evilaudio skrev:
Nitromast skrev:
Tokken skrev:
Steve Meade är en liten snorvalp i mina ögon.. Vet precis vem det är.
Ska man göra ordentliga mätningar ska man se till att spänningen är konstant.
Det där "testet" ger jag inte många poäng på.
"We also demonstrate in this video and others the difference between a good power supply and a bad one. We show how important the power cable is. Proof right before your eyes."
Då bör man ju visa hur stor skillnad det blir med vettig försörjning .
Precis.
Att en huvudenhet inte lämnar 2 * 80w vet de allra flesta.
Vid 2:19 i klippet skall man mäta effekten steget lämnar med ett redan dåligt batteri.. 12.01V vid starten kommer
garanterat sjunka vid pådrag.
3:14 in i klippet kör man steget i 2 ohm och spänningen sjunker UNDER 11V!! INTE KABLARNAS FEL!!
Vid 3:34 dundrar man på med 1 ohm och spänningen ligger vid start innan man ens vridit upp volymen på 11.98V och det faller under 10V!! Åter igen är det inte kablarnas fel i detta fallet.
Batteriet står i skuffen och kablarna är säkerligen runt metern långa, vilket inte orsakar dom spänningsfallen.
Har man ett kasst batteri i utgången av detta "test" är man INTE seriös.
vid 4:00 säger man att man bytt jordkabel och platsen den satt på.. Första jag reagerar på är att man inte visar vart kabeln suttit från början. Har du en taskig jord får du inte fram ström, MEN Bilen ger 13,6V med motor igång.. vilket säger mig att laddningen inte är den bästa heller och det sjunker fort under 11V.
Extremt mycket skitsnack i den filmsnutten.. Allt handlar om att Mr. Meade vill sälja sina balla apparater.