ställa upp soppatrycket i en volvo 740 GLE -87

zarex volvo 740 GLE -87 :)
20 februari 2005 · 50 Inlägg

har den gammla mekaniska insprutningen.
en b230e motor me 530 topp.
nu undrar ja hur man ställer upp soppa trycket. har hör talas om att de ska gå att göra.? lr är ja ute och cyklar smile

NO Turbo Shit, Just REAL Power
trezpasser
23 februari 2005 · 18 Inlägg

har ingen aning om volvobilar överhuvudtaget, men för att få högre tryck så får man väl ha en bättre pump. hörde talas om en cossie som hade 3 sperata pumpar i seriekoppling(?) för att få upp ett bamsetryck. sen vet ja ju inte om det är sant men. ja har iaf slängt i en bosch i min nisse å den ska allt palla me nåra kusar. det är väl den vanligaste inom nissan kretsar iaf..

Gas Gas... And Gas a litle more..
Biffen RemixX Racing...
23 februari 2005 · 84 Inlägg

På äldre bilar med mekanisk pump går det att höja trycket genom att shimsa upp fjädern i bränslepumpen, detta funkar dock inte på bilar med elektrisk bränslepump, enda sättet jag vet är att som trezpasser säger montera en annan pump, här finns ett bra utbud på sådana http://www.misab.se/, om du skall turbokonvertera (vanligaste anledningen till att man vill höja bränsletrycket) rekomenderar jag även en bränsletrycksregulator, gör en jäkla massa för bilens bränsleförbrukning..

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!
pim_knorren
23 februari 2005 · 30 Inlägg

spelar ingen roll om du ökar såppa trycket på pumpen om du inte fixar till
bränsletrycks regulatorn ta en hylsa som passar på regulatorn sen sätter du den i ett skruv städ och pressar i hop den lite vore smidigt om du hadde en bränsle trycks mätare så du ser hur mkt du ställer upp den trycker du den i borten så har du så mkt såppa tryck som pumpen orkar hålla konstant

Volvo R 4-ever
sund
2 mars 2005 · 2 Inlägg

det går att borra ut pluggen under br.regulatorn. där sitter det en skruv..vissa volvo bara.. sitter det ingen där kan du sätta på saabens regulator det é samma. dom sitter det standard med justerskruv

sund
2 mars 2005 · 2 Inlägg

hoops jag tänkte på systemtrycket sorry!!!

740rawger Avstängd
3 juni 2009 · 9 Inlägg

ställ upp soppatrycket genom att blåsa upp ballongen i tanken, det trycker undan soppan, det är det bilar med kompressorer utnyttjar, fast dom ha en feting-kompressor som blåser in luft i tanken

torpis Forummoderator
3 juni 2009 · 10 572 Inlägg

Skärpning!  4år gammal tråd lyft med bara trams - låst

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang