10536
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

16 197 Inlägg
4 november 2012
Berggren79 skrev:
evilaudio skrev:
vongyllis skrev:

tackar för svar... men hur ska jag då koppla för att mina 3 basar ska bli över 2 ohm ?.
har tittat runt lite och hittar inget om de...
alla 3 basar är enkelspoliga

de går inte.. du kan bara använda 2 basar om du ska ha 2 ohm.

Bara leta upp vad det är för steg och leta en spec på nätet och se om det klarar lägre än 2 ohm

fast nu va de ju inte steget han undra över utan hur han kan koppla 3st 4ohms basar...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

90 Inlägg
4 november 2012
evilaudio skrev:
Berggren79 skrev:
evilaudio skrev:

Bara leta upp vad det är för steg och leta en spec på nätet och se om det klarar lägre än 2 ohm

fast nu va de ju inte steget han undra över utan hur han kan koppla 3st 4ohms basar...

jo det såg jag men gissar att frågan kommer från att hans steg kanske inte klarar 1,33ohm!!!

55 Inlägg
4 november 2012
Berggren79 skrev:
evilaudio skrev:
vongyllis skrev:

tackar för svar... men hur ska jag då koppla för att mina 3 basar ska bli över 2 ohm ?.
har tittat runt lite och hittar inget om de...
alla 3 basar är enkelspoliga

har letat och letat .. gick ut förut och titta om jag hitta någon modell på de...

och det är ett  Autostudio CB-2200i..  Någon som har erfarenhet av det ?

21 761 Inlägg
4 november 2012
Har ingen erfarenhet av det steget, men enligt en gammal tråd på ett annat forum så är det tvåkanaligt och kan ge ut 650 WRMS i 4 Ohm bryggat vid en kubmätning. Det tål inte 2 Ohm bryggkopplat så jag skulle nog leta efter ett annat steg till dina basar. smile

55 Inlägg
4 november 2012
Drönirettab skrev:
Har ingen erfarenhet av det steget, men enligt en gammal tråd på ett annat forum så är det tvåkanaligt och kan ge ut 650 WRMS i 4 Ohm bryggat vid en kubmätning. Det tål inte 2 Ohm bryggkopplat så jag skulle nog leta efter ett annat steg till dina basar. smile

ohfan... har ändå kört 2 ohms bryggat i 2 månader nu hmm

Designer.
1 260 Inlägg
4 november 2012
vongyllis skrev:
Drönirettab skrev:

ohfan... har ändå kört 2 ohms bryggat i 2 månader nu hmm

Se det som att köra rattfull, man kan köra omkring i 2 månader utan att något händer, men risken att råka ut för en olycka ökar kraftigt.

Vill du fortsätta åka omkring som du gör idag så kan ingen hindra dig. Men nu är du medveten om riskerna och kan inte skylla på nånting den dagen något händer.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

DLS
1 147 Inlägg
4 november 2012
Funderar på att köpa ett Audison bit ten. Funderar över inkopplingen.

Kikar lite i manualen och där står Key-mem.
"KEY MEM
To turn the processor on and off when the vehicle ignition is turned on / off."

Är de inte de remoten redan gör eller är jag fel ute?

16 197 Inlägg
4 november 2012
Remoten på bit ten är för att slå av å på stegen i bilen..

DLS
1 147 Inlägg
4 november 2012
evilaudio skrev:
Remoten på bit ten är för att slå av å på stegen i bilen..

Okej, för de finns både rem-in och rem-out såg jag.
Så key-mem är samma som remoten på ett slutsteg?

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 november 2012
skulle vilja veta hur mycket utrymme jag behöver för att en högtalare ska låta bra ska använda kicker har jag bestämt mig för deras ks serie

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
4 november 2012
ironhead skrev:
skulle vilja veta hur mycket utrymme jag behöver för att en högtalare ska låta bra ska använda kicker har jag bestämt mig för deras ks serie

Alltså ursäkta om jag klagar, men helt seriöst. Vad förväntar du dig för svar med ett sådant utlägg?....

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 november 2012
Nitromast skrev:
ironhead skrev:

Alltså ursäkta om jag klagar, men helt seriöst. Vad förväntar du dig för svar med ett sådant utlägg?....

förvänta mig inte ditt svar i varje fall

Designer.
1 260 Inlägg
4 november 2012
ironhead skrev:
Nitromast skrev:
ironhead skrev:

Utrymme i liter? Bakom högtalaren? Runt den? Berätta hur du tänkt bygga så får du nog bättre hjälp smile

Ifall du är ute efter ett litertal så har jag för mig dbakuten sa 14L till mig när jag  tänkte bygga lådor till mina gamla. Men det var ett par år sen, så hör med dbakuten så är du säker smile
Senast redigerat av MIKK0 (4 november 2012)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
4 november 2012
ironhead skrev:
Nitromast skrev:
ironhead skrev:

Du kunde ju ha ansträngt dig lite iaf. Alla kan inte vara erfarna och det är helt okej att vara nybörjare, men när man inte ens kan anstränga sig alls, riktigt dåligt!

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 november 2012
MIKK0 skrev:
ironhead skrev:
Nitromast skrev:

Utrymme i liter? Bakom högtalaren? Runt den? Berätta hur du tänkt bygga så får du nog bättre hjälp smile

Ifall du är ute efter ett litertal så har jag för mig dbakuten sa 14L till mig när jag  tänkte bygga lådor till mina gamla. Men det var ett par år sen, så hör med dbakuten så är du säker smile

precis utrymme i liter

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 november 2012
Nitromast skrev:
ironhead skrev:
Nitromast skrev:

Du kunde ju ha ansträngt dig lite iaf. Alla kan inte vara erfarna och det är helt okej att vara nybörjare, men när man inte ens kan anstränga sig alls, riktigt dåligt!

är så vidrigt trött har vart det hela dan orka anstränga mig knappt

16 197 Inlägg
4 november 2012
ironhead skrev:
MIKK0 skrev:
ironhead skrev:

precis utrymme i liter

altt hänger på vart du hade tänkt dela högtalaren HP.. delar man över tex 150hz så behövs de inte mycke med är typ 1,5 liter.

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 november 2012
evilaudio skrev:
ironhead skrev:
MIKK0 skrev:

precis utrymme i liter

altt hänger på vart du hade tänkt dela högtalaren HP.. delar man över tex 150hz så behövs de inte mycke med är typ 1,5 liter.

är totalt nybörjare på detta har mest haft basic nu vill jag göra nå mer

Hjultomte
1 500 Inlägg
4 november 2012
Någon som vet om där finns något ställe som fortfarande säljer dB eller liknande basar 12" 4-pack för vad det nu var men billigt var de big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 november 2012
TooS skrev:
Någon som vet om där finns något ställe som fortfarande säljer dB eller liknande basar 12" 4-pack för vad det nu var men billigt var de big_smile

billebro brukar ha billigt men så får man ju vad man betalar för

Sök