5084
Sök

stolsvärme, saab 9000 cs-92

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Min stolsvärme funkar inte alls... brytarna, eller reglagen har jag testat o byta, dock inte samma "årsmodell", men inget händer, har även bytt stolar, kan ju inte vara fel på alla 4.. eller?!?

Lite jobbigt, nu när de börjar bli kallt tongue säkringen är hel, och de kommer el där, någon som har förslag?

Gott nytt år också smile

Mvh Patrik


3 268 Inlägg
31 december 2008
#2
gå in på www.saab9000.se , det finns säkert nån tråd där big_smile
Senast redigerat av jonnielahti (31 december 2008)


Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#3
jonnielahti skrev:
gå in på www.saab9000.se , det finns säkert nån tråd där big_smile

Tänkte inte på den sidan tongue tackar big_smile

Folk kan endå gärna komma med tips om jag inte hittar något.. smile

Mvh Patrik


Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#4
Har även kollat om den gamla stolen var hel, så tråden inte brunnit av, och den var hel.. så då är det inte stolarna, funkade ju inte när den stolen satt i, någon som vet? smile

Mvh Patrik


1 002 Inlägg
31 december 2008
#5
Jag har aldrig ägt en 9000 där stolsvärmen funkat på en ända stol.. Inte mina polares heller..

...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#6
dahboy skrev:
Jag har aldrig ägt en 9000 där stolsvärmen funkat på en ända stol.. Inte mina polares heller..

hehe okej, de är så skummt att varken höger eller vänster värme funkar :S

Mvh Patrik


4 299 Inlägg
1 januari 2009
#7
När du fått fram vad det va för fel får vi testa samma grej på min sen wink

//Jacob


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 januari 2009
#8
Rallyhalle skrev:
När du fått fram vad det va för fel får vi testa samma grej på min sen wink

//Jacob

Hehe, ska få tag på en 5A säkring (verkar ha allt förutom 5A hemma) om inte det funkar så får jag göra samma sak tongue

Rock'n Roll

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 januari 2009
#9
saab skrället jag hade förut funkade inte stolsvärmen på heller wink verkar inte va som rövvärmare va saabs starka sida;)


Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#10
Rallyhalle skrev:
När du fått fram vad det va för fel får vi testa samma grej på min sen wink

//Jacob

hahaha lol funkar inte arselvärmaren på din heller??

volvo_dude skrev:
saab skrället jag hade förut funkade inte stolsvärmen på heller  verkar inte va som rövvärmare va saabs starka sida;)

Hahaha tongue har också hört flera där värmen inte funkat, men de har ju bara varit på en stol, nu är de ju båda tongue o båda stolarna jag hade i förrut, var hela.. så jag ska ut o mäta lite senare


o nu till helt annat, kommer ut till bilen för o se om den är hel, då har ngn jävel stått med en fontän fyverkeri, 1-2m ifrån min bil, o nu har de krutet brännt hål i lacken ända ner till metallen, så snart kommer ju de rosta, o ingen som säljer lack idag heller mad

Mvh Patrik


Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#11
har mätt nu, o jag har 12v på de kablar som går in till stolens värmetrådar, men endå så blir de inte varmt! Ingen som vet något??

Mvh Patrik


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 januari 2009
#12
Vad har du för resistans mellan kablarna som går in i kontakten på stolen? Glömt färg men de är de grova kablarna...


Saab älskare!
4 597 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#13
du, de var en bra fråga, kan inte läsa av den multimetern jag har :S måste antagligen köpa en ny! så jag får återkomma om detta, har dock fått kopplingsschema utav saab, så jag ska mäta uppe vid brytarna och se om det är någon ström där!

Mvh Patrik


4 663 Inlägg
2 januari 2009
#14
hur går det ? funkar det ?  är sjävla "värmeplattan" i stolen hel ?

Smålänning
7 887 Inlägg
2 januari 2009
#15
Blir så när någon satt knät i stolen någongång.
Värmeslingorna ligger så nära dom kan för att få bra kräm i värmen, och då pajar dom om man sätter knät i.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#16
Saab_Robin skrev:
hur går det ? funkar det ?  är sjävla "värmeplattan" i stolen hel ?

Det går fan.. sad jag får fram el till passagerarstolens reglage, men den blir inte varm, då man test bryggar... o sen har jag ingen el till förarsätets reglage så något är skummt, men jag fick iallafall larmet o fungera! big_smile så något posetivt iaf!

twin_cam  skrev:
Blir så när någon satt knät i stolen någongång.
Värmeslingorna ligger så nära dom kan för att få bra kräm i värmen, och då pajar dom om man sätter knät i.

Jo det är ett problem, hoppas att stolarna är hela... för än så länge vet jag inte om jag har el ner till stolarna! Håll tummarna för mig smile

Mvh Patrik



Sök