HeavyBass skrev:
Expoze skrev:
CHEEVA skrev:
Okej

trodde nordican va mer lätt driven, är specad till 200wrms på dbakuten ... men kollade inte så noga
87db 1w/1m på nordican och 86,5db 1w/1m på rw10i
iofs kanske inte nordican går att koppla i 2 ohm ?
men gillar rw10an också så får bli en sån då ! men vad tror du om batteri ? behövs de 2 eller räcker det med ett bra fräscht batteri ?
Det är inget extremt strömslukande steg, har för mig det är säkrat i 80A som efterföljande 5-channel. Huruvida du behöver 2 batterier eller inte till det beror väl mest på hur du kommer använda anläggningen. Står man mycket med avstängd motor och spelar så är det aldrig fel med extra batteri men om du mest använder det när du kör så räcker ett batteri gott och väl. Jag har precis haft 2st 5-channel och ett St-60 steg i bilen och haft dubbla batterier och på det kunde man lätt stå och spela på trädgården i 2 timmar och ha kraft att starta bilen sen ändå.
När jag står och spelar med mitt ljud, oavsett om jag hade ett extra batteri och bilen igång så dippade spänningen ner till runt 11-11,5 volt.. Vad kan man göra åt det? Är det bara fler batterier som gäller eller ska man satsa på en kondensator? Många säger det hjälper, men fler säger mer batterier.
Kenwood KDC-BT50U
1st SPL Dynamics ICE1500.1
1st Vortex Ultimate x4175
4st SPL Dynamics SPL-8F middar
4st SPL Dynamics HD25T diskanter
2st SPL Dynamics XTR300D4 12" subbar
Vad rekommenderar ni till detta, om man ska kunna stå och dema en rätt lång tid?
Mvh
Fler/bättre batterier och se över allt kablage. En kondensator hjälper i nån hundradels sekund, sen håller den samma spänning som batterierna. Kan vara läge att kolla generatorns funktion oxå. Vill man ha upp laddspänningen mer på tomgång så kan man byta remskiva på generatorn så den får lite mer snurr, dock kan den ta stryk om man varvar mycket och ofta då.
Senast redigerat av Expoze (5 oktober 2012)