Billig skatebefriad diesel bil. Merca kanske?

MB350se S-klass =)
6 januari 2009 · 295 Inlägg

loftom skrev:
du kan ju få köpa min 300td varken skattebefriad eller går speciellt billigt men ändå;P

nä men tillbaks till saken så ligger fen mercorna mig varmast om hjärtat och ingen sämre komfort än i w123,,, och sen att dom ser ruskigt bra ut e ju ett plus å..

jao men nog har ju en w116 alltid bättre komfort tongue

BMW 328IA "beevern" (1997)
loftom
6 januari 2009 · 192 Inlägg

MB350se skrev:

loftom skrev:
du kan ju få köpa min 300td varken skattebefriad eller går speciellt billigt men ändå;P

nä men tillbaks till saken så ligger fen mercorna mig varmast om hjärtat och ingen sämre komfort än i w123,,, och sen att dom ser ruskigt bra ut e ju ett plus å..

jao men nog har ju en w116 alltid bättre komfort tongue

hårfint! ;P....  men sen e det ju mer status att åka fena,,,

//// Tommie
KungKjell
7 januari 2009 · 150 Inlägg

MB350se skrev:

KungKjell skrev:
om du ska åka skattebefriad gamdiesel så köp en w123, annars kan du satsa på en lte nyare dissel och betala skatt om du har billig diesel, då får du komfort, piggare motor vilket är roligare, smile

Nog har min gamla -75 s-klass komfort alltid tongue dock kostar ju w116 mer än w123 =/ å så har dom ju aldrig diesel som orginal... e ju byt motor på min..

jag har haft en w116 om du kikar på mina "gammla bilar" det är komfort i dom om du jämför med vilken annan bil som helst från ca -76  den slår även volvo till början in på -90 men jag kör nog min vento ändå big_smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång
Crozzfire Avstängd
7 januari 2009 · 512 Inlägg

Har inte så mycket rost varken på Crozzfiren elle nya focusen! Men 0-100 på Halv minut!! Den tiden slår ju en stadsbuss! och sen drar de 0,9-1 liter! Köper nog hellre en gylf Diesel! Eller en Lupo 3L.. Tycker nog att man ska sikta liiite högre än en merca från -69!

bmx
7 januari 2009 · 7 100 Inlägg

eller så köper du en fiat uno,renault 5,nissan micra

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Anderholm
17 februari 2011 · 613 Inlägg

men vilka år gäller egentligen är det fram till 1981 nyare än det blir inte skattebefriade eller hur ligger det till volvo d24 är ju alltid mums dom bilarna håller ju för allt möjligt dock svåra att hitta men svar på åren hade varit bra mvh

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
gamlingen
17 februari 2011 · 5 198 Inlägg

Holmmis skrev:
men vilka år gäller egentligen är det fram till 1981 nyare än det blir inte skattebefriade eller hur ligger det till volvo d24 är ju alltid mums dom bilarna håller ju för allt möjligt dock svåra att hitta men svar på åren hade varit bra mvh

För närvarande är det 30 årsregeln som gäller för skattebefriat fordon

Navkapsel
17 februari 2011 · 4 637 Inlägg

Hoppas det är 30 år även i framtiden, lagom ålder.
Försöker man tänka tillbaka i tiden är 30 år gammalt. Tänk på alla olika deccienier, nästan 70-tal, sedan 80-tal o s v. Verkligen andra tider men bilen finns kvar.

Köpa gammal bil för att åka billigt så kan man göra det i en -75 med så det går alltid att fuska.
Och medelåldern på bilar sjunker så snart kanske 30 år gamla bilar är mer ovanliga än idag.

Om det nu kan kallas så jävla vanligt idag...

Men var det inte sossarna som bråkade om detta?

Dåligt förslag, lite rabatt på sin hobby ska folk få ha. Dessutom är veterangränsen ett sätt för att många bilar bevaras. Har ett fordon betalat skatt och klarat sig i 30 år och ägaren  kämpat med att hålla bilen skapligt ren från statens salt ska det bli billigt sedan! Samma sak med andra förmåner t ex bes vartannat år.

Därmed inte sagt att man inte ska bruka sin veteranbil flitigt. Och oftast är de bakhjulsdrivna. smile

Senast redigerat av Navkapsel (17 februari 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang