Mitt körkort kanske återkallas ?

frightnight
9 januari 2009 · 321 Inlägg

Frozen1985 skrev:

Sarge skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Avställt och körförbud 5 gånger??? Ja, får du behålla lappen efter det med eller utan prövotid är det nåt fel på rättssystemet...

Kunde inte sagt det bättre själv.

Instämmer, trådskaparen ska inte ha nåt körkort.

hehe, Amen smile

-Mackan- Fire And Silk
9 januari 2009 · 2 254 Inlägg

Har du otur så blir det ett gäng gorgare som åker till dig och drar in det tongue Verkar finnas en hel del nu. tongue

Senast redigerat av -Mackan- (9 januari 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
9 januari 2009 · 2 203 Inlägg

Varför ens starta en tråd från första början??? Vi här på garaget kan ju inte hjälpa dig med din situation. Ring till länsstyrelsen och vägverket o fråga så får du ju rätt svar direkt.

LilleSKUTT
9 januari 2009 · 512 Inlägg

en kompis fick sitt indraget för ca 5 år sen när han hade prövotid  pga en körning med obesiktat på ställt fordon en körning obesiktat avställt fordon och en körning med korden framme på bakhjulen det vart 2 månader och ny skrivning och uppkörning om jag inte minns fel

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
einherjer
9 januari 2009 · 587 Inlägg

chansen är nog överhängande stor att du blir av med kortet.

offtopic: köra nåt fordon som är oförsäkrat , körförbud osv & krocka: du betalar in en självrisk till TFF 
( trafikförsäkringsföreningen) och de pröjsar skadorna som blivit på den bil du kört på ( eller mc, personskador vet jag dock inte hur det blir med ).

exempel taget från verkligheten:

en kille körde oreggad , oförsäkrad fyrhjuling i samhälle & krockade med en bil . skador på bilen för över 20000kr. Killen betalade in 5000kr i självrisk till TFF som sedan pröjsa för reparation för bilen. Fyrhjulingens  skador  gjordes inget åt alls.

volvo_1987
9 januari 2009 · 1 675 Inlägg

frightnight skrev:
Hallå ! jag har kört avställt och med körförbud 5 ggr förra året..nu fick jag ett brev från länsstyrelsen yikes
Det står omprövning av körkortsinhehav att det kan återkallas eller att jag kan få en varning.
men jag har bara haft mitt körkort lite över ett år...så är det nå brev ja ska fylla i hur långt jag har till arbetet m.m har ca 6 mil tur o retur..
Kan jag få en varning fast jag har prövotid ?

Fick samma brev när jag åkte ditt för fortkörning. men gått 3 veckor nu och intr fått något svar än sad men blev du stoppad 5 gånger?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
frightnight
9 januari 2009 · 321 Inlägg

LilleSKUTT skrev:
en kompis fick sitt indraget för ca 5 år sen när han hade prövotid  pga en körning med obesiktat på ställt fordon en körning obesiktat avställt fordon och en körning med korden framme på bakhjulen det vart 2 månader och ny skrivning och uppkörning om jag inte minns fel

Jaha ojdå...blir väl att ta om det dårå..fyfan !

Najs
9 januari 2009 ·

frightnight skrev:
3 av dom 5 gångerna var det avställt..dom andra gångerna var det ju försäkrat och påställt men med körförbud..

tycker du får skylla dig själv om du åker dit så de bara skvätter om de.

frightnight
9 januari 2009 · 321 Inlägg

volvo_1987 skrev:

frightnight skrev:
Hallå ! jag har kört avställt och med körförbud 5 ggr förra året..nu fick jag ett brev från länsstyrelsen yikes
Det står omprövning av körkortsinhehav att det kan återkallas eller att jag kan få en varning.
men jag har bara haft mitt körkort lite över ett år...så är det nå brev ja ska fylla i hur långt jag har till arbetet m.m har ca 6 mil tur o retur..
Kan jag få en varning fast jag har prövotid ?

Fick samma brev när jag åkte ditt för fortkörning. men gått 3 veckor nu och intr fått något svar än sad men blev du stoppad 5 gånger?

Jadu det var nog mer en 5 gånger om jag ska vara ärlig, men står 5 gånger i brevet..eller dom 5 gångerna som var  "allvarliga"

volvo_1987
9 januari 2009 · 1 675 Inlägg

frightnight skrev:

volvo_1987 skrev:

frightnight skrev:
Hallå ! jag har kört avställt och med körförbud 5 ggr förra året..nu fick jag ett brev från länsstyrelsen yikes
Det står omprövning av körkortsinhehav att det kan återkallas eller att jag kan få en varning.
men jag har bara haft mitt körkort lite över ett år...så är det nå brev ja ska fylla i hur långt jag har till arbetet m.m har ca 6 mil tur o retur..
Kan jag få en varning fast jag har prövotid ?

Fick samma brev när jag åkte ditt för fortkörning. men gått 3 veckor nu och intr fått något svar än sad men blev du stoppad 5 gånger?

Jadu det var nog mer en 5 gånger om jag ska vara ärlig, men står 5 gånger i brevet..eller dom 5 gångerna som var  "allvarliga"

okej , lycka till wink men känns som läns styrelsen är sega med att bestämma sig. för skulle fått besked för 3 veckor sen om mitt kort sad men du får nog göra om allt tyvärr neutral

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
te_wik Forummoderator
9 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Jag tror du är ganska rökt... hmm

Har själv vait i samma situation, inte med faståkningen men kört en avställd eller en bil med körförbud när man inte mådde någe vidare..

Till er som tycker att det är småsaker att bara byta en eller flera glödlampor,
ni har nog inte varit i den situationen när man är riktigt nere och ni kan egentligen inte säga ett sk*t om det.
Är man riktigt nere så bryr man sig inte.. eller man bryr sig men man ORKAR inte göra nåt åt det.

När man tror man nått den absoluta botten, hittar man ta mej fan alltid ett trappsteg till...


Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (9 januari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
frightnight
9 januari 2009 · 321 Inlägg

volvo_1987 skrev:

frightnight skrev:

volvo_1987 skrev:

Fick samma brev när jag åkte ditt för fortkörning. men gått 3 veckor nu och intr fått något svar än sad men blev du stoppad 5 gånger?

Jadu det var nog mer en 5 gånger om jag ska vara ärlig, men står 5 gånger i brevet..eller dom 5 gångerna som var  "allvarliga"

okej , lycka till wink men känns som läns styrelsen är sega med att bestämma sig. för skulle fått besked för 3 veckor sen om mitt kort sad men du får nog göra om allt tyvärr neutral

hehe fyfan..hoppas inte spärrtiden blir lång..men jag har ju som sagt 6 mil tur o retur till jobbet..och svår social fobi med..så bilen är typ ett måste :]

Mickius
9 januari 2009 · 4 670 Inlägg

så det är alltså flera gånger än 5 st.'

Ärligt borde du inte tänkt till innan? eller första gången du åkte dit att du kanske skulle fixa iordning bilen?

sen att du va deprimerad? hur fan kan du sätta dig bakom ratten o köra då? om det är så pass att du inte kan byta några lampor o fixa lite på handbromsen?

Skillnad är kanske om man är "ute o testar bilen" 50 meter ifrån garaget o kör in bilen igen men o köra ut på vägen Upprepade gånger är i mitt liv dum i huvudet! ursäkta språket.

Men förstår inte hur fan man tänker i din situation

Hoppas du får ta om kortet så kanske du tänker till nästa gång innan?

frightnight
9 januari 2009 · 321 Inlägg

mickius skrev:
så det är alltså flera gånger än 5 st.'

Ärligt borde du inte tänkt till innan? eller första gången du åkte dit att du kanske skulle fixa iordning bilen?

sen att du va deprimerad? hur fan kan du sätta dig bakom ratten o köra då? om det är så pass att du inte kan byta några lampor o fixa lite på handbromsen?

Skillnad är kanske om man är "ute o testar bilen" 50 meter ifrån garaget o kör in bilen igen men o köra ut på vägen Upprepade gånger är i mitt liv dum i huvudet! ursäkta språket.

Men förstår inte hur fan man tänker i din situation

Hoppas du får ta om kortet så kanske du tänker till nästa gång innan?

jadu får jag ta om det har jag lärt mig en läxa..skulle nog räcka med en varning med..men det blir nog ingen varning för min del :-] får passa oå att åka så mycket jag kan nu då smile

MrL Med lem
9 januari 2009 · 624 Inlägg

Tycker det är rätt åt dig om du blir av med kortet. Hoppas länsstyrelsen gör rätt och tar det!

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se
Opelmadness German cars, quality and beyond
9 januari 2009 · 8 197 Inlägg

Phaetoon skrev:

-Mackan- skrev:
Hur avancerat är det att byta lampor då? Jag tycker att det låter som ren och skär lathet ifrån din sida!

Det är inte speciellt avancerat, men om man är i en apatisk period, eller deprimerad, så kan det vara väldigt jobbigt att ens borsta tänderna, laga mat och städa. Kanske något att tänka på?

Depressioner får en att helt tappa orken från allt.. *en som vet*
Nu var det tydligen tonade lampor, men ändå..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Mickius
9 januari 2009 · 4 670 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Phaetoon skrev:

-Mackan- skrev:
Hur avancerat är det att byta lampor då? Jag tycker att det låter som ren och skär lathet ifrån din sida!

Det är inte speciellt avancerat, men om man är i en apatisk period, eller deprimerad, så kan det vara väldigt jobbigt att ens borsta tänderna, laga mat och städa. Kanske något att tänka på?

Depressioner får en att helt tappa orken från allt.. *en som vet*
Nu var det tydligen tonade lampor, men ändå..

DU har rätt angående att man tappar orken.

Skälv varit med om de västa som kan hända en familj o va riktigt nere men inte fan sätter jag mig bakom ratten om ja är så pass dålig att ja inte kan åtgärda saker o ting. DÅ finns de vänner med körkort eller buss som kan se till att man kommer dit man ska o oftast har man vänner som brukar kunna ställa upp i dom situationerna så man ev kan få en bil som man kan köra med o framföra!

Skulle min vän vara så pass nere skulle inte ja låta honom köra med en sådan bil skulle vara så pass snäll emot honom o hjälpa honom för o komma upp på fötterna!

Så man ska inte skylla på att man är nere o inte orkar fixa saker o ting då låter man dom vara tills man är så pass stabil att man kan fixa det!

MIN ÅSIKT!

DragStrip
9 januari 2009 · 74 Inlägg

hej läste inte igenom hela tåden men en historiga om mig kommer nu

åkte dit för grov fortkörning (147km/h på 50-väg vid sista tillfället) och grov varslöshet i trafik(fick sladd för att inte köra över polisen den rapporterade gången, andra ggr bara lek) med 5 ggr men bara en av dom gångerna blev rapporterad och bötfälld. Förövrigt hade jag bara haft B-kortet då 9 månader(PRÖVOTID) och hade "full" behörigheter (BE,CE) vid tillfället dessutom 1 meter ifrån att köra över polisen som sprang ut i vägen med draget vapen i en obes bil men försökrad och skattad = körförbud
Länsstyrelsen gav mig en VARING PÅ ETT (1) ÅR så vid minsta lilla grej så förlorar jag körkortet,
men i ditt fall så har du ju upprepat de fem (5) ggr och alla ggr har blivit rapporterade.
Men a hoppas att du har turen med dig smile

kan ju tillägga att jag skärpt mig väldigt mycke men leker enbart på platser långt ifrån allmänheten.

Senast redigerat av Connsann (9 januari 2009)

Auton
9 januari 2009 · 61 Inlägg

frightnight skrev:

mickius skrev:
så det är alltså flera gånger än 5 st.'

Ärligt borde du inte tänkt till innan? eller första gången du åkte dit att du kanske skulle fixa iordning bilen?

sen att du va deprimerad? hur fan kan du sätta dig bakom ratten o köra då? om det är så pass att du inte kan byta några lampor o fixa lite på handbromsen?

Skillnad är kanske om man är "ute o testar bilen" 50 meter ifrån garaget o kör in bilen igen men o köra ut på vägen Upprepade gånger är i mitt liv dum i huvudet! ursäkta språket.

Men förstår inte hur fan man tänker i din situation

Hoppas du får ta om kortet så kanske du tänker till nästa gång innan?

jadu får jag ta om det har jag lärt mig en läxa..skulle nog räcka med en varning med..men det blir nog ingen varning för min del :-] får passa oå att åka så mycket jag kan nu då smile

Jag vet inte riktigt hur du värdesätter ditt körkort, men tror de flesta här ser det som en frihet med körkort. (Jag gör det i allafall) Dessutom är det inte gratis med körkort. Om du nu va så deprimerad att du inte orkade laga bilen själv, så finns det ju faktiskt verkstäder. (Hade ju säkert vart billigare än 5 böter o ett nytt körkort á minst 3000 spänn)
Och om du åkt dit 5 gånger (eller fler som du själv skriver) så tyder det ju bara på ren nochalans och att du inte förstår lagarna.
Blir du av med lappen så är det ju inte något synd om dig. (Inget illa menat)
Och passa på att köra med samma bil igen kanske inte heller är så lyckat, men men.

berglof88 SAAB-Dåre
9 januari 2009 · 192 Inlägg

volvo_1987 skrev:

frightnight skrev:

volvo_1987 skrev:

Fick samma brev när jag åkte ditt för fortkörning. men gått 3 veckor nu och intr fått något svar än sad men blev du stoppad 5 gånger?

Jadu det var nog mer en 5 gånger om jag ska vara ärlig, men står 5 gånger i brevet..eller dom 5 gångerna som var  "allvarliga"

okej , lycka till wink men känns som läns styrelsen är sega med att bestämma sig. för skulle fått besked för 3 veckor sen om mitt kort sad men du får nog göra om allt tyvärr neutral

Tog ett halv år innan jag fick brev .... Så snabb är dom inte smile

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang