3789
Sök

vad gör svenska polisen?!

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
expect1991 skrev:
Det enda jag säger att jag är snäll mot allt och alla men känner jag mig hotad så då jävlar vad det kommer ryka. Lite pepparspray kanske? big_smile (uppmanar inte till detta)

det är det ja menar, visst bilen okej, men hade dom gett sig på mig, då hade ja blivit ursinnig och som sagt slagit han tills han låg eller slagit han tills han slagit mig så ja ligger. !
P.S effektivare med något hårt och långt typ dragskaft(Y)

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
21 december 2008
okej så vad har man lärt sig av att läsa denhär tråden. Bli missbrukare å gör va fan du vill de blir ändå inga konsekvencer. För de är alltid någon annans fel. Är de så de ska vara?

Muttley
21 december 2008
Stoorn skrev:
okej så vad har man lärt sig av att läsa denhär tråden. Bli missbrukare å gör va fan du vill de blir ändå inga konsekvencer. För de är alltid någon annans fel. Är de så de ska vara?

precis så som de är idag tyvärr. och vi oskyldiga drabbas. och klart de ska inte vara så. men de blir bortglömda så är det.

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:
tkd_rille skrev:

sen tycker jag inte du ska gnälla på polisen när de gäller missbrukare, gnäll med på soc och de som tar hand om missbrukare, de skickar de till behandlingshem. och behandlingshem hur mycket tror du de hjälper dem överhuvudtaget?. som min släkting sade igår när jag träffa han var att han har varit inne på typ 5-6 behandlingshem, och kostat långt över 2-3 miljoner i behandling.
han snodde en bil när han satt på ett behandlingshem, och veckan efter han stulit bilen fick han en resa till egypten för och dyka. låter de särskilt som om behandlingshemmen försöker?.

soc sket totalt i honom när han var i de svängarna. han sade det att de kräver att man vill sluta hitta på allt skit för att de ska funka.

du har inte fattat mycket tror jag,  JAG OCH MIN KOMPIS OCH MERCEDESEN KÄNDE OSS VÄLDIGT HOTADE eftersom bara vi åkte förbi försökte dom göra något med bilen, dom lyckades 2 ggr. Dom försökte slå in en stol genom rutorna.

Skulle nästan kunna slå vad om att du är en sån där dumdryg jävel runt 20 års ålder, eller också en gubbe som inte har bättre för sig, utan som borde vara på gubbdagiset( clas ohlsson). Ursäkta uttalandet, men det känns i princip som att du skriver för du vill verka vara något och höja din statistik bland foruminläggen!

nu gick du till personangrepp. är inte runt 20 års ålder och är inte gubbe heller. och godtar inte ditt utalande.
alltid när de pratas om polisen så blir de i princip skitsnack är du missnöjd med poliserna så gå för fan in på stationen och tala om ditt missnöje istället.

jag tror du är en sådan som bara skriver för att få klaga på polisen.
du tål inte höra den riktiga grunden till varför vi får ha dessa otroligt jobbiga jävlar på gatan. klart man vill känna sig trygg men polisen kan inte ta in någon för att du säger till dem att de har gjort så. filmade du? har du bevis?.
jag kan ju gå och säga till polisen om jag tycker någon tittar jättekonstigt på mig och hytter näven mot mig på stan och jag känner mig otrygg.

aldrig förut klagat på polisen, och ja har minnst 10-15 vittnen ja har 3 bucklor

Muttley
21 december 2008
tkd_rille skrev:

du har inte fattat mycket tror jag,  JAG OCH MIN KOMPIS OCH MERCEDESEN KÄNDE OSS VÄLDIGT HOTADE eftersom bara vi åkte förbi försökte dom göra något med bilen, dom lyckades 2 ggr. Dom försökte slå in en stol genom rutorna.

Skulle nästan kunna slå vad om att du är en sån där dumdryg jävel runt 20 års ålder, eller också en gubbe som inte har bättre för sig, utan som borde vara på gubbdagiset( clas ohlsson). Ursäkta uttalandet, men det känns i princip som att du skriver för du vill verka vara något och höja din statistik bland foruminläggen!

nu gick du till personangrepp. är inte runt 20 års ålder och är inte gubbe heller. och godtar inte ditt utalande.
alltid när de pratas om polisen så blir de i princip skitsnack är du missnöjd med poliserna så gå för fan in på stationen och tala om ditt missnöje istället.

jag tror du är en sådan som bara skriver för att få klaga på polisen.
du tål inte höra den riktiga grunden till varför vi får ha dessa otroligt jobbiga jävlar på gatan. klart man vill känna sig trygg men polisen kan inte ta in någon för att du säger till dem att de har gjort så. filmade du? har du bevis?.
jag kan ju gå och säga till polisen om jag tycker någon tittar jättekonstigt på mig och hytter näven mot mig på stan och jag känner mig otrygg.

aldrig förut klagat på polisen, och ja har minnst 10-15 vittnen ja har 3 bucklor

då så, dra upp till stationen och lägg en polisanmälan?. och få ut ersättning. så får du ju en fin huv igen och allt lagat. och ge dig inte, du säger du vet vilka de är så då fixar de sig.

German Engineering
9 083 Inlägg
21 december 2008
Fyfan det där är väldigt illa men tyvärr så funkar poliser i det här landet. Jag har aldrig varit ett brottsoffer vilket jag är glad över. Dessutom så litar jag inte på de. De gör ju inte sitt jobb.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

RMR-Crew
478 Inlägg
21 december 2008
Måste bara säga att det var riktigt klent att inte göra något på plats när det väl hände, hade inte spelat någon roll vad jag körde för bil, hade inte bara åkt där ifrån.

Avstängd
519 Inlägg
21 december 2008
tkd_rille skrev:
ingen förstod tror jag, Dom var "ute" efter oss, visst ja hade kunna slagit nå hårt i skallen på han, dom här snubbarna var höga som hus när vi träffa dom. Och jo dom har pengar, för dom är langare!

Och farliga människor nä, fattar inget då dom är stenad bara.

Det jag egentligen menade var, ska ja behöva vara på stan och känna mig så pass otrygg att jag är beredd att slå någon så hårt att dom inte kliver upp, för att själv klara mig ifrån sjukhus?! och när det hände 2 ggr i rad?

ha , alltså om de var "ute" efter dig vad gjorde du kvar i stan då?. du körde ju och letade efter de!.

bara för man är langare betyder de inte att man har pengar, de langade kanske åt folk, om de var missbrukare kanske de lägger pengarna på drogerna...
de som jag känner som har langat för 10 år sedan hade aldrig pengar direkt. riktiga langare vet ingen om, känner folk till att de langar så är de ju nybörjare.

vi letade inte efter dom, varför i Hlvete ska ja åka hem från staden för att en hög pundare går lös? det är vell dom som bryter mot lagen eller?
Och nu är de så att ja råkar känna en som hållt på med just dom personerna! så den delen kan vi sluta diska.

grejen är den , ska ja känna mig otrygg för att dom är på stan och är stenhöga? inte bara jag heller, annat folk med!

Ja hade lika gärnat kunna slagit sönt dom, men då skulle jag ju garanterat åkt dit.

men de förstörde din bil, VA FAN yikes tveka du inte ens????? roll

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 december 2008
"Fröken! Fröken! Han slår mig och är dum!"

Finns något som heter självförsvar.

Skulle någon kasta saker på bilen eller skada den på annat sätt så inte fan åker man till polisen och gråter ut.
Är personen ute på stan och det finns vittnen att denne är påverkad och aggressiv och sen visar blodprov på att det verkligen var tyngre substanser i snubben så kommer du bli friad med hänvisning av självförsvar.

Man kan inte lita på att polisen ska hjälpa en. Misstänker att jag är långt ifrån ensam om att ha vapen under armstödet.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Golfare
349 Inlägg
21 december 2008
"filmade du, har du några bevis?"

Blir så trött, om det hade varit en polis det drabbade hade det räckt med hans vittnesmål för att sätta ungen i häkte 2 veckor! Men när det är en privatperson, nejdå icke..

Jag har haft kontakt med polisen säkert 5 gånger dom senaste 2 åren, inte EN enda gång har dom gjort sitt jobb på rätt sätt vilket gör att jag härmed tar lagen i egna händer då jag inte litar för 5 öre på dom så kallade "poliserna". Jag har inget emot dom, men det dom inte gör är förjävligt..

Vafan sitter dom i sina varma bilar på kroggatan för o väntar på att nån stackars grabb ska bli utkastad så dom kan köra honom till fyllecell? De e väl jävligt mkt bättre om dom är ute till fots o går runt alla gator i stan, det är i parker o sånt det händer.. Våldtäkt, misshandel, klotter osv..

Men de skiter iof jag i numer, ja e glad att ja får klottra i fred! Kan ju passa på o våldta lite oxå, ingen lär ju märka det endå.. SHIT! neutral

Ni kan ju observera att det sista var ironi, det brukar inte framgå så ofta på ett skriftligt forum..
Senast redigerat av epic110 (21 december 2008)

7 100 Inlägg
21 december 2008
vaaa?!!??polisen,va är de förnåt??!!??

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Golfare
349 Inlägg
21 december 2008
bmx skrev:
vaaa?!!??polisen,va är de förnåt??!!??

Bäst är ju när dom försöker böta en för att man cyklar.. 2500:- om man cyklar utan lyse o reflexer! vi har föfan upplysna cykelvägar i sverige.. 800:- om man cyklar på ett träd, 800:- om man cyklar så det hörs lite mer än vanligt.. lol

RS
886 Inlägg
21 december 2008
igår var jag och en kompis ute och skjutsade kompisar som skulle på krogen.
När vi står vid en korsning så kommer det fram tre stycken killar vi aldrig sett förut,
en av dom slår på huven HÅRT! blev bula, en kliver ur och frågar vad han håller på med han svarar att de ska du skita i.(dom tre ser narkotika påverkade ut , och är känd för det häromkring) För att slippa bråk slet vi in han i bilen och skulle åka , men då så sparkar dom igen dörren och på bakskärmen. Vi åkte då därifrån och letade upp en polis och anmälde det hela för att få ut på försäkring. Men senare när jag och polaren åker förbi en krog står dom där på sidan av vägen, en kille går rätt ut i vägen mitt framför bilen, vi vejjar och då kastar någon något på bilen.
Då åker vi till polisen som vi anmälde saken till tidigare, och sa att han förstört mer, och att vi kände oss hotade. Då svarade han vi har pratat med dom redan, vi ba jaha?! och ni gjorde inget åt saken dom förstörde ju bilen mer. Vi kan inte göra något åt det, håll er borta ifrån dom svarade dom då blev jag arg.
Då svarade jag och ja tar fälgkorset och slår av knäskålarna på dom då? ja då åker du dit för gr
ov misshandel. Jaha tänkte man liksom kul. Då åkte vi därifrån och sket i det. Men då ser vi killarna går till den kända "bilplatsen" där bilburna träffas. Dom har med sig en stol, nu var dom ute efter oss.
Men då sket vi i polisen och tänkte kommer dom och rör någon av oss, då tar jag saken i egna händer. Men vi såg dom aldrig mer sedan.

Borde inte polisen kunna ta in sånt folk om man känner sig hotad, framförallt om dom är kännda för sitt narkotika missbruk? Och om polisen inte ingriper ska man bara sitta där och ta då eller? knappast! Jag slår tillbaka tills ja ligger.

Upplyste du polisen om att dem såg narkotikapåverkade ut? Dem kanske hade knark på sig till och med, då hade dom åkt dit så det sjöng om det.

Focus RS

blacken
21 december 2008
Misstänker att jag är långt ifrån ensam om att ha vapen under armstödet.

Fy skäms på dig. Man får inte ha vapen på allmän plats.. tongue

1 814 Inlägg
21 december 2008
blacken skrev:
Misstänker att jag är långt ifrån ensam om att ha vapen under armstödet.

Fy skäms på dig. Man får inte ha vapen på allmän plats.. tongue

Med tanke på hur kriminalvården fungerar i sverige är det säkrare så, tyvärr sad . FÖr att var säker måste man nästan vara beväpnad.
Senast redigerat av expect1991 (21 december 2008)

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Vi la polisanmälan direkt, men polisen trodde de inte skulle ge något. Men större chans att få skiten lagad om man anmäler right?Det var så pass stora skador så ja velade ha de anmält annars hade jag inte tvekat.
Kan ju informera om att vi var full bil och leta dom där senare på kvällen/natten.

MissMarilyn
21 december 2008
När vi står vid en korsning så kommer det fram tre stycken killar vi aldrig sett förut,
en av dom slår på huven HÅRT! blev bula, en kliver ur och frågar vad han håller på med han svarar att de ska du skita i.(dom tre ser narkotika påverkade ut , och är känd för det häromkring) För att slippa bråk slet vi in han i bilen och skulle åka , men då så sparkar dom igen dörren och på bakskärmen. Vi åkte då därifrån och letade upp en polis och anmälde det hela för att få ut på försäkring. Men senare när jag och polaren åker förbi en krog står dom där på sidan av vägen, en kille går rätt ut i vägen mitt framför bilen, vi vejjar och då kastar någon något på bilen.
Då åker vi till polisen som vi anmälde saken till tidigare, och sa att han förstört mer, och att vi kände oss hotade. Då svarade han vi har pratat med dom redan, vi ba jaha?! och ni gjorde inget åt saken dom förstörde ju bilen mer. Vi kan inte göra något åt det, håll er borta ifrån dom svarade dom då blev jag arg.
Då svarade jag och ja tar fälgkorset och slår av knäskålarna på dom då? ja då åker du dit för gr
ov misshandel. Jaha tänkte man liksom kul. Då åkte vi därifrån och sket i det. Men då ser vi killarna går till den kända "bilplatsen" där bilburna träffas. Dom har med sig en stol, nu var dom ute efter oss.
Men då sket vi i polisen och tänkte kommer dom och rör någon av oss, då tar jag saken i egna händer. Men vi såg dom aldrig mer sedan.

Borde inte polisen kunna ta in sånt folk om man känner sig hotad, framförallt om dom är kännda för sitt narkotika missbruk? Och om polisen inte ingriper ska man bara sitta där och ta då eller? knappast! Jag slår tillbaka tills ja ligger.

Ursäkta men vad är ditt syfte med det här????

Håller med om att det svenska polisväsendet är katastrof men på helt andra grunder som vi inte behöver gå in på här.

Vet inte hur gammal du är men du måste hålla med om att det är fruktansvärt naivt av dig att tro att polisen skulle häkta dessa personer för hur dom uppförde sig. Du måste begripa att narkotikapåverkade personer finns det i ständigt i vår omgivning utan att polisen kan gripa vem som helst för att någon "brukar vara" påtänd.

Det är tråkigt om du kände dig hotad av dom här personerna men det är fortfarande inte grund till ett gripande.
Och för mig faller det väldigt märkligt att en männsika som säger sig kunna slå sönder dessa "tröga pundare" känner sig så hotad att han måste gråta ut både hos polisen och här.

Synd att du lät dom gå när du hade dom första gången, du borde styrt upp situationen där och då utan polisen.

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
MissMarilyn skrev:

Håller med om att det svenska polisväsendet är katastrof men på helt andra grunder som vi inte behöver gå in på här.

Vet inte hur gammal du är men du måste hålla med om att det är fruktansvärt naivt av dig att tro att polisen skulle häkta dessa personer för hur dom uppförde sig. Du måste begripa att narkotikapåverkade personer finns det i ständigt i vår omgivning utan att polisen kan gripa vem som helst för att någon "brukar vara" påtänd.

Det är tråkigt om du kände dig hotad av dom här personerna men det är fortfarande inte grund till ett gripande.
Och för mig faller det väldigt märkligt att en männsika som säger sig kunna slå sönder dessa "tröga pundare" känner sig så hotad att han måste gråta ut både hos polisen och här.

Synd att du lät dom gå när du hade dom första gången, du borde styrt upp situationen där och då utan polisen.

visst om du betalat skadorna? biljäveln var nylackad

RS
886 Inlägg
21 december 2008
MissMarilyn skrev:

Polisen har ingenting med häktning av personer att göra, du tänker nog på arrest.

Focus RS

122 Inlägg
22 december 2008
MissMarilyn skrev:

Du menar alltså att han mer eller minder ska acceptera att ett gäng idioter ger sig på vad som helst och hur som helst. Du tycker inte att han gör rätt som håller sig till lagen, istället för att sopa på "pundarna" och således beté sig minst lika illa? Dom här var ju faktiskt inte "bara" ett par påtända idioter. Dom överträdde en jevla massa lagar, och det fanns dessutom en massa vittnen. Självklart ska han vända sig till polisen, och jag kan bara beklaga att han råkade ut för dom här lama pisspoliserna.

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

Sök