Inför: Westcoast Motor Show 10-12 Juli 2009 Arena Vänersborg

Xabin
14 juni 2009 · 391 Inlägg

Jag ser fram imot detta kommer finnas där med supran i JC-Performance montern big_smile

mikaelhoglund
16 juni 2009 · 18 Inlägg

Jag se även jag fram emot att vara där tongue I JC-performance montern med celican

Toyota Celica GT-4 st205 "JC-performance Celica" (1995)
todie Team Westcoast Motorsport
16 juni 2009 · 124 Inlägg

Micke. Kan inte du skicka över lite info om vad ni ska göra i montern? Bilder på bilarna ni ska ha i montern. saknar det. Har ni gjort inbetalningen av montern? Står tyvärr en del inbetalningar inte vem det är ifrån.

Ha det great! Snart är det dags wink

Senast redigerat av todie (16 juni 2009)

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Alecci
16 juni 2009 · 2 014 Inlägg

Todie: U got mail.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
todie Team Westcoast Motorsport
16 juni 2009 · 124 Inlägg

Alecci skrev:
Todie: U got mail.

I know smile 30st nya emails idag bara wink Men jag såg om hotellet! Det är fixat. Du får svar om en stund.

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
todie Team Westcoast Motorsport
16 juni 2009 · 124 Inlägg

Missa inte att kolla in tidningen TTELA idag! Helsides reportage om mässan med flera fina bilder smile

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
JN71
16 juni 2009 · 8 Inlägg

Kul att det händer något på hemmaplan oxå!!! Klart man tar sig dit när man har gångavstånd!! wink

todie Team Westcoast Motorsport
16 juni 2009 · 124 Inlägg

Sådär, nu har vi även varit och fixat med betalkortsterminal. Dom va änna dyra att hyra. Men vi rekomenderar ändå alla att gå in i förväg och köpa sin biljett på www.webbiljett.se/wcms

Från och med imorgon kommer man även kunna köpa sin biljett på turistbyrån i Vänersborg. (Järnvägsstationen) Dit kan man ringa på nummer: 0521-13509

Idag var det även med ett helsides reportage om Westcoast Motor Show i tidningen TTELA, där det var med bild på bl.a. Bernt Kruses Volvo S60, Ove Ellemarks Audi TTS, Per Edströms Hyundai Coupé och Lukas Koos Mazda RX7. Roligt smile

Vi har även gjort klart med att BRL kommer ha en monter på Westcoast Motor Show tillsammans med DLS m.fl.  Utöver BRL, kommer bl.a. JC Performance, Ojala Custom, Autofilm, Grunt.se, Streetcars Norway, Stylingbörsen, m.fl. att deltaga. Mer spännande namn kommer inom kort.

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
16 juni 2009 · 301 Inlägg

ska bli jäkligt spännande å se om dom hinner klart med skiten.. har åkt förbi där en hel del på sistonde, tycker inte det har hänt någonting, fortfarande inte klart med tak osv. stora hål i väggarna överallt.. för att inte tala om hur allt ser ut runtomkring

todie Team Westcoast Motorsport
16 juni 2009 · 124 Inlägg

Det är såna iaktagelser som gör att jag får frågan typ 10-20 gånger per dag wink

För Westcoast Motor Show, krävs inte att allt skall vara färdigt så som läktare, omklädningsrum, gym m.m.
Det vi kräver är entré, tak, golv och väggar. Det enda som har varit under tidspress var sista gjutningen av betonggolvet, som nu håller på att gjutas. Så det ska inte vara några större bekymmer heller för våran del då.

Som på många byggen så ser det halvfärdigt ut rätt länge, men när man väl sätter upp de stora delarna, som plåt, eller stora rutor så går  det ganska fort. När de satte all plåt på framsidan så tog det dom bara några timmar. Dagen innan såg det ut som "hej kom o hjälp mig" !!!. Men stommen för entrén/förmaket är ju redan byggd, så det är för dom att göra färdigt kabeldragningar och sånt mindre synligt jobb, så när det är gjort så sätts glaset upp rätt fort.

Angående området runt omkring, så kommer det grusas av och jämnas ut. Inte asfalterats eller planterats träd och så. Det kommer senare. Fokus ligger på arenan. De maskiner och material som kommer behövas för att göra klart det återstående efter Westcoast Motor show, placeras på arenans högra sida (mot vägen) innanför byggstaket som täcks av med banderoller, vepor, reklam och liknande. Så det blir allt ordning där också även om asfalteringen inte blir färdig i år.

Utanför arenan i övrigt kommer Bärgnings-Nicklas AB att ställa ut en kran, där vi bl.a. kommer erbjuda en topp parkerings plats (garanterad parkeringsböters-fri zon), ca 20-30 meter upp i luften under helgen ;-) Det kommer även stå ett antal snygga bilar utanför och lite förhandlingar sker just nu också även med polis, räddningstjänsten och ambulansen m.fl. om deras deltagande där också.

Sen pratade jag med gatukontoret så sent som i måndags, och dom skall innan mässan bygga om några trottoarer samt måla alla linjer på sportcentrum (utanför ishall, tennishall, idrottshall, skola m.m.) för att förtydliga vart det är ok att parkera. Man kommer även kunna parkera på VBG produkter, Bilprovningen samt Nymans bil på andra sidan gatan om arenan.

Alla som är nyfikna eller har frågor får gärna ringa mig på 0703571170 så svarar jag på era frågor!

Senast redigerat av todie (16 juni 2009)

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
TimeZone Edvardson
16 juni 2009 · 48 Inlägg

Anmäld och klar för show... Dready kommer representera Reggaen wink

Ses i Arena Vänersborg 10-12 Juli big_smile

"Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck"
JaZoR Team RmR
16 juni 2009 · 393 Inlägg

todie tänkte höra med dig om det finns typ helg biljett , då jag troligen kommer vara med en polare som ställer ut och hjälpa till så som bygga monter och vara med i montern under hela tillställningen.
mvh/jocke

todie Team Westcoast Motorsport
16 juni 2009 · 124 Inlägg

JaZoR skrev:
todie tänkte höra med dig om det finns typ helg biljett , då jag troligen kommer vara med en polare som ställer ut och hjälpa till så som bygga monter och vara med i montern under hela tillställningen.
mvh/jocke

Vem är det du ska vara med? Varje utställare får helgpass och liknande. Så prata med kompisen om du inte får ett av dom då? Annars ber du kompisen ringa mig, så löser vi det på bästa sätt.

Alternativt är om du har möjlighet att ställa upp som funktionär någon gång under helgen för mässans räkning, så får du gratis inträde hela helgen och en t-shirt !

Du kan ringa mig på 0703571170

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
JaZoR Team RmR
17 juni 2009 · 393 Inlägg

todie skrev:

JaZoR skrev:
todie tänkte höra med dig om det finns typ helg biljett , då jag troligen kommer vara med en polare som ställer ut och hjälpa till så som bygga monter och vara med i montern under hela tillställningen.
mvh/jocke

Vem är det du ska vara med? Varje utställare får helgpass och liknande. Så prata med kompisen om du inte får ett av dom då? Annars ber du kompisen ringa mig, så löser vi det på bästa sätt.

Alternativt är om du har möjlighet att ställa upp som funktionär någon gång under helgen för mässans räkning, så får du gratis inträde hela helgen och en t-shirt !

Du kan ringa mig på 0703571170

låter fin fint . hör av mig när jag vet mera

plasmapolarn Riktigt dum i huvudet
21 juni 2009 · 70 Inlägg

Ær vældigt posietivt øverraskad angående førberedelserna och upplægget før denna utstællningen.
Mycket seriøst intryck och jag hoppas det blir ett återkommande evenemang.

Nu skall jag bara få tummen ur och bygga lite high tech prylar på kærran och inte bara vænta på grejer så den ær mer seværd æn på Elmia.

Volvo XC 70 D5 "Ocean Race edition" (2006)
APontus
22 juni 2009 · 5 Inlägg
todie Team Westcoast Motorsport
22 juni 2009 · 124 Inlägg

skruffse skrev:
Ær vældigt posietivt øverraskad angående førberedelserna och upplægget før denna utstællningen.
Mycket seriøst intryck och jag hoppas det blir ett återkommande evenemang.

Nu skall jag bara få tummen ur och bygga lite high tech prylar på kærran och inte bara vænta på grejer så den ær mer seværd æn på Elmia.

Tack smile Det låter härligt och höra att ni får ett seriöst intryck. Jag jobbar nästan 24 timmar om dygnet just nu med alla förberedelser. Självklart kommer det finnas mycket vi kan lära oss till nästa år. Är ju trots allt första året, men det känns faktiskt väldigt bra.  Nu har jag fått klart att dom skall asfaltera en liten "asfalts stripp" utanför arenan (då dom inte kommer hinna asfaltera färdigt alla ytor) där vi kan köra en Motorcykel-stunt uppvisning med Nicklas Ek. Riktigt roligt att dom ser till och fixa det åt oss smile

Kämpa på skruffse!

APontus skrev:
http://ttela.se/start/vanersborg/1.501382
Läs och njut! big_smile

Härligt!!! smile

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
plasmapolarn Riktigt dum i huvudet
23 juni 2009 · 70 Inlägg

Av bilden att dømma så verkar det redan vara en som førsøker komma in med en vit kærra :-)

Volvo XC 70 D5 "Ocean Race edition" (2006)
rattan Herr
23 juni 2009 · 11 Inlägg

Är detta nya Elmia eller? underbart att det läggs ett sånt här evenmang på sommaren, får hoppas på bra väder bara smile

todie Team Westcoast Motorsport
23 juni 2009 · 124 Inlägg

rattan skrev:
Är detta nya Elmia eller? underbart att det läggs ett sånt här evenmang på sommaren, får hoppas på bra väder bara smile

Går nog inte att konkurrera med Elmia, och det är inte heller vårat mål smile Vi vill bara göra det lite roligare än vad det brukar, och gör man det på sommaren kan man utnyttja hela vänersborg, med uteserveringar och annat trevligt också smile Vänersborg är väldigt vackert just sommartid, men inte lika spännande om vi lagt mässan på vintern.  Av alla anmälningar att döma, så är trycket enormt smile  Se nu till att gå in o köpa biljetter på www.webbiljett.se/wcms också !! smile

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang