2236
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

1 051 Inlägg
8 mars 2011
#2081
Vänta, så biljävlen kan hissas av sig själv? Fan vad praktiskt och grymt, blir snabba depå stopp de där big_smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
#2082
Eleanor-Mannen skrev:
Vänta, så biljävlen kan hissas av sig själv? Fan vad praktiskt och grymt, blir snabba depå stopp de där big_smile

Japp.
Man använder komprimerad luft på tub med ett tryck på ca 15 bar och sätter till en anslutningslans till en ventil som man har monterad på bilen. Sen när man lyft upp den kan man ta bort lansen.
Sänka gör man genom att dra ut ventilen igen.

http://www.apracing.com/pics/productpics/cp6116.jpg

Jag hade dock bara knappt 12 bar nu för tuben är typ slut, så därför gick det lite sakta smile
Det är rätt smidigt på en driftingbil, särskilt ihop med centrumbultade hjul smile

mvh


258 Inlägg
8 mars 2011
#2083
satan vad grymt med inbyggd domkraft, smidiga däckbyten big_smile


1 432 Inlägg
8 mars 2011
#2084
S500R skrev:
Modj skrev:
S500R skrev:

Japp, jag hade det!

Okej! Jo det är ju bra att synas wink

Exakt, sen hade det varit en bra spark i baken.

1 maj är det en liten patetisk utställning här i Övik för insnöade raggare och epafolk... Jag kan nog ordna en inbjudan åt dig... Räcker det som morot? tongue Hahaha... Nä men ska bli kul att få se när ditt bygge fortsätter.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

474 Inlägg
9 mars 2011
#2085
Sportvagnskonsult skrev:
Eleanor-Mannen skrev:
Vänta, så biljävlen kan hissas av sig själv? Fan vad praktiskt och grymt, blir snabba depå stopp de där big_smile

Japp.
Man använder komprimerad luft på tub med ett tryck på ca 15 bar och sätter till en anslutningslans till en ventil som man har monterad på bilen. Sen när man lyft upp den kan man ta bort lansen.
Sänka gör man genom att dra ut ventilen igen.

http://www.apracing.com/pics/productpics/cp6116.jpg

Jag hade dock bara knappt 12 bar nu för tuben är typ slut, så därför gick det lite sakta smile
Det är rätt smidigt på en driftingbil, särskilt ihop med centrumbultade hjul smile

mvh

Använder du någon säkerhetsventil utifall någon varit och skruvat på tuben eller så?
Blev ju regel på det i stcc till förra säsongen om jag minns rätt då det var ett par som sköt domkrafterna med för högt tryck. Dock säger regeln att man ska använda 50bars, och domkrafterna skjuts innan det så.. cool


SVK Customs
1 639 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#2086
Alka0512 skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Eleanor-Mannen skrev:
Vänta, så biljävlen kan hissas av sig själv? Fan vad praktiskt och grymt, blir snabba depå stopp de där big_smile

Japp.
Man använder komprimerad luft på tub med ett tryck på ca 15 bar och sätter till en anslutningslans till en ventil som man har monterad på bilen. Sen när man lyft upp den kan man ta bort lansen.
Sänka gör man genom att dra ut ventilen igen.

http://www.apracing.com/pics/productpics/cp6116.jpg

Jag hade dock bara knappt 12 bar nu för tuben är typ slut, så därför gick det lite sakta smile
Det är rätt smidigt på en driftingbil, särskilt ihop med centrumbultade hjul smile

mvh

Använder du någon säkerhetsventil utifall någon varit och skruvat på tuben eller så?
Blev ju regel på det i stcc till förra säsongen om jag minns rätt då det var ett par som sköt domkrafterna med för högt tryck. Dock säger regeln att man ska använda 50bars, och domkrafterna skjuts innan det så.. cool

Jag har ju tryckregulator på tuben såklart.

mvh


474 Inlägg
9 mars 2011
#2087
Sportvagnskonsult skrev:
Alka0512 skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Japp.
Man använder komprimerad luft på tub med ett tryck på ca 15 bar och sätter till en anslutningslans till en ventil som man har monterad på bilen. Sen när man lyft upp den kan man ta bort lansen.
Sänka gör man genom att dra ut ventilen igen.

http://www.apracing.com/pics/productpics/cp6116.jpg

Jag hade dock bara knappt 12 bar nu för tuben är typ slut, så därför gick det lite sakta smile
Det är rätt smidigt på en driftingbil, särskilt ihop med centrumbultade hjul smile

mvh

Använder du någon säkerhetsventil utifall någon varit och skruvat på tuben eller så?
Blev ju regel på det i stcc till förra säsongen om jag minns rätt då det var ett par som sköt domkrafterna med för högt tryck. Dock säger regeln att man ska använda 50bars, och domkrafterna skjuts innan det så.. cool

Jag har ju tryckregulator på tuben såklart.

mvh

Jo, det förstår jag..
Men som jag skrev om någon varit och "skruvat" på den? Eller är det en fast modell?


SVK Customs
1 639 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#2088
Alka0512 skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Alka0512 skrev:
Använder du någon säkerhetsventil utifall någon varit och skruvat på tuben eller så?
Blev ju regel på det i stcc till förra säsongen om jag minns rätt då det var ett par som sköt domkrafterna med för högt tryck. Dock säger regeln att man ska använda 50bars, och domkrafterna skjuts innan det så.. cool

Jag har ju tryckregulator på tuben såklart.

mvh

Jo, det förstår jag..
Men som jag skrev om någon varit och "skruvat" på den? Eller är det en fast modell?

Den går bara upp till 15 bar wink
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (9 mars 2011)


474 Inlägg
9 mars 2011
#2089
Sportvagnskonsult skrev:
Alka0512 skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Jag har ju tryckregulator på tuben såklart.

mvh

Jo, det förstår jag..
Men som jag skrev om någon varit och "skruvat" på den? Eller är det en fast modell?

Den går bara upp till 15 bar wink

Jaha, då var ju det löst! hehe, tänkte bara kolla lite för säkerhetens skull smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#2090
Det ska byggas ett tråg också till ferrarin då jag ska köra med torrsump. Det blir nåt liknande detta:

https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70842/70842-06f4a5320575e0367358028af7bc0613.jpg

Auto Verdi pump:

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/197535_131436093594965_115702491834992_197774_5496018_n.jpg

Ferrari original oljebehållare:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/195868_131433276928580_115702491834992_197766_7857820_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/188943_131433146928593_115702491834992_197765_7114407_n.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#2092
Kollar frigång för topparna.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/200229_131535756918332_115702491834992_198296_1790194_n.jpg

Gott om plats är det inte, men nu är där inga toppackningar så det blir ju lite mer plats sen med rätt motor där smile

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/199344_131535840251657_115702491834992_198298_1433381_n.jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/183619_131535936918314_115702491834992_198299_5478000_n.jpg


247 Inlägg
10 mars 2011
#2093
ÄR det en ferrari motor som ska i igen eller?smile

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
#2094
M_Broberg skrev:
J0ck3e skrev:
ÄR det en ferrari motor som ska i igen eller?smile

nope, bmw v8 med kompressor


Den tråkigaste delen i hela bygget.roll

Vilket säger en hel del om hur galet coolt det är big_smile

Den kommer att låta trevligt ändå med 180 graders grenrör och riktigt lätt svänghjul.
Brapp brapp typ tongue

Här är en Ultima GTR med 180 graders grenrör, så får de som inte vet vad det är en liten uppfattning om hur avgasljudet blir med sådana:

Senast redigerat av Sportvagnskonsult (11 mars 2011)


657 Inlägg
11 mars 2011
#2095
En BMW V8 kan låta så sjukt jävla gott! Nu är det ju lite special bränsleinsprutning/ trattar/ gaspjäll osv men ändå


boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
#2096
Den är grym den panteran, låter mysigt med smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
#2097
Svarvat lite idag:

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/197646_131761783562396_115702491834992_199260_3770868_n.jpg

Bra passning när den sitter kvar av sig själv smile

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/189748_131761816895726_115702491834992_199261_412132_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/199418_131761826895725_115702491834992_199262_3314006_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196802_131761850229056_115702491834992_199263_4585584_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/199434_131761870229054_115702491834992_199264_2118736_n.jpg

Och alla hålen stämmer! Se på fan! big_smile

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196954_131761883562386_115702491834992_199265_219735_n.jpg

Mycket spånor blir det..

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/195958_131761900229051_115702491834992_199266_4175080_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196394_131761926895715_115702491834992_199267_6410573_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/190680_131761943562380_115702491834992_199268_541455_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/189488_131761963562378_115702491834992_199269_8141838_n.jpg
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (11 mars 2011)


1 513 Inlägg
11 mars 2011
#2098
blev ju super de där ju!!


preem pump
836 Inlägg
11 mars 2011
#2099
jovars jag vill allt se den där bilen bli färdig

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
#2100
Jag kan ju säga att det kändes att det är en hård koppling när jag spände ihop den. fy fan...
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (11 mars 2011)



Sök