Hur många har kvar reservhjulet mm?

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
25 januari 2009 · 444 Inlägg

Blir så jobbet med punktering om man inte har det. Och vinterdäck ska det självklart vara.

Hade dock glömt he in domkraften en gång så farsan fick likförbannat komma förbi med en roll

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
bubban
25 januari 2009 · 259 Inlägg

har alltid en garagedomkraft, däck och fälkors med i bilen.

wesakgamc StaticVikings(Member)
25 januari 2009 · 53 Inlägg

Jag har både fälgkors-/skaft å annat till å dra muttrarna med i 745:an, + reservhjul såklart... dock ingen domkraft big_smile så det hjälper ju inte mig direkt hahha

Live long and prosper
Buick Lesabre "Bjucken" (1965)
BMW E36 320 "Static Viking" (1996)
NIzmO Ollikkala Racing
25 januari 2009 · 1 724 Inlägg

I bruksbilen så ligger reservhjul och övriga orginalverktyg där som ska och har inte planerat att göra några ändringar på det.
På 200:an däremot så har jag rensat i princip allt som inte behövs bakom framstolarna så där ligger inget normalt sett, däremot la jag i det och en massa verktyg sist jag åkte till mantorp ifall nått skulle hända men allt åkte ur vid ankomst och tillbaka i när körningen var avklarad wink tänkte däremot fixa en bra placering för en flaska punkaspray.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
ExigeS
25 januari 2009 · 136 Inlägg

Mitt ligger kvar efter 20 år i nyckick, precis som bilen.. smile

Lindahl-
26 januari 2009 · 151 Inlägg

Har slängt ut det för länge sen. Reservdäcket jag hade i supran hade så ovanlig dimension så den fanns inte på däckverkstäderna för det första. Sen så kom jag på att det är inget att kludda med eftersom ifall jag får punka så är bilen så låg så jag kan inte byta det ändå tongue

ricjoh
26 januari 2009 · 82 Inlägg

Jag har kvar det. behövde det igår. men då smart som jag är så hade jag städat bort låsbults hylsan. så den låg hemma. hände något med däcket i Eskilstuna och bor i karlstad. så det va inte direkt bara tt be något hämta den hmm så nu ska man tillbaka till eskilstuna MED låsbults hylsan. och hoppas på att det bara är däcket. Hela framvagnen gungar när man kör.

Audi A6 2,0 TFSI "Ådin" (2008)
Chevrolet Camaro "Bee" (2012)
FireTraXX DFFL
26 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Fiero skrev:
Mitt ligger kvar efter 20 år i nyckick, precis som bilen.. smile

Ett 20 år gammalt däck är inte i nyskick.
Du kanske har kvar mönstret men gummit är säkert skit.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
pippaaN
26 januari 2009 · 987 Inlägg

Inget reservhjul, reservhjul på burk dock, får hoppas att man inte får en stor punktering =]

i like it load
MilleN
26 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Det ligger kvar i Vectran, känns lite löjligt att tro att bilen går snabbare bara för att man tar ur det, banta istället wink I alla Omegor jag haft har det dock tagit så stor plats (står upp till vänster i bagageutrymmet istället för att ha ett eget fack i mitten) att jag slängt ut det och lagt i däck på burk istället.

Team-Adolfsson Gödseldräng
26 januari 2009 · 4 529 Inlägg

har faktiskt ett i mercan ^^ första bilen me reservhjul
fast det trillar väl ner genom golvet snart tongue rost lol

Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
26 januari 2009 · 482 Inlägg

jag har 30 profil det är nästan som run on flat =P "har inte reservhjul"

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
mulleina
26 januari 2009 · 715 Inlägg

japp har också kvar mitt... på tal om vikten så är där även vatten i min reservshjulbalja, orka tömma har tömt den en gång med en litersmått kommer vatten igen... det kommer dock in mindre vatten sedan jag tejpa igen med silvertejp

Zahak Prisjägare
26 januari 2009 · 238 Inlägg

mulleina skrev:
japp har också kvar mitt... på tal om vikten så är där även vatten i min reservshjulbalja, orka tömma har tömt den en gång med en litersmått kommer vatten igen... det kommer dock in mindre vatten sedan jag tejpa igen med silvertejp

Det där är klass! Akvarium i bilen borde ses som lyx.

Mor skulle testa en bil en gång, hon reagerade på att det skvalpade framifrån. När hon öppna handsfacket så var det vattenfyllt big_smile

mulleina
26 januari 2009 · 715 Inlägg

ja man kanske borde köpa fiska..big_smile jag har ju inget bagelucklås så det är där silvertejpen sitter annrs är det stort hål men hur lyckas man med handsfacket?

engolf
26 januari 2009 · 3 235 Inlägg

Zahak skrev:

mulleina skrev:
japp har också kvar mitt... på tal om vikten så är där även vatten i min reservshjulbalja, orka tömma har tömt den en gång med en litersmått kommer vatten igen... det kommer dock in mindre vatten sedan jag tejpa igen med silvertejp

Det där är klass! Akvarium i bilen borde ses som lyx.

Mor skulle testa en bil en gång, hon reagerade på att det skvalpade framifrån. När hon öppna handsfacket så var det vattenfyllt big_smile

Haha, kul! Kan nästan tänka mig vad ägaren sa: bilen är i otroligt bra skick, har till och med bytt vatten i handskfacket:)

Soubee
26 januari 2009 ·

Har kvar reservdäcket i alla bilarna, onödigt att ta bort det (imo) gör jag det får jag säkert punktering tongue

Whiplash1966 Vilket tjafsande ! ! !
26 januari 2009 · 78 Inlägg

Klart man har kvar reservdäcket !! Det driver ju vindrutespolningen cool

Every day of my life I`m forced to add another name to the list off people who piss me off !!!!
båge montör och hobby mekaniker
27 januari 2009 · 2 672 Inlägg

reservdäck väger bara! får man punka får man ta den smällen! wink vid längfärder kan det iofs vara skönt med ett däck xtra! men vanliga turer får det ligga hemma!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
germ424
28 januari 2009 · 267 Inlägg

har reservhjul med punka känns väldigt lönt att ha med den:)

rostskyddsmålare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang