Sauce skrev:
kör du med orginal stakar,topp,kolvar? är sugen på att uppdatera min till 380-420hk jag med, har lite prylar som jag kan köpa relativt billigt. turbo,grenrör,downpipe,spridare,oljekylare och chip. vet inte om motorn pallar det utan uppdatering.
Jag kör med orginal bottenplatta med stakar och kolvar. Toppen har jag RS2 kammar och RS2 Spridare, annars orginal.
Stakarna pallar strax över 400hk. Så ska du trimma över 400hk så ska du byta stakar. Kolvarna klarar högre effekter om dom är fräsha, men rekomenderas att bytas ut vid senare tillfälle. Kolvarna klarar av 400hk iaf.
Delar kan du hitta på blocket.se, nordicaudi.com (riktigt bra audi sida med mycket bra forum)
Oljekyl köper du nytt, rekomenderar
www.klracing.se, du behöver inget 19 radigt oljekyl eller ngt sånt, räcker med ett 13 radigt. Har bilder på montering osv så det ska inte vara några problem för dig.
Grenrör kan du köra på ett RS2 grenrör, eller om du vill lägga en extra slant så kan du kolla på
www.custompipes.seDownpipe, om du har en 3" DP så räcker den. vet dock inte vart du kan få tag på en 3" om du inte har någon.
Chip behöver du inte köpa om du ska mappa om bilen sen. Jag behövde tydligen inte mappa om men nu vet jag att jag behöver göra de. Finns dock chip som är programmerade för en RS2 setup.
www.turbocenter.se har nog dom tror jag.
Jag har valt att montera ett eftermarknads styrsytem. Ett SMT6. Är förvisso inte ett komplett styrsystem men ett bra system för den effekt jag ska plocka ur.
Har du fler frågor så är det bara att fråga på