3731
Sök

Snabb fråga ang. ljud.

Gasglad
3 244 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#1
Alla ni som vart ute på krogen/nattklubb vet att man känner att det dunkar i bröstet av ljudet. Är det ljudtrycket som gör det?!

Hur uppnår man samma effekt i bilen?! Vill att det verkligen ska kännas i bröstet!

//Carfreak

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
24 januari 2009
#2
du skaffar nog me power till grejjorna:)sen beror de ju på va för bil det är:P
sen om man kör me skit grojjor så äre väl inte så troligt att man får värsta trycket i en sedan iaf:P
du får prov sitta i min o ge en bedömning o de känns i bröstet:D


Random Hero
4 047 Inlägg
24 januari 2009
#3
köp en vw transporter o skaffa dej ett 20000W steg o ett par rockford fosgate basar o spela max o sätt dej framför så för du nog svårt o andas

Dog food lid. Backwards

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
24 januari 2009
#4
gärna 8x18" 30kw steg
annars kan man ta freestyle lurar o köra mp3 spelaren på max,o inbilla sig de:D


956 Inlägg
24 januari 2009
#5
pacemaker funkar väll också om den slår oregelbundet.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 januari 2009
#6
Bröstbasen brukar ligga i den övre basen.
Runt 60-80Hz om jag inte missminner mig. Även en del uppåt då tex. en virveltrumma ligger runt 160Hz och piskar på hårt i bröstet. Så säg 60-180 för att få med en bredare blandning av bastyper. (Fast i mina ögon är allt över 50-60Hz midbas)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Hamster
817 Inlägg
24 januari 2009
#7
Lonefox skrev:
Bröstbasen brukar ligga i den övre basen.
Runt 60-80Hz om jag inte missminner mig. Även en del uppåt då tex. en virveltrumma ligger runt 160Hz och piskar på hårt i bröstet. Så säg 60-180 för att få med en bredare blandning av bastyper. (Fast i mina ögon är allt över 50-60Hz midbas)

Menar du inte öron wink


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 januari 2009
#8
Keller skrev:
Lonefox skrev:
Bröstbasen brukar ligga i den övre basen.
Runt 60-80Hz om jag inte missminner mig. Även en del uppåt då tex. en virveltrumma ligger runt 160Hz och piskar på hårt i bröstet. Så säg 60-180 för att få med en bredare blandning av bastyper. (Fast i mina ögon är allt över 50-60Hz midbas)

Menar du inte öron wink

Tänkte skämta till det med öronen först men.....nääääää..... big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

735 Inlägg
24 januari 2009
#9
köp ett par basar för 2-3000 styck så ska du att se att det fläskar på i bröstet. smile
(och steg nartuligtvis)

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 januari 2009
#10
Köp min gölf skit i att bygga och bara spela och njut den känns i den garanterat wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"


Sök