BMW 520 slaktad.

Vogge
18 januari 2009 · 494 Inlägg

En mycket tråkigt historia!
Skriver detta åt min mor som för ca 2 veckor sedan köpte sig en bwm520 touring årsmodell 03. Natten till den 18 jan blev den slaktad. tjuvarna tog bla Lyktor ratt ac stereo mm. De måste varit ricktigt skickliga inget var trasigt inget larm gick och bilen stod parkerad på uppfarten mitt framför köksfönstret.
Jag tror inte att delarna eller tjuvarna kommer att hittas men skriver detta endå delarna har nog redan köpare men om någon skulle se skumma annonser på bmw delar så är de av intresse.

De jag skulle vilja ha hjälp med är vad ska man göra i framtiden för att undvika detta ? kan man få sin adress struken från de allmänna upgifterna på vv? Hur kommer de sig att de gick såå fort kan tjuvarna varit i kontakt med säljaren(bilfirma)? Är delar till dessa bilar verkligen så intressanta för tjuvar? Eller har vi bara haft otur.
Mvh Henrik

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Mr_EmCom Med.lem
18 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Finns väll egentilgen igenting man kan göra.
Vill "proffsen" ta något så gör dom det.

Det man kan göra är väll att skaffa ett låst garaget med direcktlarm och massa sånt, men det kostar ju en hel del.

Men allt det där borde ju gå på försäkringen va?
Den stod ju hemma hos er, så hemförsäkringen täcker. (det gör våran iaf)

/MCom

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Alex_M Steker som aldrig förr
19 januari 2009 · 503 Inlägg

Jaha nu är BMW ligan i farten igen. Troligen folk från polen/ryssland eller i dom regionerna. som snor dessa delar. då dom är svindyra att köpa därnere. Det de handlar om är beställningsjobb. Vet en på min gata som vart utsatt för det. Såg även en misstänkt bil utanför oss så då gick ja ut me baseball träet och då drog dom. Sen dess hade jag ALLTID M3an i garaget.Låst och larmat. Finns så mycket idioter idag alltså.

8-)
Rock-Star
19 januari 2009 · 2 982 Inlägg

har du kollat med bmw hur många nycklar/larmdosor som är inkopplade?
inte så svårt att kopiera en nyckel och sedan sälja bilen däefter länsa bilen...?

Atlaz745 Mannen myten legenden
19 januari 2009 · 179 Inlägg

man måste säga att de e duktiga--här nere hos mig är airbags intressant tydligen..

wooooommm, pschii, wooooommmm
Molle_S60
19 januari 2009 · 329 Inlägg

Mycket tråkigt.. Var någonstans i landet hände detta? Tänkte om det var häromkring så kan det kanske vara läge att hålla lite extra koll på bilen..

Pylver Amatör
28 januari 2009 · 19 Inlägg

Exakt samma sak hände en polares farsa, samma modell men lite nyare.
Det han gjorde var att sätta en övervakningskamera som filmade där bilen stod, och så satte han upp en "Kameraövervakning"-skylt.

Det kanske avskräcker lite.
Som jag fattat det så är det östeuropéer som köper krockade BMWs från Tyskland billigt, sen stjäl de alla dyra reservdelar i Norden och reparerar bilarna. Sedan säljer de dem i Polen/Ryssland.

Senast redigerat av Pylver (7 februari 2009)

Darkie dARKiE
29 januari 2009 · 5 031 Inlägg

förjävligt trist när sånt händer, speciellt när man nyss har köpt en dyr ny bil till sig själv sad

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
lundwall
29 januari 2009 ·

Alex_M skrev:
Jaha nu är BMW ligan i farten igen. Troligen folk från polen/ryssland eller i dom regionerna. som snor dessa delar. då dom är svindyra att köpa därnere. Det de handlar om är beställningsjobb. Vet en på min gata som vart utsatt för det. Såg även en misstänkt bil utanför oss så då gick ja ut me baseball träet och då drog dom. Sen dess hade jag ALLTID M3an i garaget.Låst och larmat. Finns så mycket idioter idag alltså.

Allting som rör bilar, såväl inköpet av bilen som originaldelar, tillbehör och tredjepartsdelar är alltihop billigare i samtliga öststater än i Sverige, så det där är bara fördomar. Att ligor från östeuropa däremot stjäl saker i Sverige, det är väl dokumenterat. Men det är isåfall enbart för att sälja som ärliga prylar i hemlandet eller nästa land dom besöker, alternativ mindre nogräknade branschmänniskor i Sverige.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang