Hej Krille! Jag PM:ade dig för ett par veckor sedan och undrade om vacuumgjutning. Kör du med polyester när du gör vacuum med eller använder du epoxy då?
Hej Krille! Jag PM:ade dig för ett par veckor sedan och undrade om vacuumgjutning. Kör du med polyester när du gör vacuum med eller använder du epoxy då?
Tack! Finns det någon ÅF av den i Sverige?Hittade inget på google.
Tänkte ge mig på att prova att gjuta,är inspirerad av dina arbeten. Mvh
Jag tror inte att den går att köpa i mindre förpackningar än 20l. Vi köper den bara på helfat. Du kan köpa av oss om du vill prova, jag får kolla upp priset i så fall.
Citerar mitt svar från förra sidan på samma fråga:
Sportvagnskonsult skrev:
Mercan ska vi dock först gjuta upp fronten till innan vi fräser formar till bakstötfånagren. Det är på begäran av ägaren som vi väntar med den bilen för tillfället.
Tack! Finns det någon ÅF av den i Sverige?Hittade inget på google.
Tänkte ge mig på att prova att gjuta,är inspirerad av dina arbeten. Mvh
Jag tror inte att den går att köpa i mindre förpackningar än 20l. Vi köper den bara på helfat. Du kan köpa av oss om du vill prova, jag får kolla upp priset i så fall.
Hela skåpet och bodelen till bussen blir av sandwichpanel. Det är alltså två skivor av glasfiberlaminat med en pu kärna i mitten som limmas ihop på de stora borden under vacuum. Blir sjukt starkt i förhållande till vikten. Skåp till lastbilar är gjort av sånt, många finare släp likaså. Det är billigt och det går väldigt fort att montera ihop det då de kan göra bitar i ett stycke på 14x3,5 meter som monteras ihop med aluminiumprofiler.
Saatan vad jag vill ha dina universalbreddare! Har gått å funderat länge på om det inte finns nån sorts enkel breddning, och nu hittar jag att du har det.. Får väl bli att börja fylla sparbössan igen