Bmw E30 Supercharger Projekt "Hellsifür" Mean but Clean!
Min förstabil som fått sig en rejäl uppgradering genom åren. Bilen har genomgått en totalrenovering och motorn har uppgraderats stegvis. Syftet är att ha en bil som ser standard ut men som är rätt jävla arg. Projektnamnet... Visa mer
Hehe, säker på att du inte har nån gruva på bakgården? Ja, jag var där senast 2007 typ, aldrig någon som vill följa med längre, hoppas på det det här året
Hehe klart vi ska åka en runda Fan trodde du hade åkt Påse med så mycket du kan om dom Hehe Gillar han rejsebilar så är min en gammal glidarbil om man jämför med din Men visst ska han åka med Rejsekänslan finns där allt
Hehe, säker på att du inte har nån gruva på bakgården? Ja, jag var där senast 2007 typ, aldrig någon som vill följa med längre, hoppas på det det här året
Nä har ju inte det, men kan kanske skulle skaffa sig en fritzl källare fast med svarv och fräs istället för nått annat =] Får hoppas det blir bra väder i år bara så blir det roligt.
_Sandell_ skrev:
Hehe klart vi ska åka en runda Fan trodde du hade åkt Påse med så mycket du kan om dom Hehe Gillar han rejsebilar så är min en gammal glidarbil om man jämför med din Men visst ska han åka med Rejsekänslan finns där allt
Jag kunde ju mycket innan, nu kan jag nog ingenting =] Han lär bli överlycklig så
Nä har ju inte det, men kan kanske skulle skaffa sig en fritzl källare fast med svarv och fräs istället för nått annat =] Får hoppas det blir bra väder i år bara så blir det roligt.
kul att se att du är igång så om det är nått man behöver är det bara att säga till:P riktigt kul att se vad man kan göra när man har kunskap å rätt verktyg:) jobba på mange
kul att se att du är igång så om det är nått man behöver är det bara att säga till:P riktigt kul att se vad man kan göra när man har kunskap å rätt verktyg:) jobba på mange
Det kan funka om det är småsaker, men större saker så vet jag inte =] Roligare att göra saker till en själv =]
Nu är flänsen till spjället färdigt för stunden. Formen är uttaget och kan användas tillfälligt till nya insuget. Det ska givetvis få sig ett hål och anpassas mot röret som ska svetsas på. Den ska även köras ner i tjocklek.
Sen måste ju vissa saker få vacuum och mätare ska få mäta av laddryck så då måste man ha en vacuumstation.
Tar en rundstav alu och kör till den.
Så här ser den nu ut och kommer få 4 uttag uppe på.
Samt en stor vid sidan som kommer gå direkt till bromsservon.
Jag har inte bestämt mig riktigt än, men tror denna ska svetsas fast i undersidan av insuget.
Nyss läst igenom hela din tråd och satans helvete vilket projekt! Sjukt kul att se hur du tillverkar grejer, sånt älskar jag. Exakta mått och saker som passar med millimeterprecision är porr för mig. Riktigt imponerande! Lägger prenumeration och skall följa minsta lilla update då jag är sjukskriven och har all tid i världen ;p Fortsätt såhär!
Nu är den lilla stationen nästan färdig. Ska bara göra gängorna till festokopplingarna.
stora kommer bli till bromsservon
4 små ut. BTR, Mapsensor, Dump och laddtrycksmätare.
Har dock funderat lite och blir nog som så att denna hamnar på hyllan och så gör jag liknande i flänsen som spjället ska sitta på. Då stör det mindre i luftsystemet.
Ska jag fortsätta skicka previews till dig på mms? =]
JHarnborg skrev:
Nyss läst igenom hela din tråd och satans helvete vilket projekt! Sjukt kul att se hur du tillverkar grejer, sånt älskar jag. Exakta mått och saker som passar med millimeterprecision är porr för mig. Riktigt imponerande! Lägger prenumeration och skall följa minsta lilla update då jag är sjukskriven och har all tid i världen ;p Fortsätt såhär!
Tråkigt att du är sjukskriven, men inget ont utan gott eller var det tvärtom? Får tillverka lite mer då, men vet inte vad jag ska göra just nu.
Hydraulisk handbroms kanske? =] Kom med förslag. Är det nått jag saknar som jag missat?