Inför: Westcoast Motor Show 10-12 Juli 2009 Arena Vänersborg

todie Team Westcoast Motorsport
28 juni 2009 · 124 Inlägg

Nu har jag även bokat in licenserade vakter som finns på mässan dagtid, samt Securitas som bevakar mässan ifrån stängning till öppning dagen efter.  Så nu är säkerheten kirrad oxå!

Har även fixat ytterligare 2 sponsorer till utställningen. www.grunt.se och www.multimedia-import.se

smile

Vi har även klart med att Niklas Ek kommer och kör sin mc-stunt show (kanske jag nämnt tidigare?), så vi kommer asfaltera en special strip på 55x5 meter enbart för showen utanför arenan.

Senast redigerat av todie (28 juni 2009)

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
theLADY
30 juni 2009 · 170 Inlägg

todie skrev:
Nu har jag även bokat in licenserade vakter som finns på mässan dagtid, samt Securitas som bevakar mässan ifrån stängning till öppning dagen efter.  Så nu är säkerheten kirrad oxå!

Har även fixat ytterligare 2 sponsorer till utställningen. www.grunt.se och www.multimedia-import.se

smile

Vi har även klart med att Niklas Ek kommer och kör sin mc-stunt show (kanske jag nämnt tidigare?), så vi kommer asfaltera en special strip på 55x5 meter enbart för showen utanför arenan.

Det är ruter i dig Ja det börjar att Närma sig Nu och det ser vi fram Emot.coolcoolcoolcoolcool

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
martinqarlsson
1 juli 2009 · 9 Inlägg

Ser fram emot de och kommer utan tvekan att åka dit smile

740tjejen
1 juli 2009 · 351 Inlägg

Detta måste ja och sambon åka på. Har ju 6 mil ca till Vänersborg så de kör man ju på en halvtimme.

Våga Köra Sänkt
Mathsa
1 juli 2009 · 59 Inlägg

Är ni klara med alla uttagningar??

Bjork OEM <3
1 juli 2009 · 6 957 Inlägg

Verkar som om Gatebil på Våler inte blir aktuellt för min del då dem flesta som ska åka inte kunde sad
MEN då får man roa sig med detta kom jag på big_smile så jag kommer nog dyka upp, Max Meet kvällen innan också smile

OEM <3
todie Team Westcoast Motorsport
2 juli 2009 · 124 Inlägg

theLADY skrev:

todie skrev:
Nu har jag även bokat in licenserade vakter som finns på mässan dagtid, samt Securitas som bevakar mässan ifrån stängning till öppning dagen efter.  Så nu är säkerheten kirrad oxå!

Har även fixat ytterligare 2 sponsorer till utställningen. www.grunt.se och www.multimedia-import.se

smile

Vi har även klart med att Niklas Ek kommer och kör sin mc-stunt show (kanske jag nämnt tidigare?), så vi kommer asfaltera en special strip på 55x5 meter enbart för showen utanför arenan.

Det är ruter i dig Ja det börjar att Närma sig Nu och det ser vi fram Emot.coolcoolcoolcoolcool

Tack Bernt! smile
Fick faktiskt frågan igår.... "kommer the lady och mr jk också?? Dom måste du väl ha bokat in?" ....japp kunde man ju då säga! Klart vi har gjort det! smile) Kul att ni vill vara med!

Mathsa skrev:
Är ni klara med alla uttagningar??

näääästan klart.... jobbar med att få tag i alla anmälda, men då många anmält sig på¨olika sätt är det olika lätt o få tag i alla smile

Bjork skrev:
Verkar som om Gatebil på Våler inte blir aktuellt för min del då dem flesta som ska åka inte kunde sad
MEN då får man roa sig med detta kom jag på big_smile så jag kommer nog dyka upp, Max Meet kvällen innan också smile

Välkommen!! Men ni kan ju alltid åka till gatebil en dag och wcms en dag om ni skulle känna att ni vill åka på båda :-)  (så länge ni inte missar Westcoast Motor Show då) ;-)

740tjejen skrev:
Detta måste ja och sambon åka på. Har ju 6 mil ca till Vänersborg så de kör man ju på en halvtimme.

Ja det går väl snabbt, 45an är ju hur guld som helst wink

martinqarlsson skrev:
Ser fram emot de och kommer utan tvekan att åka dit smile

Kul! Vi har satt upp affischer o sånt i Alingsås också! Hoppas dom syns smile
Du är varmt Välkommen!! Kom gärna fram och hälsa när ni kommer.

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Mr_Honken
2 juli 2009 · 61 Inlägg

Detta ser man framemot kommer bli en kanon helg smile
Hoppas det bara kommer många besökare å kikar..

Om inte annat så kommer ni ha tillfälle å kika på min pärla som kommer stå uppställd hela helgen.

theLADY
2 juli 2009 · 170 Inlägg

todie skrev:

theLADY skrev:

todie skrev:
Nu har jag även bokat in licenserade vakter som finns på mässan dagtid, samt Securitas som bevakar mässan ifrån stängning till öppning dagen efter.  Så nu är säkerheten kirrad oxå!

Har även fixat ytterligare 2 sponsorer till utställningen. www.grunt.se och www.multimedia-import.se

smile

Vi har även klart med att Niklas Ek kommer och kör sin mc-stunt show (kanske jag nämnt tidigare?), så vi kommer asfaltera en special strip på 55x5 meter enbart för showen utanför arenan.

Det är ruter i dig Ja det börjar att Närma sig Nu och det ser vi fram Emot.coolcoolcoolcoolcool

Tack Bernt! smile
Fick faktiskt frågan igår.... "kommer the lady och mr jk också?? Dom måste du väl ha bokat in?" ....japp kunde man ju då säga! Klart vi har gjort det! smile) Kul att ni vill vara med!

Tack för de finna orden ang våra bilar!! Första parkett:)
Du får söka de bilar du inte hittar här på Garaget Gäller alltså de som anmält sig!!!!!!.smile smile smile smile smile

Mathsa skrev:
Är ni klara med alla uttagningar??

näääästan klart.... jobbar med att få tag i alla anmälda, men då många anmält sig på¨olika sätt är det olika lätt o få tag i alla smile

Bjork skrev:
Verkar som om Gatebil på Våler inte blir aktuellt för min del då dem flesta som ska åka inte kunde sad
MEN då får man roa sig med detta kom jag på big_smile så jag kommer nog dyka upp, Max Meet kvällen innan också smile

Välkommen!! Men ni kan ju alltid åka till gatebil en dag och wcms en dag om ni skulle känna att ni vill åka på båda :-)  (så länge ni inte missar Westcoast Motor Show då) ;-)

740tjejen skrev:
Detta måste ja och sambon åka på. Har ju 6 mil ca till Vänersborg så de kör man ju på en halvtimme.

Ja det går väl snabbt, 45an är ju hur guld som helst wink

martinqarlsson skrev:
Ser fram emot de och kommer utan tvekan att åka dit smile

Kul! Vi har satt upp affischer o sånt i Alingsås också! Hoppas dom syns smile
Du är varmt Välkommen!! Kom gärna fram och hälsa när ni kommer.

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
Kurisuchianu
2 juli 2009 · 47 Inlägg

Hej Todie. Just nu står jag inför en fruktansvärd beslutsångest, ifall jag skall köpa en biljett eller inte till WCMS. Och det är helt enkelt för jag inte vet ifall showen är värd pengarna? Jag har jobbat rätt mycket på Arenan i VBG och jag måste säga att jag har blivit mer och mer orolig inför showpremiären. Det är 9 dagar kvar.. och beskåda dessa bilder, tagna förrigår 30/6.

Inomhus i arenan. Till synes fortfarande en fullt pågående byggarbetsplats.. Och här ska du ha en bilshow om 9 dagar?

http://www.geting.se/image.php/180955-DSC00181.JPG

En bild inifrån entrén på arenan.

http://www.geting.se/image.php/180961-DSC00182.JPG

Jag frågade dig om detta en gång förrut och du svarade mig att arenan skulle vara så klar som det behövs... Men jag vill inte besöka en ofärdig byggarbetsplats med massa bilar i? Det är ju helheten som gör det, inte bara fordonen. Jag anser att du borde ha väntat lite med att ha en bilshow.. Iafall tills arenan är färdigbyggd.. Efter september.

Min fråga är då: Om jag köper en biljett, köper jag då en biljett till en arbetsplats eller till en bilshow?

Mvh / Kristian

Senast redigerat av Kurisuchianu (2 juli 2009)

marcus95
2 juli 2009 · 6 Inlägg

Gillar att nån skrev att arenan nästan var klar för typ 1månad sen HAHAHA

"Guss"
Lill-horvi
2 juli 2009 · 247 Inlägg

Ofan om det ser ut sådär så kan ana att det inte blir något.

eller få man en bygghjälm när man ska besöka arenan.. heheh

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat
todie Team Westcoast Motorsport
2 juli 2009 · 124 Inlägg

Kurisuchianu skrev:
Hej Todie. Just nu står jag inför en fruktansvärd beslutsångest, ifall jag skall köpa en biljett eller inte till WCMS. Och det är helt enkelt för jag inte vet ifall showen är värd pengarna? Jag har jobbat rätt mycket på Arenan i VBG och jag måste säga att jag har blivit mer och mer orolig inför showpremiären. Det är 9 dagar kvar.. och beskåda dessa bilder, tagna förrigår 30/6.

Inomhus i arenan. Till synes fortfarande en fullt pågående byggarbetsplats.. Och här ska du ha en bilshow om 9 dagar?

http://www.geting.se/image.php/180955-DSC00181.JPG

En bild inifrån entrén på arenan.

http://www.geting.se/image.php/180961-DSC00182.JPG

Jag frågade dig om detta en gång förrut och du svarade mig att arenan skulle vara så klar som det behövs... Men jag vill inte besöka en ofärdig byggarbetsplats med massa bilar i? Det är ju helheten som gör det, inte bara fordonen. Jag anser att du borde ha väntat lite med att ha en bilshow.. Iafall tills arenan är färdigbyggd.. Efter september.

Min fråga är då: Om jag köper en biljett, köper jag då en biljett till en arbetsplats eller till en bilshow?

Mvh / Kristian

Du verkar i alla fall ha för mycket tid att lägga på och snacka en massa på garaget istället för att vara där och jobba istället då om du nu jobbar där smile

Den här utställarlistan, kan väl fungera som ett bevis på att det faktiskt är en MOTOR Show (ej bilshow), http://www.westcoastmotorshow.se/utstallarlista.html

Och det är en bråkdel av de som kommer vara med på mässan.
Självklart kommer inte hela arenan vara färdig, det är jag väl medveten om, och det har jag sagt till dig också. Men bilderna du tagit är ju på en betongyta som är färdig, enda är att det ligger en plast där för att det skall finnas vatten på den så att det inte torkar för fort. Problem? Bilden du tagit visar ju bara golvytan och plasten. Det dom gör på bilden är att sätta upp den vita panelen på ena kortsidan. Det kommer ju fortsättas bygga ända tills på torsdag, fredag är dom lediga. Sen på måndag börjar dom bygga igen. Men till mässan är det städat och rengjort. 

Du tog även ett foto på entrén. Får man bara färdigt rutorna så är det ju bara att städa undan. Det är ju redan gjutet och färdigt, vad är problemet du ser?

Jag är på möte varannan dag med byggledarna, arena fritid, kommunen osv. Så jag vet precis vad och vad som inte blir färdigt.

Till mässan kommer det byggas upp monterväggar, läggas ut mattor, byggas scener, ljus anordningar, Almhages blommor kommer förse arenan med växter. Sen ska vi ha dit ståbord, bänkar, stolar, bord, 15 talet roll-ups, banderoller, tyger, vepor, staket...och framförallt kommer ett hundratal fordon att fylla arenan. Så jag tror nog vi ska kunna skapa en häftig mässa smile så jag hoppas att du kommer smile

Förutom det ni ser på hemsidan just nu bland utställarlistan är t.ex. att BRL kommer europa-premiärvisa basen JACKHAMMER från MTX, http://www.mtx.com/caraudio/products/su … er24sq.cfm
och http://www.mtxaudio.eu/spip.php?article1272 . Man kommer även ha en "stol" där man kan testa hur det känns med en stooor bas mot ryggen...mycket lufttryck blir det. De kommer även ha med sin enormt häftiga Cheva Astro! Missa inte den!

Tuning Hitz kommer ha en monter tillsammans med "Girls Go Fast" och SKR Engineering kommer ha med en "rullande landsväg som man kommer kunna testa sin bil på under helgen!! Förutom det tar dom med sin grymma BMW E46 med kompressor, en Z3, en Hummer, en GMC Syclone, en Toyota Celica och en annan liiiiten överaskning smile

Viasat Motor kommer även finnas på plats med massa tv-skärmar och liknande. Tufft värre kommer det bli i deras monter!! smile

JC Performance visar som tidigare nämnt i tråden upp 2 bilar från sitt stall, en Toyota Supra och en Toyota Celica.

En vrålhäftig Ford 32 byggd på en CCR Anderson finns med från Uddevalla!

Streetcars Norway finns på plats med en monter .....och massa mer!

Klart det blir Westcoast Motor Show !! smile

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
todie Team Westcoast Motorsport
2 juli 2009 · 124 Inlägg

Missa inte heller Westcoast Motor Show Festen på fredag och lördag på Champions Bar & Restaurang! Specialerbjudanden för alla utställare och funktionärer finns de kvällarna!! wink Hör av er för mer info!

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
peegee Forummoderator
2 juli 2009 · 2 924 Inlägg

Jag vet att jag själv för ett tag sedan ifrågasatte Arenans status till denna motorshow men Pontus (Todie) angav ju då att allt var under kontroll med kontinuerlig uppföljning av projektet så skulle det finnas tvivel om detta nu knappt en vecka innan är ju inte lite korkat att ens spekulera i...

Hade det funnits hinder så hade vi sett konsekvenserna av det för längesedan och inte detta ihärdiga arrangemang inför mässan som pågår för fullt...så det är ju bara tramsigt att ifrågasätta detta nu i sista minuten!

Go Todie! cool

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
FLindgren
2 juli 2009 · 5 089 Inlägg

Ja det är inte långt kvar nu. Kommer vara fullt ös hela helgen känner jag big_smile

Och Tummen upp till dig todie som lägger ner all denna energi för att få en större utställning i denna delen utav sverige smile Hoppas på mycket folk nu bara. med all den reklam du har gjort överallt så tror jag knappast att dte är något bekymmer;P
Synd bara att man inte kommer kunna bränna runt med s70in bara:(

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
todie Team Westcoast Motorsport
3 juli 2009 · 124 Inlägg

FLindgren skrev:
Ja det är inte långt kvar nu. Kommer vara fullt ös hela helgen känner jag big_smile

Och Tummen upp till dig todie som lägger ner all denna energi för att få en större utställning i denna delen utav sverige smile Hoppas på mycket folk nu bara. med all den reklam du har gjort överallt så tror jag knappast att dte är något bekymmer;P
Synd bara att man inte kommer kunna bränna runt med s70in bara:(

Tack smile Det värmer att höra. Vi har ju länge vetat att vi inte kommer ha en 110% färdig arena, men manf år göra det bästa utav det. Vi som skall arrangera en motormässa har ju inga krav på t.ex. läktare. Sen så klart finns det grejer man hade kunnat önska var färdigt också. Men Det är inte ingenting vi inte kan lösa eller klara oss utan. Vi kommer ju anlägga en strip på 55x6 meter utanför arenan för just mc-stunt osv. kanske ska man göra nåt där? wink Sen kommer vi även ha dit en rullande landsväg från SKR där man ska kunna testa sin bil på om man vill smile

Nu kom DHL och knackade på dörren precis också, 150 st t-shirtar precis från tryckeriet.

/Pontus

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
3 juli 2009 · 301 Inlägg

är det bara att dyka upp med bilen man vill prova på rullarna? eller skall man boka eller liknande? är det gratis eller kostar det en slant tongue

todie Team Westcoast Motorsport
3 juli 2009 · 124 Inlägg

Potkin - Det är bara att dyka upp. Ska kolla med SKR, det är ett samarbete mellan Westcoast Motor Show och SKR Engineering. Messa mig på msn nån dag så ska jag försöka ha kollat upp det!

Har varit och hämtat ännu fler priser från SKR Engineering för nånstans runt 20.000-30.000 kr till Westcoast Motor Show utställningen !! ;-) Dessutom har Fordonsoptimering.se sponsrat med ett par priser också till utställningen samt Mekonomen smile

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
snusarn
3 juli 2009 · 100 Inlägg

Min bil e inte i skick för att ställa ut där men komma och titta ska jag göra , ser ju arenan från ballkongen min wink , försöker övertala svärfar att ställa ut sin BSA -43a i kanonskick men verkar va svårt sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang