4088
Sök

Skillnad mellan dessa auto gauges?

1 237 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Tänkte köpa åt mig 2st auto gauge mätare, laddtryck samt oljetemp. Nu hittade jag dock två st "andra" auto gauge mätare som ser likadana ut dock ser det endast ut som om logon på mätaren sitter annorlunda, verkar vara konstigt om det inte är nån annan skillnad mellan dessa än "logon" och texten på mätarn. Prisskillnaden är rätt så stor därför jag undrar om nån vet om det är någon annan skillnad mellan dessa? De är btw från olika webshops..

http://www.undergroundmotorsport.net/pic/1/ahtosmoke.jpg
Detta är den billigare, Beskrivningen för den är "2'' , svart, tills strömmen läggs på"

http://www.completos.fi/tuotekuvat/8050695.jpg
Detta är den dyrare , till den medföljer "fastsättningdel"  står det. nån som vet vad det är för del?

Nu till frågan, vilken lönar det sig att köpa? första är nästan hälften billigare, synd bara att bilden ser så "low quality" ut..
Senast redigerat av liquisole (12 januari 2009)

627 Inlägg
12 januari 2009
#2
Jag hade nog köpt Biltemas för ca 300 kr smile Dom är seriöst snygga för det priset! Dom självtestar sig själva vid uppstart och är svarta när dom inte är igång. Kommer själv inkassera ett par sådana. Känns onödigt att slänga pengar på något bara för att det är märkesvara... men det är min åsikt!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

1 237 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#3
mastrovious skrev:
Jag hade nog köpt Biltemas för ca 300 kr smile Dom är seriöst snygga för det priset! Dom självtestar sig själva vid uppstart och är svarta när dom inte är igång. Kommer själv inkassera ett par sådana. Känns onödigt att slänga pengar på något bara för att det är märkesvara... men det är min åsikt!

länkar så får jag se smile , grejjen är den att därifrån bild nr1 är så kostar det kring 300kr smile

627 Inlägg
12 januari 2009
#4
Skumt.. hitta inte bilder på dessa på nätet. Var dock inne nyligen på Biltema i Göteborg. Ta dig in på närmaste och kolla läget!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

dARKiE
5 031 Inlägg
12 januari 2009
#5
Jag har nr2, inte turbo mätare iofs. men oljetryck och oljetemp och volt.
Dem visar rätt ialf, kompisar som haft biltemas som sagts här i tråden har visat fel turbotryck osv enligt dem.. Men som sagt, nr 2 har jag ialf och dem funkar klockrent..
Senast redigerat av Darkie (12 januari 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

627 Inlägg
12 januari 2009
#6
Darkie skrev:
Jag har nr2, inte turbo mätare iofs. men oljetryck och oljetemp och volt.
Dem visar rätt ialf, kompisar som haft biltemas som sagts här i tråden har visat fel turbotryck osv enligt dem.. Men som sagt, nr 2 har jag ialf och dem funkar klockrent..

Ofan, visar dom fel? Kanske inte ska inhandla dom trots allt då... good to know!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

dARKiE
5 031 Inlägg
12 januari 2009
#7
mastrovious skrev:
Darkie skrev:
Jag har nr2, inte turbo mätare iofs. men oljetryck och oljetemp och volt.
Dem visar rätt ialf, kompisar som haft biltemas som sagts här i tråden har visat fel turbotryck osv enligt dem.. Men som sagt, nr 2 har jag ialf och dem funkar klockrent..

Ofan, visar dom fel? Kanske inte ska inhandla dom trots allt då... good to know!

Ja, asså nu ska jag inte sitta här och påstå att alla gör det! Men 2 av mina polare har råkat ut för att dem har visat fel laddtryck. (dem andra mätarna vet jag inget om men detta gäller turbotryck mätarna) Sen om båda 2 har fått nån slags måndagsexemplar vet jag inte. Men jag säger bara att det är vad jag vet. Sen om alla är så det vet jag inte!!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

627 Inlägg
12 januari 2009
#8
Ja, asså nu ska jag inte sitta här och påstå att alla gör det! Men 2 av mina polare har råkat ut för att dem har visat fel laddtryck. (dem andra mätarna vet jag inget om men detta gäller turbotryck mätarna) Sen om båda 2 har fått nån slags måndagsexemplar vet jag inte. Men jag säger bara att det är vad jag vet. Sen om alla är så det vet jag inte!!

Rätt viktig mätare ändå.. lugnare om voltmätaren skiljer sig en aning... Visade den tydligt fel då (eftersom dom upptäckte det) eller mätte dom upp det?

We Ride Togheter, We Die Togheter!

dARKiE
5 031 Inlägg
12 januari 2009
#9
mastrovious skrev:
Ja, asså nu ska jag inte sitta här och påstå att alla gör det! Men 2 av mina polare har råkat ut för att dem har visat fel laddtryck. (dem andra mätarna vet jag inget om men detta gäller turbotryck mätarna) Sen om båda 2 har fått nån slags måndagsexemplar vet jag inte. Men jag säger bara att det är vad jag vet. Sen om alla är så det vet jag inte!!

Rätt viktig mätare ändå.. lugnare om voltmätaren skiljer sig en aning... Visade den tydligt fel då (eftersom dom upptäckte det) eller mätte dom upp det?

I kompisens Civic turbo så visade mätaren 1.2bar när han laddade 0.6 så han började ju bli orolig så han mätte upp och bytade mätare och fick sedan rätt värde genom alla växlar.

Sen den andre Bmw 325 turbo visade mätaren 0.4 när han laddade 0.9. Han tyckte det var skumt eftersom som bilen gick sjukt bra då. Så han mätte också upp och konstaterade fel visning på mätaren. Även han bytade och nu fungerar båda.

Som sagt vågar inte säga att biltemas är skit för då blire väl pajkastning utan dem båda kanske hade otur med mätarna...

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 237 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#10
Darkie skrev:
Jag har nr2, inte turbo mätare iofs. men oljetryck och oljetemp och volt.
Dem visar rätt ialf, kompisar som haft biltemas som sagts här i tråden har visat fel turbotryck osv enligt dem.. Men som sagt, nr 2 har jag ialf och dem funkar klockrent..

Men nr1 är väl samma? det är hela frågan här nu tongue om den ser lika ut så köper jag ju den då den endast ligger på lite över 300kr, då den andra är över 500

627 Inlägg
12 januari 2009
#11
Darkie skrev:
mastrovious skrev:
Ja, asså nu ska jag inte sitta här och påstå att alla gör det! Men 2 av mina polare har råkat ut för att dem har visat fel laddtryck. (dem andra mätarna vet jag inget om men detta gäller turbotryck mätarna) Sen om båda 2 har fått nån slags måndagsexemplar vet jag inte. Men jag säger bara att det är vad jag vet. Sen om alla är så det vet jag inte!!

Rätt viktig mätare ändå.. lugnare om voltmätaren skiljer sig en aning... Visade den tydligt fel då (eftersom dom upptäckte det) eller mätte dom upp det?

I kompisens Civic turbo så visade mätaren 1.2bar när han laddade 0.6 så han började ju bli orolig så han mätte upp och bytade mätare och fick sedan rätt värde genom alla växlar.

Sen den andre Bmw 325 turbo visade mätaren 0.4 när han laddade 0.9. Han tyckte det var skumt eftersom som bilen gick sjukt bra då. Så han mätte också upp och konstaterade fel visning på mätaren. Även han bytade och nu fungerar båda.

Som sagt vågar inte säga att biltemas är skit för då blire väl pajkastning utan dem båda kanske hade otur med mätarna...

Ärlighet varar längst! wink
Fan två felvisande mätare är ju kanske inte slump då.. kanske om det vore en.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 januari 2009
#12
Darkie skrev:
Jag har nr2, inte turbo mätare iofs. men oljetryck och oljetemp och volt.
Dem visar rätt ialf, kompisar som haft biltemas som sagts här i tråden har visat fel turbotryck osv enligt dem.. Men som sagt, nr 2 har jag ialf och dem funkar klockrent..

Men vet du vad det roliga är Mörkis ??

Biltema köper in sina mätare ifrån just Auto Gauge, dvs oavsett om du köper en Auto Gauge-mätare eller en Biltema-mätare så får du en mätare ifrån Auto Gauge wink

Realcars mätare är ifrån AG, hova.coms mätare är ifrån AG, xtremt.ses mätare är ifrån AG, biltemas mätare är ifrån AG och helt enkelt alla mätare i den prisklassen är ifrån just Auto Gauge.

Ska man ha grejor man vet att man kan lita på så är det Defí, HKS, Greddy, Auto Meter osv som man måste kolla efter.


Ett tips bara, Auto Gauges mekaniska mätare funkar bra för sitt pris men dom elektroniska mätarna visar sällan rätt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

627 Inlägg
12 januari 2009
#13
TBOC_Razor skrev:
Darkie skrev:
Jag har nr2, inte turbo mätare iofs. men oljetryck och oljetemp och volt.
Dem visar rätt ialf, kompisar som haft biltemas som sagts här i tråden har visat fel turbotryck osv enligt dem.. Men som sagt, nr 2 har jag ialf och dem funkar klockrent..

Men vet du vad det roliga är Mörkis ??

Biltema köper in sina mätare ifrån just Auto Gauge, dvs oavsett om du köper en Auto Gauge-mätare eller en Biltema-mätare så får du en mätare ifrån Auto Gauge wink

Realcars mätare är ifrån AG, hova.coms mätare är ifrån AG, xtremt.ses mätare är ifrån AG, biltemas mätare är ifrån AG och helt enkelt alla mätare i den prisklassen är ifrån just Auto Gauge.

Ska man ha grejor man vet att man kan lita på så är det Defí, HKS, Greddy, Auto Meter osv som man måste kolla efter.


Ett tips bara, Auto Gauges mekaniska mätare funkar bra för sitt pris men dom elektroniska mätarna visar sällan rätt.

Se där ja... man lär sig nåt nytt varje dag! smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

1 237 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#14
ingen som har svaret på min fråga? är dessa två samma mätare?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 januari 2009
#15
liquisole skrev:
ingen som har svaret på min fråga? är dessa två samma mätare?

Nej det är inte exakt samma mätare, den ena är en 270°-mätare och den andra är en 320°-mätare eller nått.

Enda skillnaden är alltså att gradskalan är större på den ena men vad jag kan se på bilderna du har så ska det vara samma funktion i båda.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 237 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#16
TBOC_Razor skrev:
liquisole skrev:
ingen som har svaret på min fråga? är dessa två samma mätare?

Nej det är inte exakt samma mätare, den ena är en 270°-mätare och den andra är en 320°-mätare eller nått.

Enda skillnaden är alltså att gradskalan är större på den ena men vad jag kan se på bilderna du har så ska det vara samma funktion i båda.

okej , låter inte då som om det är värt att betala nästan dubbelt för det andra alternativet, om dom ändå ser likadana ut typ, är ute efter just såna som är mörka men när dom kommer igång så lyser dom smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 januari 2009
#17
En till skillnad *kan* vara att den dyrare är elektronisk och den billigare är en vanlig mekanisk mätare.

Och som sagt, dom elektroniska mätarna från AG ska man akta sig för, det är bara att betala mer pengar för sämre mätare.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

dARKiE
5 031 Inlägg
12 januari 2009
#18
Haha okey Razor, då vet man det också haha! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 237 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#19
Darkie skrev:
Haha okey Razor, då vet man det också haha! smile

haha låter ju inte så trovärdigt men hmm, blir att beställa och se vad som kommer hem tongue

8 156 Inlägg
12 januari 2009
#20
Auto Gauge är ett lågbudget-märke som lever på namnet från Auto Meters lite billigare mätarserie, Auto Gage.

*Edit
http://www.dalhems.com/nyheter/gauge.html
http://www.creatix.se/Shop/Application/ … p?iId=1599

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök