3690
Sök

Någon datakunnig? Datorn är seg.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Hejsan.

Finns det något program till Vista som kollar igenom hårddisken efter onödigt skit osv?

Datorn är riktigt seg, den är inte så värst gammal heller så.

Sen är det något program som heter "HP protect tools security manager" som ALLTID är igång.
Kan jag bara deleta det programmet? Har ju antivirus prog så.

Datorn är en HP bärbar av någon typ

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 963 Inlägg
22 december 2008
Har du rensat datorn efter inköp? Finns en hel del du inte behöver på den..

Men are not born - Men are made

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Felax skrev:
Har du rensat datorn efter inköp? Finns en hel del du inte behöver på den..

neej jag håller på me de just nu.. det är farsans dator.

Går jag in på start - program så täcks hela 17" skärmen med hp program... :S

bara in på lägg till / ta bort program å sen bort me skiten?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 963 Inlägg
22 december 2008
Nae du måste fan heter de.. asså ta bort precis ALLT på datorn, så installerar du om windows (se till att ha skivan) sen är de bara o fixa de viktigaste programmen..

Men are not born - Men are made

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Felax skrev:
Nae du måste fan heter de.. asså ta bort precis ALLT på datorn, så installerar du om windows (se till att ha skivan) sen är de bara o fixa de viktigaste programmen..

men jag vill inte formatera om den.. det du menar?

Jag har musik å sånt som ja vill ha kvar..

men kan ja inte ta bort alla onödiga HP program som aldrig används?

Mvh Tommy

Kanon..
1 473 Inlägg
22 december 2008
Hur mkt ram e de i burken?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:
Hur mkt ram e de i burken?

1015mb, för lite för vista, jag vet. men datorn levererades me vista så jag har inget annat

Mvh Tommy

2 337 Inlägg
22 december 2008
Jo, rensa bort alla HP-apps som ligger i bakgrunden så borde den få upp farten lite.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Sarge skrev:
Jo, rensa bort alla HP-apps som ligger i bakgrunden så borde den få upp farten lite.

hur gör jag de på bästa sätt? det är ju säkert 15 olika hp program som aldrig används

Mvh Tommy

Mästare
2 947 Inlägg
22 december 2008
XP borde man väl kunna få in i burken?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:

joo men jag har ingen här. är 30 mil hemifrån

Mvh Tommy

Kanon..
1 473 Inlägg
22 december 2008
KimVsWorld skrev:

Tyvärr långt ifrån alla burkar som levereras med vista som har drivrutiner för xp.
Går att få igång me lite krångel såklart, men inte av nån som frågar dessa frågor som TS gör.

2 337 Inlägg
22 december 2008
te_wik skrev:
Sarge skrev:

hur gör jag de på bästa sätt? det är ju säkert 15 olika hp program som aldrig används

Mvh Tommy

Lättaste borde vara att använda Lägg till/ta bort program, eller vad det kan tänkas heta i Vista.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:
KimVsWorld skrev:

Tyvärr långt ifrån alla burkar som levereras med vista som har drivrutiner för xp.
Går att få igång me lite krångel såklart, men inte av nån som frågar dessa frågor som TS gör.

hehe precis. var ca 5 år sen jag var aktivt intresserad å höll på me datorer.. nu har allt förändrats så mkt så man fattar inte ett skit... hmm

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Sarge skrev:
te_wik skrev:
Sarge skrev:

Mvh Tommy

Lättaste borde vara att använda Lägg till/ta bort program, eller vad det kan tänkas heta i Vista.

joo, måste hitta nå som liknar det.. Det kan väl inte skada på nå sätt hoppas jag.

Mvh Tommy

Kanon..
1 473 Inlägg
22 december 2008
te_wik skrev:
leksak skrev:
KimVsWorld skrev:

hehe precis. var ca 5 år sen jag var aktivt intresserad å höll på me datorer.. nu har allt förändrats så mkt så man fattar inte ett skit... hmm

Mvh Tommy

Samma här typ...försökte mig på att få in XP på denna..
Lyckades tillslut men fick inte igång alla grejjer som behövdes så de blev tillbaka till vista..

Fortfarande inte lyckats få igång allt ens på vista dock big_smile

2 337 Inlägg
22 december 2008
te_wik skrev:
Sarge skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

joo, måste hitta nå som liknar det.. Det kan väl inte skada på nå sätt hoppas jag.

Mvh Tommy

Det har jag väldigt svårt att tro. Jag har alltid rensat bort förinstallerade apps från datorer jag har haft och det har aldrig varit något problem.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Tycker vista verkar va de sämsta windows på länge.. eller så är de för att jag inte fattar mig på de, eller att jag har en tidig version dom är KASS.

Vet du hur man inaktiverar dedär skiten att man måste bekräfta allt man göra 5 miljoner gånger?
Alltid måste man acceptera saker 2-3 gånger innan man startar nå program eller installerar nåt.
Det är ju irriterande som stryk!

Tillbaka me win 3.11  , de funkade klockrent! big_smile

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Sarge skrev:
te_wik skrev:
Sarge skrev:

Mvh Tommy

Det har jag väldigt svårt att tro. Jag har alltid rensat bort förinstallerade apps från datorer jag har haft och det har aldrig varit något problem.

Okay, jag får testa me det. Finns en massa program som aldrig används och kommer aldrig användas heller.

Helt onödigt.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/525516_c1j4xa.jpg

Kolla såhär mkt skit som aldrig används... hmm

Tar ju ett år att gå in på egenskaper på varje program och klicka bort autostarten.

sen kan man ju fråga min bror eller syster varför det finns 5-6 olika program för bränning av cd skivor, haha.

Mvh Tommy

Sök