Projekt: Audi S2 400hk

Foffis
30 januari 2009 · 676 Inlägg

Lite de jag har funderat på också. Japp är en 3B. vad menar du med mjukvara? chip eller box eller ett program som man lägger in genom datorn eller ngt?

Sand_Man Magister Mundi Sum
30 januari 2009 · 177 Inlägg

Fan va fint !!  saknar min S2á någe grymt o var så jävla sugen på en Screamer pipe till min meed men vart aldrig av sad

Kolla gärna in min på gamla bilar !!

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Foffis
30 januari 2009 · 676 Inlägg

hehe okey smile du borde köpa en S2:a igen wink

Screamerpipen är riktigt schysst! dock har jag inte fått ordning på allt än. vet inte riktigt va de e för tjall på laddet =/

fredriq Olika
31 januari 2009 · 907 Inlägg

Foffis skrev:
Lite de jag har funderat på också. Japp är en 3B. vad menar du med mjukvara? chip eller box eller ett program som man lägger in genom datorn eller ngt?

Har du inte rätt programvara, dvs program i chippen så kommer aldrig bilen gå bra med den setupen, inget stämmer då.
Skicka ett mail om det är intressant!

Mvh
Fredrik
vaughn
31 januari 2009 · 674 Inlägg

det är själva sockelns som ska bytas ut...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Konka Nattarbetare
1 februari 2009 · 173 Inlägg

Foffis skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/14284/557075_vcj8j9.jpg
Den svarta slangen hade jag visst missat, därav de låga laddtrycket smile

jag har ingen sån slang vart ska den gå, har en s4 -94 med rs2 grejor i

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Foffis
1 februari 2009 · 676 Inlägg

Konka skrev:

Foffis skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/14284/557075_vcj8j9.jpg
Den svarta slangen hade jag visst missat, därav de låga laddtrycket smile

jag har ingen sån slang vart ska den gå, har en s4 -94 med rs2 grejor i

den ska gå in på ett vakuum, vet inte riktigt om de e något speciellt vakuum men jag satte de på vakuum slangen som går till bromscylinder. smile






Nu är de måndag imorn igen och då ska vi börja meka! Dock har jag ett litet bekymmer...

Kan inte bestämma mig för vad jag ska ha för styrsystem. Har pratat med ett företag om Nira i3+ och dom vill ha 28.000kr för Nira, montering, mappning och bänkning. Detta är utan givare osv.

Sen har en polare ett SMT6 som han kanske kan sälja till mig, pris och när vet jag inte tongue

Har ni några andra tips på styrsystem som skulle kunna funka? helst med launch controll och annat skoj smile

Foffis
6 februari 2009 · 676 Inlägg

Sådärja, då har man grejjat ihop en liten filmsnutt på S2:an!
http://www.garaget.org/video/4nxeya8fndy9

Tror att jag har dragit vakuum slangen fel från WG:n

Nästa vecka kommer mitt SMT6. Bärbar dator är redan inhandlad. Hoppas på bra väglag nästa vecka så man kan mappa!!! smile

Senast redigerat av Foffis (6 februari 2009)

Spexarn
6 februari 2009 · 849 Inlägg

Lycka till med mappningen!

Ser kul ut på videon wink

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu
Foffis
6 februari 2009 · 676 Inlägg

Tackar! hoppas bara de blir bra väder så man verkligen kan mappa oxå. inte så värst skojj att dra ut med ca 400hk på 225 sommarsulor på snöiga små vägar tongue

-rickE- Hej
6 februari 2009 · 39 Inlägg

Nice bil!, Man är ju grymt sugen på att skaffa en s2:a till sommarn.
Om man får råd hehe. Verkar vara roliga bilar.

Yes!
Foffis
6 februari 2009 · 676 Inlägg

-rickE- skrev:
Nice bil!, Man är ju grymt sugen på att skaffa en s2:a till sommarn.
Om man får råd hehe. Verkar vara roliga bilar.

Tycker jag du ska göra. Riktigt härliga bilar smile

Ohscar
10 februari 2009 · 356 Inlägg

kör du med orginal stakar,topp,kolvar? är sugen på att uppdatera min till 380-420hk jag med, har lite prylar som jag kan köpa relativt billigt.  turbo,grenrör,downpipe,spridare,oljekylare och chip. vet inte om motorn pallar det utan uppdatering.

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Foffis
10 februari 2009 · 676 Inlägg

Sauce skrev:
kör du med orginal stakar,topp,kolvar? är sugen på att uppdatera min till 380-420hk jag med, har lite prylar som jag kan köpa relativt billigt.  turbo,grenrör,downpipe,spridare,oljekylare och chip. vet inte om motorn pallar det utan uppdatering.

Jag kör med orginal bottenplatta med stakar och kolvar. Toppen har jag RS2 kammar och RS2 Spridare, annars orginal.

Stakarna pallar strax över 400hk. Så ska du trimma över 400hk så ska du byta stakar. Kolvarna klarar högre effekter om dom är fräsha, men rekomenderas att bytas ut vid senare tillfälle. Kolvarna klarar av 400hk iaf.

Delar kan du hitta på blocket.se, nordicaudi.com (riktigt bra audi sida med mycket bra forum)

Oljekyl köper du nytt, rekomenderar www.klracing.se, du behöver inget 19 radigt oljekyl eller ngt sånt, räcker med ett 13 radigt. Har bilder på montering osv så det ska inte vara några problem för dig.

Grenrör kan du köra på ett RS2 grenrör, eller om du vill lägga en extra slant så kan du kolla på www.custompipes.se

Downpipe, om du har en 3" DP så räcker den. vet dock inte vart du kan få tag på en 3" om du inte har någon.

Chip behöver du inte köpa om du ska mappa om bilen sen. Jag behövde tydligen inte mappa om men nu vet jag att jag behöver göra de. Finns dock chip som är programmerade för en RS2 setup. www.turbocenter.se har nog dom tror jag.

Jag har valt att montera ett eftermarknads styrsytem. Ett SMT6. Är förvisso inte ett komplett styrsystem men ett bra system för den effekt jag ska plocka ur.

Har du fler frågor så är det bara att fråga på smile

Clintan_86 Elektiker ;)
15 februari 2009 · 403 Inlägg

och hur går de me audin nu då smile update bitte smile

Foffis
15 februari 2009 · 676 Inlägg

nu står de lite still big_smile finns typ inget att göra. har mitt SMT6 liggandes bredvid mig som ja ska stoppa i nu i veckan smile

Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
16 februari 2009 · 203 Inlägg

Vad jag vet så ska det inte sitta någon vacumslang på wgn.. Det sitter där iafall inte orginal tongue

Senast redigerat av Audi_S-power (16 februari 2009)

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
racefan
16 februari 2009 · 1 059 Inlägg

ska beställa några haltech e11 v2 sprut i slutet av feb, hör av dig  om du e intresserad,kan ev lösa montering o gatmapp ocksåsmile

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
16 februari 2009 · 820 Inlägg

Gick allt bra med besiktningen? Skall själv in med min snart *håller tummarna*


Riktigt fin annars!smile

Senast redigerat av Dawe_A (16 februari 2009)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
Foffis
16 februari 2009 · 676 Inlägg

Audi_S-power skrev:
Vad jag vet så ska det inte sitta någon vacumslang på wgn.. Det sitter där iafall inte orginal tongue

var lite osäker på de oxå faktiskt. men pluggade på en slang och sen fick ett bra laddtryck smile

racefan skrev:
ska beställa några haltech e11 v2 sprut i slutet av feb, hör av dig  om du e intresserad,kan ev lösa montering o gatmapp ocksåsmile

ah sweet! beroende på pris så kan de vara intressant. Ekonomin är lite tajt nu i dessa arbetslösa dagar ^^

Dawe_A skrev:
Gick allt bra med besiktningen? Skall själv in med min snart *håller tummarna*


Riktigt fin annars!smile

Har faktiskt inte besiktat den än. Ingen ide att bestikta när den inte är mappad, får då dåliga avgasvärden osv osv. Ska montera SMT6 först och sen mappa och sen besikta. Tråkiga är att vägarna är lite snöiga så mappning kan bli ett litet problem. Får se hur jag löser de smile Ska iaf stoppa i SMT:et i veckan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang