4571
Sök

Testa ifall slutsteg fungerar utan huvudenhet

bor i
529 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#1
Som topic fungerar det?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 januari 2009
#2
DU måste ge steget en signal att förstärka.....så med en mp3-spelare, hemma-cd osv så går det.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

bor i
529 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#3
hur ska jag då få signalen in i lågnivå ingången ? ?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 januari 2009
#4
vill du bara prova ifall det startar så är det bara dra en liten bygel mellan B+ och REM på steget, då skall det tändas iaf (självklart så måste ju B+ å GROUND också vara anslutna till en strömkälla), å för att prova det riktigt så måste du precis som lonefox säger koppla en en spelare av nått slag... (å så högtalare förstås)


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 januari 2009
#5
David91 skrev:
hur ska jag då få signalen in i lågnivå ingången ? ?

en sån där kabel med 3.5mm jack i ena änden å RCA i andra...


bor i
529 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#6
Yes redan vart ute i garaget och kollat tongue kopplade in steget på en 12 volts transformator drog + och remote till + och minus till minus sen kopplat in basen men tror tyvärr att transformatorn e lite klen för får det inte att fungera, inte ens minsta lilla.

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 januari 2009
#7
David91 skrev:
Yes redan vart ute i garaget och kollat tongue kopplade in steget på en 12 volts transformator drog + och remote till + och minus till minus sen kopplat in basen men tror tyvärr att transformatorn e lite klen för får det inte att fungera, inte ens minsta lilla.

För att du ska märka om den funkar eller inte så måste ju signalen ändras och bara ström ger ju bara att basen står still utan att röra sig/ge ljud ifrån sig.

Provat att koppla in allt och sen dra fingrarna över signalingången ??  tongue

Funkar på datorer iaf, ger ett fint sprakande i högtalarna och det bör väl bli likadant på ett steg.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

bor i
529 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#8
Va ute och provade igen som sagt transformatorn e välldigt klen max 1amp och efter som p = u * i så e det ju max 12-14watt men tycker ändå att lampan på steget borde lysa hmm

Edit: Får ta hem bilbatteriet å prova på det istället. tongue
Senast redigerat av David91 (16 januari 2009)

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

21 761 Inlägg
16 januari 2009
#9
Ett slutsteg kan dra omkring 0,5-2 A i tomgångsström när det är påslaget.

1 785 Inlägg
17 januari 2009
#10
David91 skrev:
Va ute och provade igen som sagt transformatorn e välldigt klen max 1amp och efter som p = u * i så e det ju max 12-14watt men tycker ändå att lampan på steget borde lysa hmm

Edit: Får ta hem bilbatteriet å prova på det istället. tongue

Slutsteget kan dra flera ampere redan på tomgång inte ovanligt att det drar upp mot 8-10ampere beroende på vad du har för steg.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

bor i
529 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#11
okej hoppas det är felet wink

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...


Sök