4467
Sök

Högtalare Saab 9-5 04

1 531 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#1
jag har en Saab 9-5 Aero sedan från 2004.

Jag har bytt högtalarna i dörrarna, 6.5"
Har även bytt i bakdörrarna 5.25"
Samt bytt i instrumentpanelen 3.5"

Den stereon jag har är en AS2. Men jag upptäckte att det sitter en högtalare i mitten av instrumentpanelen. Storlek på denna?
Trodde att skillnaden på AS2 och AS3 var: Bättre effekt på stereon, högtalare mitten instrumentpanel samt högtalare hatthylla.


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 januari 2009
#2
Skillnaden är vad jag vet annan annan enhet (saknar bandspelare) samt fler och bättre högtalare (Harman/Kardon)
Senast redigerat av TenZer (4 januari 2009)

Rock'n Roll

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 januari 2009
#3
Skillnaden mellan AS2 och AS3 är steget, *alla* högtalare och basen/basarna.

Andra namn för AS1,AS2 och AS3 är Popular, Premium respektive Prestige.

Både AS2 och AS3 har en pioneer-enhet med CD och kassett, AS1 har bara en spelare med CD.

I AS1 finns inget steg, i AS2 sitter det ett Pioneer-steg och i AS3 sitter det ett Harman/Kardon-steg.

Högtalarna är tillverkade av Pioneer i AS1 och AS2, högtalarna i AS3 är tillverkade av H/K.


Högtalarinfo för respektive ljudsystem:

AS1: Två st 3,5" i instrumentbrädan (vänster/höger) och en 4" i varje bakdörr.

AS2: Två st 3,5" i instrumentbrädan (vänster/höger), en 2,5" i mitten av instrumentbrädan, en 6,5" i varje framdörr och en 4" i varje bakdörr.

AS3: Tre st 2,5" i instrumentbrädan (vänster/höger/mitten. Dock med olika Ohm för sidorna och mitten), en 6,5" i varje framdörr, en 2,5" i varje bakdörr och två 6x9:or i hatthyllan. På kombi är 6x9:orna ersatta av en 6,5" med dubbla talspolar i högersidan av lastutrymmet.


Lite info till er alla big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 531 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#4
Tackar för svaret TBOC_Razor big_smile Men jag har faktiskt 5.25 och inte 4" i mina bakdörrar wink


1 531 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#5
Någon som vet vart man kan få tag på en 2.5" högtalare? Eller får man köpa 3 eller 3.5" och modifiera? Helst midbas.


Medlem 34530
908 Inlägg
5 januari 2009
#6
Derbi skrev:
Tackar för svaret TBOC_Razor big_smile Men jag har faktiskt 5.25 och inte 4" i mina bakdörrar wink

I de 9-5:or jag kollat, så sitter det 5.25" i bakdörrarna och inte 4". Jag skulle kolla med närmaste bilstereoleverantör, de borde kunna fixa fram 2½" frågan är bara vad de kostar wink

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)


Sök