alltså ihopkopplade i steget.

1 727 Inlägg
7 augusti 2012
sellstedt1 skrev:
Tjena vilken är de värt å lägga pengarna på Alpine CDE-123 eller en oxygen för iphone

Kör du med separat kabel till 123:n o skippa Oxygenen!

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

596 Inlägg
7 augusti 2012
Horsyhorse skrev:
sellstedt1 skrev:
Tjena vilken är de värt å lägga pengarna på Alpine CDE-123 eller en oxygen för iphone

Pierre

Ok då blir de den smile

8 Inlägg
7 augusti 2012
har en fråga, ska sälja mitt mds hc 2510 o har ingen aning om vad de är värt eller om det är nå bra.
lite hjälp tack.
Mvh Elias

Voodoo
1 444 Inlägg
7 augusti 2012
Horsyhorse skrev:
sellstedt1 skrev:

Pierre

separat kabel ?  kör brors iphone 4 på min 123 med vanliga usb kabeln  går ficnt att spela upp spotify osv  med den genom usb

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

1 727 Inlägg
7 augusti 2012
Stripz skrev:
Horsyhorse skrev:
sellstedt1 skrev:

Pierre

separat kabel ?  kör brors iphone 4 på min 123 med vanliga usb kabeln  går ficnt att spela upp spotify osv  med den genom usb

Det jag menade med separat kabel var...i skillnad med Oxygenen där man dockar telefonen.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

79 Inlägg
7 augusti 2012
Drönirettab skrev:
Ja, det är såna där portar du behöver. För att få runt 40 Hz avstämning så kan själva rören kapas till 10 cm, sedan sätter du trattarna i varsin ände. Om du vill så kan du kapa rören 15 cm långa till att börja med, sedan lyssnar du hur det låter. smile

Men det skulle som sagt vara bra att veta vilket modellnamn basarna har, så att man eventuellt kan kika om lådan verkar passa bra.

Okej men vad gött då vet jag smile
Jag ska kolla på den andra basen imorgon om det står något på den, återkommer! big_smile

Voodoo
1 444 Inlägg
7 augusti 2012
Horsyhorse skrev:
Stripz skrev:
Horsyhorse skrev:

Pierre

Det jag menade med separat kabel var...i skillnad med Oxygenen där man dockar telefonen.

Pierre

aha du menar så smile

Voodoo
1 444 Inlägg
Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 augusti 2012
Stripz skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=OfVbosX9RTs

undra om dettaq verkligen funkar rättvist?

Var nog det löjligaste jag sett i testväg.. Vad är det man är ute efter undrar jag.

Framför allt undrar jag vad man har för batteribank i den bilen egentligen som inte orkar hålla spänningen uppe.

Underligt test, mycket underligt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
8 augusti 2012
Tokken skrev:
Stripz skrev:

Var nog det löjligaste jag sett i testväg.. Vad är det man är ute efter undrar jag.

Framför allt undrar jag vad man har för batteribank i den bilen egentligen som inte orkar hålla spänningen uppe.

Steave är ingen nybörjare, om du lyssnade noga hörde du även då han sa att strömkabeln inte var stor nog..
Meningen med testet var helt enkelt att visa vilken "skit" of maxrateade HU's och Steg är..

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 augusti 2012
Nitromast skrev:
Tokken skrev:
Stripz skrev:

Steave är ingen nybörjare, om du lyssnade noga hörde du även då han sa att strömkabeln inte var stor nog..
Meningen med testet var helt enkelt att visa vilken "skit" of maxrateade HU's och Steg är..

Steve Meade är en liten snorvalp i mina ögon.. Vet precis vem det är.

Ska man göra ordentliga mätningar ska man se till att spänningen är konstant.

Det där "testet" ger jag inte många poäng på.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Voodoo
1 444 Inlägg
8 augusti 2012
Tokken skrev:
Nitromast skrev:
Tokken skrev:

var bara en visning av dendära apparaten

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
8 augusti 2012
Tokken skrev:
Nitromast skrev:
Tokken skrev:

"We also demonstrate in this video and others the difference between a good power supply and a bad one. We show how important the power cable is. Proof right before your eyes."

16 197 Inlägg
8 augusti 2012
Nitromast skrev:
Tokken skrev:
Nitromast skrev:

"We also demonstrate in this video and others the difference between a good power supply and a bad one. We show how important the power cable is. Proof right before your eyes."

Då bör man ju visa hur stor skillnad det blir med vettig försörjning .

"Testar man inte så får man aldrig veta"

409 Inlägg
8 augusti 2012
Det är dock inte Meade som har utvecklat grejjerna utan det är dom här grabbarna: http://damoreengineering.com/aboutus.html

Jag är ingen expert själv men det verkar som om dom har koll på vad dom gör smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 augusti 2012
evilaudio skrev:
Nitromast skrev:
Tokken skrev:

Precis.

Att en huvudenhet inte lämnar 2 * 80w vet de allra flesta.

Vid 2:19 i klippet skall man mäta effekten steget lämnar med ett redan dåligt batteri.. 12.01V vid starten kommer
garanterat sjunka vid pådrag.

3:14 in i klippet kör man steget i 2 ohm och spänningen sjunker UNDER 11V!! INTE KABLARNAS FEL!!

Vid 3:34 dundrar man på med 1 ohm och spänningen ligger vid start innan man ens vridit upp volymen på 11.98V  och det faller under 10V!! Åter igen är det inte kablarnas fel i detta fallet.

Batteriet står i skuffen och kablarna är säkerligen runt metern långa, vilket inte orsakar dom spänningsfallen.
Har man ett kasst batteri i utgången av detta "test" är man INTE seriös.

vid 4:00 säger man att man bytt jordkabel och platsen den satt på.. Första jag reagerar på är att man inte visar vart kabeln suttit från början. Har du en taskig jord får du inte fram ström, MEN Bilen ger 13,6V med motor igång.. vilket säger mig att laddningen inte är den bästa heller och det sjunker fort under 11V.

Extremt mycket skitsnack i den filmsnutten.. Allt handlar om att Mr. Meade vill sälja sina balla apparater.
Senast redigerat av Tokken (8 augusti 2012)

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

3 466 Inlägg
8 augusti 2012
Tokken skrev:
evilaudio skrev:
Nitromast skrev:

Precis.

Att en huvudenhet inte lämnar 2 * 80w vet de allra flesta.

Vid 2:19 i klippet skall man mäta effekten steget lämnar med ett redan dåligt batteri.. 12.01V vid starten kommer
garanterat sjunka vid pådrag.

3:14 in i klippet kör man steget i 2 ohm och spänningen sjunker UNDER 11V!! INTE KABLARNAS FEL!!

Vid 3:34 dundrar man på med 1 ohm och spänningen ligger vid start innan man ens vridit upp volymen på 11.98V  och det faller under 10V!! Åter igen är det inte kablarnas fel i detta fallet.

Batteriet står i skuffen och kablarna är säkerligen runt metern långa, vilket inte orsakar dom spänningsfallen.
Har man ett kasst batteri i utgången av detta "test" är man INTE seriös.

vid 4:00 säger man att man bytt jordkabel och platsen den satt på.. Första jag reagerar på är att man inte visar vart kabeln suttit från början. Har du en taskig jord får du inte fram ström, MEN Bilen ger 13,6V med motor igång.. vilket säger mig att laddningen inte är den bästa heller och det sjunker fort under 11V.

Extremt mycket skitsnack i den filmsnutten.. Allt handlar om att Mr. Meade vill sälja sina balla apparater.

Vad spelar förutsättningarna egentligen för roll när det är apparaten han ska demonstrera?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 augusti 2012
M_icke_ skrev:
Vad spelar förutsättningarna egentligen för roll när det är apparaten han ska demonstrera?

Nej men man kan ju inte hålla på och mäta upp ett steg under galna förhållanden för att demonstrera någon apparat men jag fattar hur du tänker dock.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök