KolFiber skrev:
Hej Krister.
Har läst denna tråd med en blandning av beundran, skräck och glädje.
Jag arbetar med kolfiber i Spanien och ser ibland kommentarer och frågor som man undrar om alla kossorna är hemma.
Först vill jag nämna Audin´s kaross. Betalar man lika mycket som man betalar för en dörr från Porsche, för en hel kaross kan man nog inte ställa krav på perfektion. Jag hade aldrig tagit det jobbet. Tycker att det jag sett, dock ej live, har varit fullt acceptabelt för de pengarna.
Vidare, du har säkert jobbat, slitit och misslyckats fler ggr än du vill minnas. Mina första tre år med komposit fick jag betala för att arbeta, nu kan jag inte klaga längre.
Om du vill arbeta med kolfiber så får man räkna med cancerogena reciner, vasst damm, stickor och mycket konstiga frågor. Gillar de som vill att vi lär dem hur man gör, jo jag ger gärna bort min kunskap som jag dyrt har skaffat mig. Nooooo!!!!!
Hur mycket har du spenderat på vaxer, reciner, formar, kastad väv, kläder, misslyckanden mm?
Kära barn i världen visa oss den respekten att inte ens fråga hur man gör. Tack.
Om man fick en krona för varje sticka man plockat från sina händer.....
Jag bygger bara till racing-världen då jag tröttnat på alla Tuning Nissar, race teamen förstår vad de beställer och ser kolet som en väg till bättre varvtider, utseendet är en positiv bi-effekt.
I racing är vikt och styrka no1. Vi byggde karossen till den vinnande bilen i Ginetta-cup här i Spanien, de kapade 0.35sek/varv x 50varv.... Räkna själva.
Varför kostar en kolfiberdörr från Ferrari 4800€? Gör en själv med de krav som kunderna har så får du se.
Visst du betalar för märket, men det kom inte gratis det heller...
Krister du är en artist och konstnär, lite skadad kanske, hahaha.
Var stolt för det du gör, för du gör det bra.