4863
Sök

740 med ljus i reflexrampen

1 028 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
#1
någon som har kopplat in ljus i reflexrampen på 740i någon gång? bilder e jag mycket tacksam för.
Sett ett exempel men e inte nöjd med de.

Mvh jimmy

Har inget å skriva ännu

Forummoderator
26 678 Inlägg
23 december 2008
#2
Kolla på Mattsvarts 740 JW. Han har det..

Edit: kollade nu..han verkar inte ha några bilder på det..men jag har film på det smile

http://www.garaget.org/video/lj2fyst1joac

(han är med i filmen..alldeles i början)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 028 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
#3
oki ja jag såg de fat de hjälpte ju inte direkt mig

Har inget å skriva ännu

1 028 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
#4
ingen som e ljukskåt som mig som har kopplat in ljus i reflexrampen?

Har inget å skriva ännu

399 Inlägg
25 december 2008
#5
jo kompisens 740 har de! Olovsson här på garaget.

VOLVO for life

1 028 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
#8
vet att jag är jobbig men vill ha mer ljus:P

Har inget å skriva ännu

908 Inlägg
26 december 2008
#9
letar bild..

1 028 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
#10
oki bara skicka om du hittar bild...tackar så mycke för hjälp om man f år

Har inget å skriva ännu

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 december 2008
#11
volvo_grabb skrev:
oki ja jag såg de fat de hjälpte ju inte direkt mig

köp lamp hållare för 5/21wattare sen kopplar du bara på 5watten, eller om du vill också 21w till bromsljuset sen borrar lämpligt hål i reflexrampen på baksidan o silikonar fast de, så de går att skära lös om enlampa skulle gå sönder, den stjäl du ström från lämplig park och bromsljus källa smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Forummoderator
26 678 Inlägg
29 december 2008
#13
volvo_grabb skrev:
bilder?

Vid det här laget hade du haft tid att både köpa grejerna för en billig slant, sen montera
och också hunnit bedöma "är det snyggt eller är det inte snyggt"..och förmodligen hunnit
slitit bort det - innan nån annan kommer med tillfredställande bilder på det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 028 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#14
ja jag skylle vilja se bilder på de om någon byggt de?

Å lite text om hur

Har inget å skriva ännu

Forummoderator
26 678 Inlägg
29 december 2008
#15
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14401/352382_edmjx2.jpg

Hoppas bilden funkar.
Frågan "Mattsvart" här på garaget hur han gjorde.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

dj_dinmamma
30 december 2008
#16
behövs det fler bilder så tror jag att jag har någon i nån mapp

1 028 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#17
oki undrar vilken del av bakljuset som används å från vilken bakljus

Har inget å skriva ännu

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 december 2008
#18
volvo_grabb skrev:
oki undrar vilken del av bakljuset som används å från vilken bakljus

Högst troligt draget från de som är närmast rampen.......
Sedan KAN man (om man vill att det blir ännu fulare (ja MIN åsikt)) byta lampor i dimljusdelen och koppla in dem med bakljuset och sätta lampor i rampen brevid dem med.....så får man 12 lampor bakåt.
740-raggerstyle big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
30 december 2008
#19
Lonefox skrev:
volvo_grabb skrev:
oki undrar vilken del av bakljuset som används å från vilken bakljus

Högst troligt draget från de som är närmast rampen.......
Sedan KAN man (om man vill att det blir ännu fulare (ja MIN åsikt)) byta lampor i dimljusdelen och koppla in dem med bakljuset och sätta lampor i rampen brevid dem med.....så får man 12 lampor bakåt.
740-raggerstyle big_smile

OT: måste väl bli 14 lampor isf? om jag förstog rätt vart du menade med placering!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 december 2008
#20
båge skrev:
Lonefox skrev:
volvo_grabb skrev:
oki undrar vilken del av bakljuset som används å från vilken bakljus

Högst troligt draget från de som är närmast rampen.......
Sedan KAN man (om man vill att det blir ännu fulare (ja MIN åsikt)) byta lampor i dimljusdelen och koppla in dem med bakljuset och sätta lampor i rampen brevid dem med.....så får man 12 lampor bakåt.
740-raggerstyle big_smile

OT: måste väl bli 14 lampor isf? om jag förstog rätt vart du menade med placering!

Just det....tänkte inte på yttersta delen i nedre raden.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök