ALFA ROMEO 156 2.0 TS som FÖRSTA BIL?

BaRaBaZz
17 mars 2006 · 55 Inlägg

Någon som har några erfarenheter om hur dom är? och vad man ska vara uppmärksam på?, Som sagt så lutar det åt att jag köper en sådan som första bil.

Mvh. BaraBazz

Injen Husägare
17 mars 2006 · 268 Inlägg

jobbar på Alfa verkstad och kan rekomendera dig en 156a, kolla när kamremen är bytt, ska bytas var 6000mil

no turbo shit just real power
BaRaBaZz
18 mars 2006 · 55 Inlägg

Okei, inget annat som är viktigt tt kolla?

LuddeNoid
16 april 2006 · 2 Inlägg

Du kan titta närmare på www.alfa156.net , en entusiastsida. Där hittar du en del godis om dem.

Master-J tekniker
16 april 2006 · 88 Inlägg

Alfa som första bil lär ge dig en erfarenhet som du aldrig kommer att glömma. Det finns faktiskt bara två alternativ: antingen kommer du helhjärtat att HATA allt vad Alfa Romeo heter eller också kommer du älska varenda sekund. I senare fallet har du funnit en bil i bra skick som inte krånglar allt för mycket utan istället ger dig en sång från motorn som är himmelskt.
Har ägt ett par Alfor och redan detta att jag ägt ett par innebär att i alla fall den första av dem var en superfin bil. I mitt fall en 1750GTV och en 2000GTV med den gamla klassiska Alfa Bertone karossen.
Alfa är som Ferrari, Lambo och andra italienare - finlir i högre skolan..... mumma för ditt ego, ofta mördande för plånboken.
Köp en!!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang