Poliser.. Lite att göra??

Gislekillen RushRacing.tk
14 mars 2006 · 278 Inlägg

Detta berör väl främst dom som kör sierra. Är det någon som har blivit stoppad av fabror blå pga av att baklyktorna är misstänksamt mörka?? Hände mig senast för en timme sedan.. Fick civilbilen efter mig, å dom stoppade mig å påstod att jag hade tonat mina lyktor bak själv, då jag protesterade och sa att dom är originalmonterade från fabrik ville dom se en EU-märkning på dom för det ska det tydligen finnas... Då dom inte hittade detta så påstod dom igen att dom aldrig hade sett så mörka lyktor och att dom ville ge mig både böter och ombesktning på bilen för detta.. Sen på detta så gav dom mig ett föreläggande på att fixa en ny regskylt bak då denna råkade vara lite sliten, (syns tydligt vad det står) samt att den var lite skitig.. Svenska polisen har enligt mig väldigt lite att göra... Någon som som håller med mig??

Senast redigerat av Gislekillen (14 mars 2006)

hogdalracing
14 mars 2006 · 37 Inlägg

hehe ja dom värkade vara lite kalkade

jag tyckte polisen var idiot när kan sparka sönder en spärr i kompisens växelåda och sen gav han ombesikning och drog lämpet ,,

Burn in Hell Mats Hansson

Lexus is200 (2000)
m-lowet
14 mars 2006 · 253 Inlägg

hogdalracing...menar du Mats Hansson ifrån Dals-Ed

Dalsland......Varför trängas?
totte81
14 mars 2006 · 69 Inlägg

hade själv det problemet en gång när polisen stoppade mig men det var ju bara att säga till dom att det var original och då gav dom sig! sen finns det ju idioter till poliser som inget hellre vill än att sätta dit yngre!!!

Gislekillen RushRacing.tk
14 mars 2006 · 278 Inlägg

Problemet var ju att jag sa det också att dom var originalmonterade: Men han trodde mig ändå inte förens jag sa att jag kunde ringa ford själva då jag har en far som jobbar me ford... Först då gav dom me sig.. men dom var inte glada..

totte81
14 mars 2006 · 69 Inlägg

ja då måste dom ju bara var helt trötta i huvet men det är ju alltid kul när man vet att man har rätt och kan driva lite med dom!!!

Psychotic Brum säger bilen.
14 mars 2006 · 394 Inlägg

Men åhhhhhhhhhhh fan va bra att man betalar skatt så dom ärtorna kan få en liten bil som kan jaga sierror med.. Fan va gött om alla poliser va folkvalda..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Rohdin
14 mars 2006 ·

"Poliser,lite att göra?" härnere stoppade dem alla som körde fort på Julafton och Nyårsafton för att dem inte hade nått att göra...roligt när man handlat julklappar till helgen?? näe....dem är kända för att vara efterblivna härnere...gör aldrig nån nytta (2 speciella snutar...)

Tengu1969
14 mars 2006 · 1 396 Inlägg

nej dom verkar inte ha mycket att göra, läste senast för några dagar sen i GP att 4 polisbilar hade åkt till en skola pga av ett matkrig.... hrmmm

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Maizer
14 mars 2006 ·

NiclasT skrev:
nej dom verkar inte ha mycket att göra, läste senast för några dagar sen i GP att 4 polisbilar hade åkt till en skola pga av ett matkrig.... hrmmm

haha big_smile

Germax
14 mars 2006 · 12 086 Inlägg

De finns två sorters poliser, trevliga och svin. Dom vill oftast utnyttja sin makt för att trycka ner andra.. dom mår väl bra av det antar jag.

olssson Saab nörd
14 mars 2006 · 224 Inlägg

http://www.trafikjuristen.se. Dom borde ju kunna hjälpa dig?

Senast redigerat av olssson (14 mars 2006)

Saab For Life!
Gislekillen RushRacing.tk
14 mars 2006 · 278 Inlägg

JapMax skrev:
De finns två sorters poliser, trevliga och svin. Dom vill oftast utnyttja sin makt för att trycka ner andra.. dom mår väl bra av det antar jag.

Jag håller med dig. Vissa e verkligen svin... vill sätta dit vem som helst för ingenting...

Gislekillen RushRacing.tk
14 mars 2006 · 278 Inlägg

Peter_J_H skrev:
PÅ den plats i Linköping som jag bor, hade vi en Blottare/Pedofil i 50-årsåldern som sparng runt och jagade små barn. Polisen hade inte resurser för än flera föräldrar sade att de lätt använder basebollträ eller något annat för att ta ned den jäveln. Helt plötsligt hade polisen resurser för att leta reda på honom. Idag är han borta som tur är, men det tog ett jävla tag innan han försvann. Hur kan det komma sig att polisen helt plötsligt fick resurser att jaga honom när de inte hade några? Vad finns polisen till för egentligen i sådana fall? Jag själv anser att polisen borde jaga pedofiler, mördare, klottrare och andra människor som förstör för vårat samhälle än att sätta in 90% av resurserna på att fånga några få personer som kör för fort!

Någon som håller med?

MVH Peter

Det är något som jag verkligen håller med dig om... När dom väl måste finnas som finns dom inte eller det finns inte resurser, men att jaga oss vanliga människor som sköter oss för övrigt men råkar köra lite fort ibland... dom ska dom plocka in..

Senast redigerat av Gislekillen (14 mars 2006)

Jynz
14 mars 2006 · 2 Inlägg

Tycker mest det är ball att bli stoppad om man vet att de inte kan ta en för nåt eftersom allt på bilen är lagligt lol   Då står de mest där o tänker: "hmm va ska jag göra nu? Får jag se ditt körkort? ja det ser bra ut ha en bra dag o kör försiktigt" HAHAHA

Omega_Erik
14 mars 2006 · 17 Inlägg

Jag bor på Gotland och här nere har dom verkligen problem. en del av dom gör sitt jobb och gör de bra. medans andra förstör för hela poliskåren dom  har sett för mycket på gone in 60 sec och the fast & the furios och tror dom e ihollywood.

De senaste förslaget för polisen är att utlänningar ska få ha TURBAN under polismössan. Vart är polismakten påväg.

Hörde detta från en kompis idag i samtalet om TURBANEN´s införande INGET rasistiskt menat men de är ett konstigt förslag
Sverige skall hela tiden anpassa sig Varför.

Fråga?
Hur många svenska poliser finns de i Turkiet



Astra_Erik

Old Opels Never Die, They Just Go Faster
Opel KADETT (1976)
Gislekillen RushRacing.tk
14 mars 2006 · 278 Inlägg

Omega_Erik skrev:
Jag bor på Gotland och här nere har dom verkligen problem. en del av dom gör sitt jobb och gör de bra. medans andra förstör för hela poliskåren dom  har sett för mycket på gone in 60 sec och the fast & the furios och tror dom e ihollywood.

De senaste förslaget för polisen är att utlänningar ska få ha TURBAN under polismössan. Vart är polismakten påväg.

Hörde detta från en kompis idag i samtalet om TURBANEN´s införande INGET rasistiskt menat men de är ett konstigt förslag
Sverige skall hela tiden anpassa sig Varför.

Fråga?
Hur många svenska poliser finns de i Turkiet



Astra_Erik

Ingen tror jag inte..

JalleJ
14 mars 2006 · 420 Inlägg

Peter_J_H skrev:
PÅ den plats i Linköping som jag bor, hade vi en Blottare/Pedofil i 50-årsåldern som sparng runt och jagade små barn. Polisen hade inte resurser för än flera föräldrar sade att de lätt använder basebollträ eller något annat för att ta ned den jäveln. Helt plötsligt hade polisen resurser för att leta reda på honom. Idag är han borta som tur är, men det tog ett jävla tag innan han försvann. Hur kan det komma sig att polisen helt plötsligt fick resurser att jaga honom när de inte hade några? Vad finns polisen till för egentligen i sådana fall? Jag själv anser att polisen borde jaga pedofiler, mördare, klottrare och andra människor som förstör för vårat samhälle än att sätta in 90% av resurserna på att fånga några få personer som kör för fort!

Någon som håller med?

MVH Peter

Ja håller med dig, dom borde ta mördare och sånt men dom tycker att fortkörare också är en fara så dom drar alla över en kam. Det låter konstigt, men så är det.

mylittlepolo
15 mars 2006 · 75 Inlägg

Gislekillen skrev:
Detta berör väl främst dom som kör sierra. Är det någon som har blivit stoppad av fabror blå pga av att baklyktorna är misstänksamt mörka?? Hände mig senast för en timme sedan.. Fick civilbilen efter mig, å dom stoppade mig å påstod att jag hade tonat mina lyktor bak själv, då jag protesterade och sa att dom är originalmonterade från fabrik ville dom se en EU-märkning på dom för det ska det tydligen finnas... Då dom inte hittade detta så påstod dom igen att dom aldrig hade sett så mörka lyktor och att dom ville ge mig både böter och ombesktning på bilen för detta.. Sen på detta så gav dom mig ett föreläggande på att fixa en ny regskylt bak då denna råkade vara lite sliten, (syns tydligt vad det står) samt att den var lite skitig.. Svenska polisen har enligt mig väldigt lite att göra... Någon som som håller med mig??

Samma sak hände mig då ja hade original baklysena på min polo.
de gav sig inte förrän det åkt förbi en annan polo 6n som oxå hade svarta baklampor..
Kul med poliser som inte tänker klart..

Mavric
15 mars 2006 · 176 Inlägg

ja har inte blivet stoppad men har sierra med, men ja önskar att dom kunde stanna mig för den anledningen så man kan få ha rätt om sin bil någon gång hehe, finns så mycke anna att klaga på hehe,

/Mavric\ :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang