1651
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

1 513 Inlägg
11 mars 2011
#2101
Sportvagnskonsult skrev:
Jag kan ju säga att det kändes att det är en hård koppling när jag spände ihop den. fy fan...

de e nice får du få ett billet fräst pedal ställ till den också wink


SVK Customs
1 639 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#2102
evo_krolle skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Jag kan ju säga att det kändes att det är en hård koppling när jag spände ihop den. fy fan...

de e nice får du få ett billet fräst pedal ställ till den också wink

ferrari original pedalstället sitter där nu, det är faktiskt ganska fint ändå wink


SVK Customs
1 639 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#2103
Gjutit ett par breddare i glasfiber till Patris Volvette:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/188357_132311400174101_115702491834992_203001_1446936_n.jpg


-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
14 mars 2011
#2104
Sportvagnskonsult skrev:
Gjutit ett par breddare i glasfiber till Patris Volvette:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 6936_n.jpg

Det var fina diskreta breddare!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

772 Inlägg
15 mars 2011
#2105
Riktigt roligt att följa din tråd om hur det går framåt i företaget.
Jätte bra att du satsar på lite maskiner och grejer som ingen annan gör, allt för få idag vågar satsa pengar och utvidga sig.

Får du något överblivet kolfiber fördiggjutet som går att använda?
Någon platta som är 100x100mm eller mindre och som är några mm tjock som du skulle vilja sälja billigt?

SVK Customs
1 639 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#2106
PoulZen skrev:
Riktigt roligt att följa din tråd om hur det går framåt i företaget.
Jätte bra att du satsar på lite maskiner och grejer som ingen annan gör, allt för få idag vågar satsa pengar och utvidga sig.

Får du något överblivet kolfiber fördiggjutet som går att använda?
Någon platta som är 100x100mm eller mindre och som är några mm tjock som du skulle vilja sälja billigt?

Släta skivor har jag spillbitar liggandes av.
Dock är de flesta gjutna med två lager så de är inte superstyva.
Vad ska du ha det till?

mvh


772 Inlägg
15 mars 2011
#2107
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:
Riktigt roligt att följa din tråd om hur det går framåt i företaget.
Jätte bra att du satsar på lite maskiner och grejer som ingen annan gör, allt för få idag vågar satsa pengar och utvidga sig.

Får du något överblivet kolfiber fördiggjutet som går att använda?
Någon platta som är 100x100mm eller mindre och som är några mm tjock som du skulle vilja sälja billigt?

Släta skivor har jag spillbitar liggandes av.
Dock är de flesta gjutna med två lager så de är inte superstyva.
Vad ska du ha det till?

mvh

Ska bygga en mini protoyp motor, och tänkte använda kolfiber till kolvstakar och vevstake.
Men tycker det är onödigt att köpa en massa själv och gjuta endast för detta.
Mvh David

SVK Customs
1 639 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#2108
Gjort en komplett hjulinställning på Emils kraftigt ombyggda och feta Lotus Esprit idag.
Hjulbas, spårvidd, toe, camber och caster fram och bak.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/200690_132657326806175_115702491834992_204411_5277960_n.jpg


657 Inlägg
16 mars 2011
#2109
A den är SÅ FET den Lotusen och ett väl genomför arbete han har gjort med den. Finnas väll inte många skruvar som är orginal på den nu längre? Allt är förbättrat och förfinat

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#2110
Alex_halvordsson skrev:
A den är SÅ FET den Lotusen och ett väl genomför arbete han har gjort med den. Finnas väll inte många skruvar som är orginal på den nu längre? Allt är förbättrat och förfinat

Ja, det är en hel del ombyggt på den.
Och nu till denna säsongen så har han breddat och sänkt den ännu mer.
Så det var en hel del att justera igår, men nu har han en bra grundsetup att utgå från inför fortsatt justering på bana smile
Han har en projekttråd om den på rejsa:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57899


116 Inlägg
16 mars 2011
#2111
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:
Riktigt roligt att följa din tråd om hur det går framåt i företaget.
Jätte bra att du satsar på lite maskiner och grejer som ingen annan gör, allt för få idag vågar satsa pengar och utvidga sig.

Får du något överblivet kolfiber fördiggjutet som går att använda?
Någon platta som är 100x100mm eller mindre och som är några mm tjock som du skulle vilja sälja billigt?

Släta skivor har jag spillbitar liggandes av.
Dock är de flesta gjutna med två lager så de är inte superstyva.
Vad ska du ha det till?

mvh

Hur många lager lägger du normalt sätt på tex en huv?Hur tjock väv?

Mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#2112
Sjogren-Racing skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:
Riktigt roligt att följa din tråd om hur det går framåt i företaget.
Jätte bra att du satsar på lite maskiner och grejer som ingen annan gör, allt för få idag vågar satsa pengar och utvidga sig.

Får du något överblivet kolfiber fördiggjutet som går att använda?
Någon platta som är 100x100mm eller mindre och som är några mm tjock som du skulle vilja sälja billigt?

Släta skivor har jag spillbitar liggandes av.
Dock är de flesta gjutna med två lager så de är inte superstyva.
Vad ska du ha det till?

mvh

Hur många lager lägger du normalt sätt på tex en huv?Hur tjock väv?

Mvh

2-3 lager väv lägger vi i ytterskinnet på en huv.
Nu har ju dock huvar en innerram också vilket bidrar mest till vridstyvheten.
Vi använder en väv som har väldigt styva fibrer. Franska porscher 285g/m2 med 3000 fibrer/tråd, vävd 2x2 twill med 7 trådar/cm. Den är mycket styvare än en kina väv med samma spec tack vare att kvalitén på fibrerna är mycket högre.

mvh


SVK Customs
1 639 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#2113
PoulZen skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:
Riktigt roligt att följa din tråd om hur det går framåt i företaget.
Jätte bra att du satsar på lite maskiner och grejer som ingen annan gör, allt för få idag vågar satsa pengar och utvidga sig.

Får du något överblivet kolfiber fördiggjutet som går att använda?
Någon platta som är 100x100mm eller mindre och som är några mm tjock som du skulle vilja sälja billigt?

Släta skivor har jag spillbitar liggandes av.
Dock är de flesta gjutna med två lager så de är inte superstyva.
Vad ska du ha det till?

mvh

Ska bygga en mini protoyp motor, och tänkte använda kolfiber till kolvstakar och vevstake.
Men tycker det är onödigt att köpa en massa själv och gjuta endast för detta.
Mvh David

Det hade jag inte använt kolfiber till.

mvh


772 Inlägg
17 mars 2011
#2114
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Släta skivor har jag spillbitar liggandes av.
Dock är de flesta gjutna med två lager så de är inte superstyva.
Vad ska du ha det till?

mvh

Ska bygga en mini protoyp motor, och tänkte använda kolfiber till kolvstakar och vevstake.
Men tycker det är onödigt att köpa en massa själv och gjuta endast för detta.
Mvh David

Det hade jag inte använt kolfiber till.

mvh

Nehe okej, då får jag väll fixa det med glasfiber istället.

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#2115
PoulZen skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:

Ska bygga en mini protoyp motor, och tänkte använda kolfiber till kolvstakar och vevstake.
Men tycker det är onödigt att köpa en massa själv och gjuta endast för detta.
Mvh David

Det hade jag inte använt kolfiber till.

mvh

Nehe okej, då får jag väll fixa det med glasfiber istället.

Nej, glasfiber är ju sämre.
Hur stora ska delarna vara?


772 Inlägg
17 mars 2011
#2116
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Det hade jag inte använt kolfiber till.

mvh

Nehe okej, då får jag väll fixa det med glasfiber istället.

Nej, glasfiber är ju sämre.
Hur stora ska delarna vara?

Vevstake kommer bli max 80mm x 15mm, och delarna på vevaxeln max 60mm i diameter,
sen beror det på hur mycket du kan få ihop av spillbitarna.
Planerna är på en 4 cylindrig motor, så 4 vevstakar och ett antal delar till vevaxeln.
Hittar du delar med sammanlagd area på 300mm x 300mm så bör det räcka mer
än väl om inte några av delarna är mindre än dom mått jag gett här.
Mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#2117
PoulZen skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:

Nehe okej, då får jag väll fixa det med glasfiber istället.

Nej, glasfiber är ju sämre.
Hur stora ska delarna vara?

Vevstake kommer bli max 80mm x 15mm, och delarna på vevaxeln max 60mm i diameter,
sen beror det på hur mycket du kan få ihop av spillbitarna.
Planerna är på en 4 cylindrig motor, så 4 vevstakar och ett antal delar till vevaxeln.
Hittar du delar med sammanlagd area på 300mm x 300mm så bör det räcka mer
än väl om inte några av delarna är mindre än dom mått jag gett här.
Mvh

Jag är övertygad om att det kommer att nötas upp direkt i lagringarna.
Satsa hellre på titan eller titanal för sådana delar.
Alternativt någon bättre aluminiumkvalitét t.ex 7075-T6 eller kanske även alumec kan funka.
Du behöver någon smörjning också smile

mvh


772 Inlägg
18 mars 2011
#2118
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Nej, glasfiber är ju sämre.
Hur stora ska delarna vara?

Vevstake kommer bli max 80mm x 15mm, och delarna på vevaxeln max 60mm i diameter,
sen beror det på hur mycket du kan få ihop av spillbitarna.
Planerna är på en 4 cylindrig motor, så 4 vevstakar och ett antal delar till vevaxeln.
Hittar du delar med sammanlagd area på 300mm x 300mm så bör det räcka mer
än väl om inte några av delarna är mindre än dom mått jag gett här.
Mvh

Jag är övertygad om att det kommer att nötas upp direkt i lagringarna.
Satsa hellre på titan eller titanal för sådana delar.
Alternativt någon bättre aluminiumkvalitét t.ex 7075-T6 eller kanske även alumec kan funka.
Du behöver någon smörjning också smile

mvh

Okej, men har du bitar som du kan tänkas sälja till mig?

SVK Customs
1 639 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
#2119
PoulZen skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
PoulZen skrev:

Vevstake kommer bli max 80mm x 15mm, och delarna på vevaxeln max 60mm i diameter,
sen beror det på hur mycket du kan få ihop av spillbitarna.
Planerna är på en 4 cylindrig motor, så 4 vevstakar och ett antal delar till vevaxeln.
Hittar du delar med sammanlagd area på 300mm x 300mm så bör det räcka mer
än väl om inte några av delarna är mindre än dom mått jag gett här.
Mvh

Jag är övertygad om att det kommer att nötas upp direkt i lagringarna.
Satsa hellre på titan eller titanal för sådana delar.
Alternativt någon bättre aluminiumkvalitét t.ex 7075-T6 eller kanske även alumec kan funka.
Du behöver någon smörjning också smile

mvh

Okej, men har du bitar som du kan tänkas sälja till mig?

Ja, absolut. Hur tjockt ska det vara?


772 Inlägg
18 mars 2011
#2120
Sportvagnskonsult skrev:
Ja, absolut. Hur tjockt ska det vara?

Vad har du för tjocklekar då? Och vad för pris tänker du dig?


Sök